AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jenta mi ligger i seteleie, så jeg skal inn på Ålesund Sykehus for vendingsforsøk fredag (37 uker nå). Gruer meg veldig, har hørt om så mye risikofaktorer ved det. Så lurer jeg veldig på hva som skjer hvis de ikke greier det. Kan de tvinge meg til setefødsel, eller får jeg velge keisersnitt om jeg ønsker det? Noen med erfaring? Anonymkode: a24f0...b72
Kenelz Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Vet dessverre lite om reglene rundt det, men fant denne linken som kanskje kan hjelpe? https://www.babyverden.no/fodsel/kjente-forste-skikkelige-spark-i-uke-386/ Spørsmål om det blir keisersnitt eller setefødsel er noe du må ta opp med de på sykehuset da det er så forskjellig.. Lykke til! 😊❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Nei, de kan ikke tvinge deg til setefødsel. Anonymkode: 14af8...813 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Jeg var på vendingsforsøk. Klarte ikke vende. Baby ble møte overvåket hele tiden. De avbrøt ganske tidlig da baby var festet godt med rumpa ned. Fikk velge fødsel eller ks. Valgte ks. Anonymkode: a75b7...716 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Søskenbarnet mitt var på vendingsforsøk på Ålesund. Det gikk ikke, da fikk hun tilbud om keisersnitt eller prøve seg på å føde selv. Valgte sistnevnte i samråd med lege så klart, og det gikk helt fint. Anonymkode: e4102...7c3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Ei venninne ikke gikk med på vendingforsøk pga alle komplikasjonene som kan oppstå. Jeg ville heller ikke gjort det. Nei, de tvinger ikke ut i setefødsel. Anonymkode: 6b2e7...250
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Om de ikke klarer å snu, kan du velge ks eller setefødsel, så lenge bekkenet ditt er stort nok. De måler det, og er det for trangt blir det ks uansett. Anonymkode: 6c853...881
Sandie Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi ligger i seteleie, så jeg skal inn på Ålesund Sykehus for vendingsforsøk fredag (37 uker nå). Gruer meg veldig, har hørt om så mye risikofaktorer ved det. Så lurer jeg veldig på hva som skjer hvis de ikke greier det. Kan de tvinge meg til setefødsel, eller får jeg velge keisersnitt om jeg ønsker det? Noen med erfaring? Anonymkode: a24f0...b72 Ingen kan tvinge deg til vendingsforsøk. Hvis de har gitt inntrykk av at du ikke har noe valg, så ville jeg meldt det videre for det har de ikke lov til! Om jeg var ukomfortabel med vendingsforsøket hadde jeg ringt og avlyst hele opplegget hvis jeg var deg. Slike vendingsforsøk er dessuten ofte mislykkede. Hadde valgt ks fremfor å risikere en trøblete setefødsel. Stå på ditt!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Svigerinnen min hadde skulle ha vendingsforsøk i Ålesund, det gikk ikke. Bekkenet ble målt og størrelsen på barnet estimert, hun fikk ikke tilbud om keisersnitt. Anonymkode: 5b765...d7c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Det er vel ca 50 % av vendingsforsøk som er vellykka. Her gikk det ikke og da fikk jeg tilbud om KS, men med oppfordring om vaginalt. Valgte vaginalt, etter å ha tatt CT av bekken samt vekstestimering av foster for å se at målene var innafor. Anonymkode: ff685...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå