Gå til innhold

Hvilke tidlige tegn hadde dere på depresjon i barseltiden som kom etter noen måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tidlige tegn hadde dere på depresjon i barseltiden som kom etter noen få måneder?

Og hva gjorde dere for å komme ut av det?

Anonymkode: dc1eb...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Mye og overdrevne bekymringer for baby (redd hun var syk, utviklet seg sent etc)
- Manglende glede over henne, manglende morsfølelse..

- Ønske om å bare forsvinne. Når jeg gikk trilleturer og det kjørte lastebiler forbi og jeg begynte å fantasere om å bare gå ut i motorveien og bli overkjørt.. Da skjønte jeg at noe virkelig var galt. da var hun vell rundt 6 mnd.

Hun er 1,5 år nå og jeg er fremdeles ikke frisk 😣

Anonymkode: cad55...d07

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

- Mye og overdrevne bekymringer for baby (redd hun var syk, utviklet seg sent etc)
- Manglende glede over henne, manglende morsfølelse..

- Ønske om å bare forsvinne. Når jeg gikk trilleturer og det kjørte lastebiler forbi og jeg begynte å fantasere om å bare gå ut i motorveien og bli overkjørt.. Da skjønte jeg at noe virkelig var galt. da var hun vell rundt 6 mnd.

Hun er 1,5 år nå og jeg er fremdeles ikke frisk 😣

Anonymkode: cad55...d07

Det blir du, selv om det tar tid - det tok meg 2,5 år❤️ får du hjelp?

Anonymkode: 80bdb...496

Skrevet

For meg gikk det opp et lys da jeg oppdaget at jeg ønsket at hun ikke skulle våkne fra luren sin og at jeg som forrige ab fantaserte om å bli overkjørt, da var hun var ca 2 måneder. Det kom veldig plutselig. Fikk akutt hjelp på DPS og har gått til psykolog hver uke siden da. Babyen er seks måneder nå. Jeg har PTSD-symptomer etter et veldig tøft svangerskap og keisersnitt uten mannen, veldig lite hjelp (fra helsevesenet altså, mannen min er veldig bra) og en tung barseltid etter at hun ble født i slutten av mars.

Anonymkode: ec151...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...