AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Jeg er i mamma permisjon som avsluttes 1 oktober. Da går jeg ut i ferie 4 uker. Jeg sa opp jobben min med virkning fra 1 august. Jeg fikk utbetalt feriepenger i juni. Vil jeg egentlig få noe penger i oktober Når mamnaperm er over og jeg er i ferie? Anonymkode: cc9d6...07e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Fikk du feriepenger og permisjonspenger så får du nok ikke noe nå. Anonymkode: 71954...79c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Ikke hvis du har sagt opp jobben med virkning 01.08. Anonymkode: bf4f2...f82
Gjest theTitanic Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 De opptjente feriepengene er dine, for de tjeneste du opp i forrige arbeidsår, så med mindre de har betalt ut feriepengene til deg tidligere feks i et sluttoppgjør så skal du få pengene nå. De fleste betaler ut feriepenger i juni uavhengig av når ferien faktisk tas ut. Regner med du fikk pengene da?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Det kommer an på om du ble trukket for ferie i juni eller om du både fikk feriepenger og permisjonspenger. Anonymkode: efc96...547
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 Feriepengene du har tjent opp for dette året, skal utbetales (minus skatt) på din siste ordinære lønning. Anonymkode: b2776...3f7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Nei du får ingenting Anonymkode: 24355...d6c
riesling Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Du er trukket for lønn i fire eller fem uker av feriepengene som ble utbetalt i juni? Isåfall vil du kunne ta ut ferie med lønn i oktober
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Du skal fortsatt få feriepengene som er tjent opp i år (hvis man tjener opp FP når man er i permisjon da..). Feriepengene du fikk utbetalt i Juni var vel de du tjente opp ifjor. Anonymkode: fb78d...4ec
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei du får ingenting Anonymkode: 24355...d6c Jo, hvis man er trukket for ferie i juni får man selvsagt ordinær lønn selv om man tar ut ferien senere. Jeg er selv trukket for 5 uker ferie i juni selv om jeg da tok 1, så jeg skal ta ut 4 uker ferie nå og får da selvsagt vanlig lønn. Anonymkode: 3085b...200
Angelheart2 Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, hvis man er trukket for ferie i juni får man selvsagt ordinær lønn selv om man tar ut ferien senere. Jeg er selv trukket for 5 uker ferie i juni selv om jeg da tok 1, så jeg skal ta ut 4 uker ferie nå og får da selvsagt vanlig lønn. Anonymkode: 3085b...200 Men ikke dersom man ikke har et arbeidsforhold til bedriften lenger. Siden TS skriver at h*n har sagt opp jobben med virkning fra 1.august antar jeg at det i september ble betalt ut sluttoppgjør og der skal det da også være lønn for ferie som ikke er tatt ut enda. Selvsagt forutsatt at h*n ble trukket lønn i juni. Hadde h*n fortsatt hatt et arbeidsforhold ville det selvsagt vært om du sier, men jeg vil ikke tro arbeidsplassen har holdt igjen lønn 2 måneder utover avslutning i påvente av ferie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå