Gå til innhold

Bergen hadde vært rødt hvis byen hadde vært et land

Anbefalte innlegg

Skrevet

FHI sier dette, men de sier ikke noe om at de oppfordrer folk til å bruke munnbind på kollektivtrafikken, enda så mange studenter som er smittet og så stappa fullt det er både på sentrums busser og bybane

Forstå det den som kan🤔

Anonymkode: 4f550...3b3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen er praktisk talt et eget land. De er ganske, eh, annerledes, bergenserne. Kan ikke si de er så veldig norske akkurat.

"E ekje frå Norge, e e frå Bergen"

"Byen er Bergen og laget er Bånn".

Anonymkode: 042f4...793

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bergen er praktisk talt et eget land. De er ganske, eh, annerledes, bergenserne. Kan ikke si de er så veldig norske akkurat.

Alle studentene er ikke fra Bergen. Det er også massevis av folk fra andre steder bosatt her.

Anonymkode: 8d9a7...727

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant😀 Har sett sånne klistremerker man har på bakruta på bilen med landets bokstav på, bare at det står B og så Bergen med små bokstaver under. 

Ts (som er innflytter og ikke skatter) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sant😀 Har sett sånne klistremerker man har på bakruta på bilen med landets bokstav på, bare at det står B og så Bergen med små bokstaver under. 

Ts (som er innflytter og ikke skatter) 

Skarrer

Skrevet

Dessuten sier vi eg eller jeg, ikke e. Og vi sier fra, ikke frå.

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laget er Brann, ikke bånn. Selv jeg som ikke er fra Bergen vet dette. 

Anonymkode: 342fb...3f4

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHI sier dette, men de sier ikke noe om at de oppfordrer folk til å bruke munnbind på kollektivtrafikken, enda så mange studenter som er smittet og så stappa fullt det er både på sentrums busser og bybane

Forstå det den som kan🤔

Forstår det ikke i det hele tatt🤔 synes Norge henger langt etter andre land sitt smittevern som er langt strengere. At vi fortsatt ikke anbefales munnbind på kollektiv  i ALLE byer hvor smitten øker er en gåte.Burde vært anbefaling eller påbud i alle en til en yrker også. En skam at man smittes hos frisøren eller fastlegen.  Nå har ikke der dette vært noe stort problem til nå ,men nå øker smitten uke for uke og nærmer seg rødt nivå, og da er det lettere selvsagt også at frisøren eller legen og bli smittet og smitte videre. Det må gå an og ha noen føre var tiltak her. Private legen jeg bruker munnbind og pasient må det også. Men hos fastlegen skal man til på lykke og fromme. Ingen munnbind der. Eller ikke på poliklinikk på sykehus.  Hjelper ikke at de spør meg masse spørsmål ved inngangen. Jeg kan rundt med uoppdaget smitte, presymptomatisk eller asymptomatisk, Så de privat venter ikke på dette lenger men gjør egne vurderinger om dette , slik flyselskaper også gjør.

Anonymkode: 2b495...9c2

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det ikke i det hele tatt🤔 synes Norge henger langt etter andre land sitt smittevern som er langt strengere. At vi fortsatt ikke anbefales munnbind på kollektiv  i ALLE byer hvor smitten øker er en gåte.Burde vært anbefaling eller påbud i alle en til en yrker også. En skam at man smittes hos frisøren eller fastlegen.  Nå har ikke der dette vært noe stort problem til nå ,men nå øker smitten uke for uke og nærmer seg rødt nivå, og da er det lettere selvsagt også at frisøren eller legen og bli smittet og smitte videre. Det må gå an og ha noen føre var tiltak her. Private legen jeg bruker munnbind og pasient må det også. Men hos fastlegen skal man til på lykke og fromme. Ingen munnbind der. Eller ikke på poliklinikk på sykehus.  Hjelper ikke at de spør meg masse spørsmål ved inngangen. Jeg kan rundt med uoppdaget smitte, presymptomatisk eller asymptomatisk, Så de privat venter ikke på dette lenger men gjør egne vurderinger om dette , slik flyselskaper også gjør.

Syns selv det er veldig merkelig at FHI og myndigheter er så fraværende i denne perioden med mye økt smitte. Munnbindanbefaling i Oslo tidligere, men ikke Bergen eller Østfold nå? Føles som om de har gitt opp litt.

Anonymkode: db4c0...5a5

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten sier vi eg eller jeg, ikke e. Og vi sier fra, ikke frå.

Men laget er Bånn?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns selv det er veldig merkelig at FHI og myndigheter er så fraværende i denne perioden med mye økt smitte. Munnbindanbefaling i Oslo tidligere, men ikke Bergen eller Østfold nå? Føles som om de har gitt opp litt.

Anonymkode: db4c0...5a5

Jeg får inntrykk av at det er liksom bare Oslo som gjelder og Oslo som er viktig. 

Ts

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får inntrykk av at det er liksom bare Oslo som gjelder og Oslo som er viktig. 

Ts

Ja tydeligvis.😡 nå sier de at de kan spore tilfellene i Bergen og i Fredrikstad og Sarpsborg. Men det kunne de i Oslo først også ...Helt til de IKKE kunne spore alle lenger... klart en og annen som skulle sitte i karantene tok seg en tur ut. Dessuten er det jo både asymptomatisk smitte og presymptomatisk smitte der ute😯 Jeg bor i Oslo selv og begynte med munnbind litt før anbefalingen kom. Dere som bor på på disse rødene stedene, bare begynn og bruk munnbind !  Beskytt dere selv og andre og sløs med antibacen.  Hvis disse byene var land hadde vi blitt frarådet og dra dit .Hva gjør man så når man bor midt opp i dette. Rød byer må jo ha en form for røde tiltak! Dette blir bare for dumt men dette trafikklyssystemet når det ikke fører til økte til tiltak der det er rødt. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke peiling. Bergensere er ikke fra Ålesund. 

Byen e Bergen, og laget e BRann!

Eg/jeg ekje fra Norge, eg/jeg e fra Bergen

Anonymkode: 6d9ab...c17

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Bergen er et land er det bare for FHI og få det rødt på kartet og innføre karantene nå😂

• Liker 1
  • Opprett ny...