Gå til innhold

trening i å gå tur?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Gjest Guest

Hei!

Jeg kunne tenkt meg å komme i bedre form... Er ikke overvektig, men er over 30 og det begynner å bli litt for mye henging og slenging og slapp hud her og der.

Er ikke treningstudioperson, vil gjøre noe naturlig ute i frisk luft. Så lurer jeg på:

Hvis man går tur regelmessig (3 timer 2 dager i uken f.eks?), hjelper det generelt på kroppen? Fastere lår og rompe, kanskje man blir slankere og kvitt magefettet også? Eller er det så liten effekt at det er lik null?

håper noen av dere sunne jenter kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Det hjelper jo til å forbrenne litt fett, men den oppstrammende effekten er heller liten (litt for beina, men ellers lik null); du bør nok legge inn noen styrkeøvelser i tillegg. Det finnes mange øvelser du kan gjøre hjemme uten særlig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mito24
Hei!

Jeg kunne tenkt meg å komme i bedre form... Er ikke overvektig, men er over 30 og det begynner å bli litt for mye henging og slenging og slapp hud her og der.

Er ikke treningstudioperson, vil gjøre noe naturlig ute i frisk luft. Så lurer jeg på:

Hvis man går tur regelmessig (3 timer 2 dager i uken f.eks?), hjelper det generelt på kroppen? Fastere lår og rompe, kanskje man blir slankere og kvitt magefettet også? Eller er det så liten effekt at det er lik null?

håper noen av dere sunne jenter kan hjelpe!  :)

Du kan få en liten effekt, men kostholdet ditt er viktigst. For fastere rompe og lår er trening med vekter nærmest en nødvendighet.

Du sier du ikke er en "treningsstudioperson", men har du prøvd? For mange jenter er styrketrening skremmende i oppstarten, men etterhvert blir de tryggere på seg selv og finner ut at de liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsstudio er faktisk ikke så ille.. :) Man får faktisk litt kikk av å se framgang, spesielt i starten. Dessuten kan du jo trene styrkeøvelser hjemme...

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå 2-3 turer i uken på 30 minutter hjelper faktisk veldig godt for å få fettet bort. Det kan være en god begynnelse. Jeg trodde ikke det hjalp derfor gadd jeg ikke. Helsestudio hater jeg. Så fikk jeg vite at det hjalp godt. Fettet rant av, samtidig som kostholdet var sunt. Så hvis du etterhvert finner ut at du vil stamme mer opp, så kan du i tillegg trene på studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er trådstarteren

Hm, skal prøve med turgåing. Har aldri trent noe men alltid vært i god form likevel. Men det siste året har kroppen min plutselig fått merke det i form av en hel haug med cellulitter og løs hud etc. Det verste er underarmene, skrekk og gru: Ser ut som en dame på 80... :tristbla:

Så da er det bare å hive seg rundt her!

Problemet med treningstudio er at jeg aldri har vært på noe slikt før, og kommer til å føle meg helt blåst. Alle vet nøyaktig hvor de skal gå, jeg sår der og ser meg hjelpeløs rundt... Går man til en skranke, da, og betaler? Eller har alle kort som de stikker inn i en maskin / døråpner el.l.? Er det bare å gå bort til en maskin, og sette seg på den, eller risikerer man å få kjeft på grunn av at noen har reservert maskina dager i forveien, eller det er deres faste treningsapparat?

Kanskje det er mange innviklede knotter man må skru på..?

Helledussan, føler meg kjempeteit.

Kanskje svømming er tingen! Da trener man vel alle musklene på en gang, sakte men sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spacegirl

Jeg har gått mye turer det siste året, og merker at jeg har fått mye strammere bein og rompe. Men det hadde ingen effekt på andre ting f.eks mage o.l., så jeg begynte å svømme i tillegg. Og jeg syns den kombinasjonen av turgåing og svømming fungerer kjempefint. Har gått ned mange kilo (var overvektig) og fått strammet opp der det trengtes :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg har testet ut det med treningssenter, og jeg hadde nok fortsatt om jeg klarte å få det til mtp tiden.

Alle har vært ny en gang. Snakk med dem som jobber der og få en veiledningstime. Der jeg var, SATS, var de i hvert fall veldig behjelpelig. Apparatene kan være litt avanserte å stille inn, så det får man god hjelp til.

Jeg ville bedt om en prøvetime for å se om det passet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kanskje du har ei venninne som går på treningsstudio og som du kan alliere deg med i begynnelsen? Ellers er det lurt å få hjelp av en instruktør, de har vært borti nybegynnere før (som Violetta sier: ALLE har vært nybegynnere en gang!) Selv om det kanskje kan føles rart i begynnelsen, er de fleste veldig opptatt av seg og sitt og ingen stirrer på en nybegynner. På SATS er det nesten en slags status å gå rundt med kortet der man har fått skrevet ned øvelser osv.:)

Styrketrening og turgåing (etterhvert kanskje jogging eller aerobic/spinning?) er super trening og du vil garantert merke resultater på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...