AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Føler meg som et synkende skip. Jeg studerer på heltid, og jobber på deltid. Jeg bor hjemme forøvrig, og bidrar sånn ca med 50% av min lønn hjemme, siden familien min har dårlig råd. Og jeg skjønner jo at det blir skikkelig egoistisk å dra noen sted nå når vi går gjennom en pandemi,. Men casen er at alle de nærmeste vennene mine planlegger foran ansiktet mitt om å reise til Dubai og Tyrkia, i desember, de inkluderer ikke meg. Jeg hadde aldri dratt pga 1. Jeg har ikke penger til å leve i Dubai i to uker, og det andre er at faren min er syk, så kan ikke risikere å smitte han. Men det jeg på en måte blir såret av, er at de ikke en gang inviterer meg bort. Sitter alltid alene i sommer Anonymkode: dd945...62d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Det er ikke sikkert det er noen som er *invitert*, de som vil reise bare planlegger det sammen. De vet sikkert at du har lite penger, og regner med at du hadde tatt initiativ selv dersom du kunne og ville bli med? Hva skal de gjøre mener du? Holde turen hemmelig? Anonymkode: 84b3c...bb4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Kanskje se etter litt mindre overfladiske venner? Reise er bare forbruk, og Dubai er et drittsted uten like. Anonymkode: 3afc8...489 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Det er kjipt å føle at man holdes utenfor, men jeg tror i denne situasjonen kan du lett spørre om å få være med. Spørsmålet er om du har råd og tid til å reise. Desember er en travel måned med eksamen og jobb. Kanskje du kan spørre vennene dine om de heller vil ta en tur til sommeren? Da får du tid til å spare penger og det trenger ikke bli like dyrt. Roadtrip eller togtur i europa! Mer kultur en plastikk-Dubai. Anonymkode: 9fe4f...7e6
Gjest Tamsi Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Er det virkelig de eneste grunnene til at du aldri kunne reist til Dubai? Jeg hadde ikke dratt dit om jeg så hadde fått hele oppholdet gratis.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 33 minutter siden, Tamsi skrev: Er det virkelig de eneste grunnene til at du aldri kunne reist til Dubai? Jeg hadde ikke dratt dit om jeg så hadde fått hele oppholdet gratis. Ikke alle er like ideelle. Jeg hadde aldri dratt til Dubai, men poenget er vel at hun føler seg såret over at vennene planlegger ferie uten henne. Anonymkode: 2a5b4...f57 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Både Dubai og Tyrkia er steder jeg aldri hadde villet dra til selv om jeg fikk betalt for det engang. Kvinnesynet og loven i Dubai kan få deg kastet i fengsel bare for å leie og kysse kjæresten din mens dere går på gaten. Blir en jente eller kvinne overfalt og voldtatt der, kan hun bli arrestert hvis hun anmelder det, fordi hun har hatt sex utenom ekteskapet. Glem at det var overfall og voldtekt, sex har funnet sted, og kvinnen skal i fengsel for det der nede.... det er så bort i natten hårreisende at jeg fatter ikke at noen ved sine fulle fem fra den vestlige verden vil sette sine ben der, langt mindre legge igjen alle turistpengene sine på et sånt møkkasted! Tyrkia er også muslimsk, og selv om de generelt ikke praktiserer like rigide og strenge lover som Dubai, er det nok for meg at de har et slikt nedverdigende kvinnesyn som islam forfekter, og jeg ville derfor ikke lagt igjen noen penger der heller. Det finnes nok av andre og bedre steder å besøke her i verden, om man ikke skal betale for å bli sett ned på samtidig som man er på ferie. De venninnene jeg har som har vært i Tyrkia, har kun vært der én gang. Det var så pågående innfødte mannfolk der, både ekstremt masete gateselgere og de som vil sjekke opp skandinaviske, "løse" kvinner, at ingen av mine venninner ønsker å dra tilbake dit noengang. Anonymkode: a13d0...d91 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Jeg måtte se på datoen for HI flere ganger, hvilke mennesker er det som bestiller ferie i desember når vi er midt i en pandemi? I alle fall ikke noen som har tenkt å delta på dugnaden.... Dubai er i tillegg en eneste stor hvitvasking. Hele byen er et forsøk på å lage et godt image av seg selv. Dette for å skjule at de er verdens dårligste land, som bryter menneskerettigheter på løpende bånd. Anonymkode: 506df...667 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Hvis du ikke har råd, kan du ikke bli med. Vennene dine er i en annen økonomisk situasjon, du kan ikke kreve at de ikke reiser på ferie, hvis de har lyst og råd! Kan du ikke begynne å legge av noen hundre kroner hver måned, og foreslå senere at dere alle drar et annet sted neste gang, slik at du kan bli med? Dra til Nice eller et annet fint sted der det er billige flybilletter? Anonymkode: dbade...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både Dubai og Tyrkia er steder jeg aldri hadde villet dra til selv om jeg fikk betalt for det engang. Kvinnesynet og loven i Dubai kan få deg kastet i fengsel bare for å leie og kysse kjæresten din mens dere går på gaten. Blir en jente eller kvinne overfalt og voldtatt der, kan hun bli arrestert hvis hun anmelder det, fordi hun har hatt sex utenom ekteskapet. Glem at det var overfall og voldtekt, sex har funnet sted, og kvinnen skal i fengsel for det der nede.... det er så bort i natten hårreisende at jeg fatter ikke at noen ved sine fulle fem fra den vestlige verden vil sette sine ben der, langt mindre legge igjen alle turistpengene sine på et sånt møkkasted! Tyrkia er også muslimsk, og selv om de generelt ikke praktiserer like rigide og strenge lover som Dubai, er det nok for meg at de har et slikt nedverdigende kvinnesyn som islam forfekter, og jeg ville derfor ikke lagt igjen noen penger der heller. Det finnes nok av andre og bedre steder å besøke her i verden, om man ikke skal betale for å bli sett ned på samtidig som man er på ferie. De venninnene jeg har som har vært i Tyrkia, har kun vært der én gang. Det var så pågående innfødte mannfolk der, både ekstremt masete gateselgere og de som vil sjekke opp skandinaviske, "løse" kvinner, at ingen av mine venninner ønsker å dra tilbake dit noengang. Anonymkode: a13d0...d91 Jeg sa i alle år at jeg aldri skulle til Tyrkia pga de grunnene du nevner, men så ble det plutselig en langhelg i Istanbul og ble så positivt overasket. Nydelig mat og flotte gamle bygninger. Litt slitsomme gateselgere, men sånn er det. Kan helt klart anbefale Istanbul og har ingen problem med å dra tilbake! Anonymkode: 5df49...4b3 1
Bernardette Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Skaff deg venner med moral, for å reise til motbydelige Dubai, og spesielt midt i en pandemi, er forkastelig. Du står hardt på, med jobb og studier, og du betaler mye for å bo hjemme, og virker som en allright person. Du fortjener venner som er som deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Hva er poenget med å bli invitert hvis du uansett ikke kan, og hadde sagt nei? Skal man invitere bare for å invitere?🤣 hvis de vet du ikke kan så er det ikke noe vits å spørre. med mindre dere er en liten jentegjeng så er det heller ikke en selvfølge at man må bli invitert. Selvom man er venner må ikke alle være med på alt Anonymkode: 7f67a...395 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Både Dubai og Tyrkia er steder jeg aldri hadde villet dra til selv om jeg fikk betalt for det engang. Kvinnesynet og loven i Dubai kan få deg kastet i fengsel bare for å leie og kysse kjæresten din mens dere går på gaten. Blir en jente eller kvinne overfalt og voldtatt der, kan hun bli arrestert hvis hun anmelder det, fordi hun har hatt sex utenom ekteskapet. Glem at det var overfall og voldtekt, sex har funnet sted, og kvinnen skal i fengsel for det der nede.... det er så bort i natten hårreisende at jeg fatter ikke at noen ved sine fulle fem fra den vestlige verden vil sette sine ben der, langt mindre legge igjen alle turistpengene sine på et sånt møkkasted! Tyrkia er også muslimsk, og selv om de generelt ikke praktiserer like rigide og strenge lover som Dubai, er det nok for meg at de har et slikt nedverdigende kvinnesyn som islam forfekter, og jeg ville derfor ikke lagt igjen noen penger der heller. Det finnes nok av andre og bedre steder å besøke her i verden, om man ikke skal betale for å bli sett ned på samtidig som man er på ferie. De venninnene jeg har som har vært i Tyrkia, har kun vært der én gang. Det var så pågående innfødte mannfolk der, både ekstremt masete gateselgere og de som vil sjekke opp skandinaviske, "løse" kvinner, at ingen av mine venninner ønsker å dra tilbake dit noengang. Anonymkode: a13d0...d91 Dette er på turiststeder, mange steder bla Istanbul er ikke slik i det hele tatt. Anonymkode: 61491...771
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 Lettere å si enn å gjøre, men kanskje du bør forsøke å få noen nye venner, feks på studiestedet? Noen som 1) er flinkere til å inkludere deg. 2) ikke planlegger reise midt i en pandemi. 3) ikke planlegger å reise til dubai og tyrkia (hadde vært uaktuelle reisemål for meg, spesielt dubai). Sett bort i fra dette så er det mange som planlegger sånt uten å invitere noen, de antar bare at de som hører om det og ønsker å delta sier at de vil være med. Jeg har iallfall noen sånne venner. Anonymkode: 79430...2cd
Knirke Skrevet 9. september 2020 #15 Skrevet 9. september 2020 Du er student, og studenter har ikke råd til å reise på dyre ferier! Konsentrer deg om studiene og om å få en god jobb, så kan du sende venninnene dine postkort fra alle de kule reisene dine senere. Om du kan, spar opp penger og reis på en skikkelig backpacker-tur når du er ferdig med studiene. Garantert mye flere og bedre minner enn kjipe pakketurer til Tyrkia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå