Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som er helt uten nære venninner og jeg føler meg så ensom og så fryktelig, fryktelig alene.

Jeg har som følge av et voldelig forhold utviklet sosial angst og har også fått ekstremt dårlig selvtillit. Jeg føler meg som en skygge av meg selv og jeg savner å ha en venninne å betro meg til. Og det at jeg føler meg så alene tror jeg bare forsterker angsten og min dårlige selvfølelse. 

Jeg er opprinnelig en kreativ og livsglad person så dette gjør så utrolig vondt. Jeg føler meg totalt verdiløs. Uintelligent og talentløs. Fullstendig død både på innsiden og utsiden. 

Akkurat hva jeg vil med dette innlegget vet jeg ikke. Jeg tror bare jeg har et behov for å fortelle noen at jeg har det fælt. 

Huff, jeg er så sliten.

Anonymkode: 93313...cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene❤️ Hva med å ta opp kontakt med gamle venninner? Tilbringe mer tid sammen med familie? Ta opp en gammel hobby igjen?

Anonymkode: 468c1...1c8

• Liker 1
Skrevet

Var som å lese om meg selv. Hvor bor du?

Anonymkode: aeb88...c18

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene❤️ Hva med å ta opp kontakt med gamle venninner? Tilbringe mer tid sammen med familie? Ta opp en gammel hobby igjen?

Anonymkode: 468c1...1c8

Takk for svar❤

Jeg bor dessverre langt borte fra familien (foreldre og søsken), men det skulle jeg gjerne ha gjort. At jeg bor langt borte fra familien min som jeg alltid har hatt (og fremdeles har) god kontakt med gjør ikke ting bedre.

God idé, det å ta opp gamle hobbyer. Det er faktisk noe jeg har forsøkt å få til, og jeg merker at det får meg til å føle meg bedre. Men det er også vanskelig å finne motivasjonen når jeg ikke føler meg bra. Kanskje trenger ikke motivasjonen alltid å være på topp, og at jeg må bli flinkere til å presse meg selv.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var som å lese om meg selv. Hvor bor du?

Anonymkode: aeb88...c18

Leit å høre at du kjenner deg igjen ❤

Jeg bor i utlandet, men ikke veldig langt fra Norge. Synes kanskje det forvanskeligjør situasjonen at jeg føler meg fremmed her jeg bor. Ønsker gjerne å flytte hjem, men det er flere faktorer som spiller inn (bl.a. jobb).

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar❤

Jeg bor dessverre langt borte fra familien (foreldre og søsken), men det skulle jeg gjerne ha gjort. At jeg bor langt borte fra familien min som jeg alltid har hatt (og fremdeles har) god kontakt med gjør ikke ting bedre.

God idé, det å ta opp gamle hobbyer. Det er faktisk noe jeg har forsøkt å få til, og jeg merker at det får meg til å føle meg bedre. Men det er også vanskelig å finne motivasjonen når jeg ikke føler meg bra. Kanskje trenger ikke motivasjonen alltid å være på topp, og at jeg må bli flinkere til å presse meg selv.

Har du vurdert å flytte nærmere? 

Finnes hjelp å få for sosial angst. Psykisk helse i kommunen kan du ta kontakt med. Du er verdifull, minn deg selv på dette hver dag. Smil til deg selv i speilet, klapp deg på skuldra og si du er god. Fordi det er du. Du kom deg ut av et forhold som ikke var bra for deg. Nå må du få deg selv opp på topp igjen. 

Det er mye du kan gjøre for deg selv og din helse. Mye føles som et tiltak, men du må flytte barrierene dine litt etter litt. 

Klarer du å gå en tur hver dag så prøver du på det. Fysisk aktivitet er sunt for kropp og sjel. 

Mindfulness/yoga er også godt. Finn avslapningsteknikker som kan hjelpe deg å takle angst og stress. 

Du har sikkert flere triggere inni deg som trenger å bli løsnet og ufarliggjøres. Finn triggerne dine, utsett deg for litt og litt press og stress og finn måter å takle det på. Avslapningsteknikker. 

Finn flere hobbyer, møt folk, ring venninner eller bare skriv med de. Det er ikke farlig å ta kontakt. Skriv at du er i en vanskelig periode og ønsker å møte venninnene dine og at du har behov for å prate ut og trenger et øre som lytter. 

Og ta vare på deg selv, dra på spa eller lag ditt eget spa hjemme. Masser beina dine, lakk tånegler, ta ansiktsmaske. Få deg selv til å føle deg fresh. 

Du er ikke alene, god klem ❤️

Anonymkode: 5a66c...08b

Skrevet

Et fryktelig kaldt svar til noen som trenger varme: tenk deg om neste gang du velger en partner.

Anonymkode: d4f2f...ad1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å flytte nærmere? 

Finnes hjelp å få for sosial angst. Psykisk helse i kommunen kan du ta kontakt med. Du er verdifull, minn deg selv på dette hver dag. Smil til deg selv i speilet, klapp deg på skuldra og si du er god. Fordi det er du. Du kom deg ut av et forhold som ikke var bra for deg. Nå må du få deg selv opp på topp igjen. 

Det er mye du kan gjøre for deg selv og din helse. Mye føles som et tiltak, men du må flytte barrierene dine litt etter litt. 

Klarer du å gå en tur hver dag så prøver du på det. Fysisk aktivitet er sunt for kropp og sjel. 

Mindfulness/yoga er også godt. Finn avslapningsteknikker som kan hjelpe deg å takle angst og stress. 

Du har sikkert flere triggere inni deg som trenger å bli løsnet og ufarliggjøres. Finn triggerne dine, utsett deg for litt og litt press og stress og finn måter å takle det på. Avslapningsteknikker. 

Finn flere hobbyer, møt folk, ring venninner eller bare skriv med de. Det er ikke farlig å ta kontakt. Skriv at du er i en vanskelig periode og ønsker å møte venninnene dine og at du har behov for å prate ut og trenger et øre som lytter. 

Og ta vare på deg selv, dra på spa eller lag ditt eget spa hjemme. Masser beina dine, lakk tånegler, ta ansiktsmaske. Få deg selv til å føle deg fresh. 

Du er ikke alene, god klem ❤️

Anonymkode: 5a66c...08b

Takk for et fint svar ❤

Det sitter veldig langt inne for meg å be om hjelp, men du har jo helt rett - det finnes hjelp mot angst. 

Og ellers gode tips som jeg absolutt skal ta til meg. ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...