AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Vi mistet vår elskede kanin i går. Hadde begravelse i dag. Min kjæreste ville hjelpe til å grave. Så brukte barna lang tid til å se på den døde kaninen, og skrive på "kisten " hans. Da sier typen min " herreud det er da ikke noe menneske heller " Må nevne at denne kaninen vår bestevenn med min eldste som er psykisk utviklingshemmet. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: c852d...3af
luianna Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Jeg ville bedt ham dra. Altså, fra begravelsen, ikke ut av livet. Han hadde tydeligvis ikke noe der å gjøre. Hvordan reagerte barna på at han sa det? Det er et viktig og sårt tema for barn, så var det noe de også hørte, synes jeg du bør ta en prat med barna om det. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 At han har rett? Doffen daua liksom? Og det er vel fint for barn å sjå at folk takle dauden på ulik måte? Er han veldig manne mann? Du ser jo fort om barna takla det eller ikkje. Anonymkode: ded23...e34 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At han har rett? Doffen daua liksom? Og det er vel fint for barn å sjå at folk takle dauden på ulik måte? Er han veldig manne mann? Du ser jo fort om barna takla det eller ikkje. Anonymkode: ded23...e34 Her handler det jo om at han ikke lar de takle døden på egen måte, at de må skjerpe seg og holde følelsene inne. Anonymkode: 8e2ed...c18 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, luianna skrev: Jeg ville bedt ham dra. Altså, fra begravelsen, ikke ut av livet. Han hadde tydeligvis ikke noe der å gjøre. Hvordan reagerte barna på at han sa det? Det er et viktig og sårt tema for barn, så var det noe de også hørte, synes jeg du bør ta en prat med barna om det. De ble lei seg jeg ble forbannet. Nå er vi veldig glad i dyr, og denne kaninen var såvidt blitt voksen😥 Anonymkode: c852d...3af 1
WhiteSwan Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Hadde tenkt at det var teit sagt av han og forklart barna at det er helt greit å bli lei seg, de var jo glad i kaninen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Da jeg mistet mitt elskede kjæledyr som barn, hadde det vært utrolig vondt om en voksen person, en omsorgsperson, hadde kommet med en slik kommentar. Sorg skal bearbeides på en sunn måte, ikke rakkes ned på. Om en nær venn av barna hadde dødd, så hadde han vel ikke sagt "herregud de var jo ikke familie engang". Jeg ville nok ha sendt ham vekk noen dager, også tatt en skikkelig prat med ham om medfølelse og empati. Anonymkode: 56b95...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Jeg ville blitt veldig skeptisk til om han blir en god stefar. Når du må beskytte barna mot kjæresten din...det er et rødt flagg. Anonymkode: fe04c...7ea 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville blitt veldig skeptisk til om han blir en god stefar. Når du må beskytte barna mot kjæresten din...det er et rødt flagg. Anonymkode: fe04c...7ea Herregud folk er så hårsåre nå til dags. Barn skal jo skånes mot absolutt alt. Det var en dum kommentar fra kjæresten din, men sånt skjer. Han ble vel lei av gnålet. Anonymkode: d6e5d...5a2 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi mistet vår elskede kanin i går. Hadde begravelse i dag. Min kjæreste ville hjelpe til å grave. Så brukte barna lang tid til å se på den døde kaninen, og skrive på "kisten " hans. Da sier typen min " herreud det er da ikke noe menneske heller " Må nevne at denne kaninen vår bestevenn med min eldste som er psykisk utviklingshemmet. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: c852d...3af Jeg hadde svart der og da at 'Nei, men det var et levende vesen, et dyr som var medlem av familien og som både ungene og jeg er veldig glade i. Vi tar den tiden vi trenger for at ungene skal få takle sin første sorg. Du må gjerne tusle, jeg graver igjen, jeg. Anonymkode: e6a87...db6 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Herregud folk er så hårsåre nå til dags. Barn skal jo skånes mot absolutt alt. Det var en dum kommentar fra kjæresten din, men sånt skjer. Han ble vel lei av gnålet. Anonymkode: d6e5d...5a2 Gnål? Hvis du ikke kan holde ut at barn sørger over kjæledyr, så går du vekk fra situasjonen. Men han fikk vel vist en del av seg selv som barna neppe glemmer. Steforeldre har absolutt ikke samme tabbekvote som mødre/fedre Anonymkode: fe04c...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Altså jeg hylskreik og sørget en uke da katten min døde. Man blir glad i dyr. Gråter fortsatt når jeg tenker på henne. Flott at de har følelser for dyr. Hjelper de å utvikle sympati og medfølelse for andre. Kjæresten din burde ikke ha tråkket på de. Da viser han at deres følelser er ikke verdt noe. At kaninen ikke var verdt noe. Anonymkode: 26e42...253 1
Oslodamen Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Det viser jo en manglende respekt, vil jeg si da. Han blir så irritert at han latterliggjør følelsene deres. Det er ikke ok. Hvis han tar kritikken til seg og erkjenner at det var en sårende ting å si, ville jeg latt det gå for denne gang. Hvis han derimot bortforklarer, bagatelliserer eller fortsetter å latterliggjøre barnas reaksjoner, ville jeg ha blitt sint. Det er helt uakseptabelt. Barn må få lov til å sørge over dyr de var glad i uten å føle seg dumme.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Har han egne barn? Har han noen erfaring med barn? Anonymkode: 5cc73...2e0
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Hadde fått sjokk. Ungene mine fikk pakke gaver og blomster ned i kisten til katten da den døde. De skrev og tegnet også til den som de la i. Vi lagde et kors også som de fikk skrive på. Veldig viktig at ungene får tatt farvel med et dyr de var så glade i .Så de får se døden og delta. Et dyr er jo et familiemedlem som man blir utrolig glade i ❤️ Jeg hadde tatt det opp med han senere at det var uakseptabel oppførsel!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gnål? Hvis du ikke kan holde ut at barn sørger over kjæledyr, så går du vekk fra situasjonen. Men han fikk vel vist en del av seg selv som barna neppe glemmer. Steforeldre har absolutt ikke samme tabbekvote som mødre/fedre Anonymkode: fe04c...7ea Ja, som sagt det var en dum kommentar. Men sånt skjer jo. TS må jo bare si til barna at det var en teit kommentar fra stefar, og at de må få lov å sørge så mye de vil og bla bla. Men jeg synes ikke det er et rødt flagg. Anonymkode: d6e5d...5a2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå