reddelinnea Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 (endret) Jeg har så lyst på venner. Det hadde vært hyggelig om jeg kunne truffet noen her? Kanskje det er andre her som også er veldig ensomme? Og som har sosialangst og angst og er redd? Kanskje vi kan være redde sammen? Jeg har ingen venner fordi jeg er så redd for andre mennesker, også isolerer jeg meg helt. Jeg føler meg dum, stygg og misslykka og hater meg selv. Har veldig dårlig selvbilde. Sitter bare inne og isolerer meg bare mere og mere. Jeg klarer ikke å prate med andre fordi jeg har så mye angst også er jeg depremert. Trist og lei. Ingenting gir meg glede mere. Livet er et stort ork. Jeg er lei av hele livet. Finner ingen mening mere. Jeg orker bare ikke å leve et liv i angst og i redsel. Livet er helt uuutholdbart. Nå sitter jeg inne og tenker på andre som klarer å ha det gøy, som klarer å hygge seg. Være sosiale sammen med venner, også sitter misslykka meg inne og er livredd. Jeg er så redd for alt og alle at jeg ikke vet mine armer råd. Hva skal jeg gjøre med redselen min når jeg er redd for alt? Jeg er redd nå også? Angsten min knyter seg inne i magen. Halsen snurper seg sammen. Kvalmen er grusom også har jeg fryktelig vondt i nakken, hodet og ryggen. I magen min er det en stor fisk som spreller 24 timer i døgnet. Og en knyttneve som knyter og knyter. Akkurat som om man vrir opp en klut? Urolig på en måte. Jeg er så lei av å leve et liv i angst? Hvordan er det å ikke å ha angst? Jeg husker ikke hvordan det er? Jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske. Kanskje jeg er født i angst? Jeg har gitt opp på å bli noe bedre. Jeg er 25 år, redd for alt og alle, har vært det så lenge jeg kan huske. Og for hver dag som går, jo mere gir jeg opp? For hvor lenge orker jeg å håpe når jeg har håpet på bedring siden barndommen? Når jeg bare blir værre for hvert år? Hvis det er noen som vil maile meg er mailen min: xxxxxxx Er det noen som også har det sånn? Som også er ensomme. Jeg er helt ensom og forlatt. Har aldri hatt noen kjæreste eller venner. Klarer ikke å ha øyekontakt med andre, og har så stor sosialangst at jeg ikke vet mine armer råd.? Vennlig hilsen reddelinnea. Hjelp.. E-postadressen er slettet. Det er ikke tillatt å poste e-postadresser i innlegg. Reglene Du kan gjøre e-postadressen din tilgjengelig for andre brukere gjennom profilen din. Orakel - moderator Endret 21. juli 2005 av orakel
Malama Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Jeg har ikke angst av noe slag, men relativt venneløs er jeg likevel, og en mail kan jeg fint sende deg Men du, legg hellr mailadressa di tilgjengelig i profilen din, for det er ikke lov etter reglene her inne å legge mailadresse i innlegg
reddelinnea Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2005 Ååå, unnskyld meg. Det visste jeg ikke. At det ikke var lov å si emailen. Hvordan kan jeg fjerne den? Unnskyld meg. Unnskyld altså. Jeg er dum jeg.
Gjest Neida Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Ååå, unnskyld meg. Det visste jeg ikke. At det ikke var lov å si emailen. Hvordan kan jeg fjerne den? Unnskyld meg. Unnskyld altså. Jeg er dum jeg. ← Nei, du er IKKE dum for det! Mange som har gjort den feilen før deg, og det går helt fint
reddelinnea Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2005 Hvordan får du til den firkanten som jeg skrev inn i innlegget ditt? Kan jeg fjerne emailen.? Det var ikke meningen å skrive den. Jeg visste ikke at det ikke var lov. Unnskyld meg.
Malama Skrevet 21. juli 2005 #8 Skrevet 21. juli 2005 For å fjerne e-mailen, velg at du vil "endre" innlegget ditt, dt finnes en knapp på dt, da får du gjøre om så mye du vil. For å sitere et innlegg: Trykk "siter" knappen under innlegget.
Gjest Violetta Skrevet 21. juli 2005 #9 Skrevet 21. juli 2005 Det går jo an å sende hverandre en pm og to også! Sender en litt seinere jeg, linnea!
Gjest Catwoman Skrevet 22. juli 2005 #10 Skrevet 22. juli 2005 Har du dyr? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å skaffe deg en katt feks. Det er utrolig godt selskap ved å ha et dyr,
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 22. juli 2005 #12 Skrevet 22. juli 2005 Har du dyr? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å skaffe deg en katt feks. Det er utrolig godt selskap ved å ha et dyr, ← Godt forslag. Katter og hunder er supert når man er ensom.
Gjest Violetta Skrevet 22. juli 2005 #13 Skrevet 22. juli 2005 Jeg tror jeg heller ville satset på katt enn hund. Dersom du er mye nervøs og redd kan hunden veldig lett bli påvirket av det og bli nervøs selv.
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2005 Tusen takk for svar. Jeg har tenkt på å ha dyr. Men jeg kan ikke ha dyr fordi jeg klarer ikke å gå til dyrlegen med dyret. Det tør jeg ikke. Også er jeg så redd dyret skal død. Eller at dyret er sykt og må avlives. Det hadde jeg ikke klart. Har hatt marsvin og kanin før, og da det ble sykt også måtte det avlives hos dyrlegen, og jeg var helt knust i sorg. Turte ikke å være med så noen andre gjorde det. Foreldrene mine gjorde det. Jeg gråt, orket ikke mat og var enda mere redd og hadde enda mere angst. Hver eneste morgen så var jeg redd for å se marsvinet mitt død på bunnen av buret. Da ble det liksom bare slitsomt å vondt. Også når det dør, eller blir sykt så blir jeg så lei meg fordi jeg føler at det er min skyld at dyret er død eller syk. Jeg er helt hysterisk. :hår:
Gjest Xerox Skrevet 24. juli 2005 #15 Skrevet 24. juli 2005 Høres ikke ut som om du har det noe godt! Sender deg noen varme tanker!
Bolla Piggsvin Skrevet 24. juli 2005 #16 Skrevet 24. juli 2005 Da jeg var yngre slet jeg med samme problem!! Var redd for allt og alle omtrent!! Men så fikk jeg og søsteren min hest av moren min... Og det er jeg overlykkelig for!! Hestene har hjulpet meg slik at jeg tørr å være ute og rundt folk. Når jeg fikk hesten så kunne jeg jo ikke la den stå i stallen og sulte, så da tvinget jeg meg selv til å dra, ut av porten som jeg ikke turte alene og bort til stallen... Mørke redselen min er til og med blitt bedre... Har også hatt perioder i livet hvor jeg ikke orker noen ting lengre... Alt er et evig ork og føler at alle mennesker er mot meg og hater meg og synes jeg er et misfoster!! Etter jeg begynte på akupunktur og har fått noen nåler i hodet er dette blitt MYE bedre!! Du bør prøve akupunktur!! Det er veldig effektvit! Folk mener jeg bør komme meg til en psykolog pga mitt dårlige selvbilde, men jeg føler meg så dum jeg om jeg skal sitte foran en vilt fremmed og betale han/hun masse penger for at jeg skal fortelle om meg selv, tror nok ikke jeg klarer å åpne meg stort da!! Litt redd er jeg også for å dra dit! Er også redd tannlegen og reise på nye steder alene, også har jeg fartsskrekk og kjøre karuseller tørr jeg heller ikke, så jeg er vel egentlig en skikkelig kjiping så det er ikke så rart jeg ikke har så mange venner.
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #17 Skrevet 24. juli 2005 Hei. Så vondt å høre at du også sliter med å være redd for alt og alle, bolla biggsvin. Flott at hestene dine har hjulpet deg masse. Hester er så søte og snille dyr. Ja, det er så vondt å ha det sånn, at alt er et stort ork. Jeg har det sånn nå. Hver dag er et stort mareritt å komme gjennom. Jeg kjenner mmeg igjen med at det er faut å fortelle alt om seg selv til en psykolog. Jeg har gått i terapi helt siden barneskolen. Er ganske vant med å fortelle om meg selv. Selv om jeg hater det. Er så flau fordi jeg ikke klarer å ordne opp i problemene mine selv. Også etter hver time, tenker jeg på hva terapauten tenker om meg. Skammer meg for hva jeg sier. Har bare lyst til å synke gjennom jorda.
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #18 Skrevet 24. juli 2005 Tusen takk for alle de varme tankene. de varmet godt. Masse varme tanker tilbake og klemmer
Gjest Embla s Skrevet 24. juli 2005 #19 Skrevet 24. juli 2005 Uff, jeg får så vondt av deg! Jeg vet ikke mye om å ha det slik du har det (annet en at jeg skjønner at det må være fryktelig). Men det er sikkert lurt å komme i kontakt med andre som er i/har vært i samme situasjon. Du sier at du har gått jevnlig til psykolog, men at det ikke hjelper og at du ikke liker det. Har du forsøkt eksponeringsterapi og/eller gruppeterapi? Etter hva jeg har hørt skal det være bra i fht sosial angst og fobier. Det finnes forening/nettsteder for personer med sosialangst. Mulig du også kan finne hjelp der? Ønsker deg all verdens lyke til :klemme:
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 24. juli 2005 Jeg synes hele livet er fryktelig vondt. Livet viser meg vrangsida ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå