Gå til innhold

Lavkarbo for å få kortere syklus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har litt lange sykluser på rundt 37-40 dager og prøver å bli gravid.Har lest at lavkarbo kan være bra for å få stabilisert syklusen. Jeg er normalvektig, har ikke psos så vidt jeg vet(har vært hos gynekolog, hun sa alt var normalt). Har også tatt blodprøve for å måle gjennomsnittlig blodsukkernivå(eller noe slikt, husker ikke akkurat navnet på blodprøven). Prøven var innefor normalen. 

Noen som har brukt lavkarbo til å få kortere syklus? 

Anonymkode: 78fcf...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser "lavere karbo". Teller ikke karbohydrater, med spiser helst ikke mer enn ca 1/2 kopp (125 ml) langsomme karbohydrater til lunsj og middag. Frokost er en ekte lavkarbo (vanligvis egg og grønnsaker). Det har hjulpet meg mye, i tillegg til kosttilskudd og trening. Men jeg hadde faktisk PCOS: mange cyster på eggstokkene og litt lange sykluser, også på 37-40 dager (men normale blodprøver, ikke noe overvekt eller hirsutisme). Etter ca 6 mnd av denne livsstilen ble syklusene kortere, nå er de rundt 31-33 dager. Gikk til en annen gynekolog og ble "frisktmeldt", da hun så ingen tegn til PCOS. 

Men må si at det hjalp meg ikke til å bli gravid. I stedet for PCOS fikk vi en dignose "sekundær uforklarlig infertilitet"...😒 som er skikkelig kjipt.  

Håper at det klaffer for dere snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eugenniee skrev:

Jeg spiser "lavere karbo". Teller ikke karbohydrater, med spiser helst ikke mer enn ca 1/2 kopp (125 ml) langsomme karbohydrater til lunsj og middag. Frokost er en ekte lavkarbo (vanligvis egg og grønnsaker). Det har hjulpet meg mye, i tillegg til kosttilskudd og trening. Men jeg hadde faktisk PCOS: mange cyster på eggstokkene og litt lange sykluser, også på 37-40 dager (men normale blodprøver, ikke noe overvekt eller hirsutisme). Etter ca 6 mnd av denne livsstilen ble syklusene kortere, nå er de rundt 31-33 dager. Gikk til en annen gynekolog og ble "frisktmeldt", da hun så ingen tegn til PCOS. 

Men må si at det hjalp meg ikke til å bli gravid. I stedet for PCOS fikk vi en dignose "sekundær uforklarlig infertilitet"...😒 som er skikkelig kjipt.  

Håper at det klaffer for dere snart ❤️

Tusen takk for svar😊Det var trist å høre om diagnosen dere har fått. Ønsker deg masse lykke til videre❤️

Anonymkode: 78fcf...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...