Gå til innhold

Dere som faster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som blir skjelven, svimmel og får hodepine når jeg faster? 

Går jeg lenge nok uten mat blir jeg også varm i kinna, kald på hender/føtter og får frysninger. Jeg blir også ekstremt svimmel, til det punktet der jeg nesten besvimer. 

Anonymkode: e384c...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ingen ubehag. Kan få litt hodepine mot slutten av dagen, tar litt ekstra salt på middagen så fikser det seg. 

Hvordan faster du? Har du noen sykdommer? 

Anonymkode: 3eaf1...46e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ingen ubehag. Kan få litt hodepine mot slutten av dagen, tar litt ekstra salt på middagen så fikser det seg. 

Hvordan faster du? Har du noen sykdommer? 

Har ingen sykdommer som jeg vet om. Lavt blodtrykk har jeg alltid hatt, men ikke verre enn at jeg får lett blodtrykksfall når jeg reiser meg opp fort. 

Har pleid å bruke 16:8, da merker jeg ingenting så lenger jeg klarer å spise nok på de 8 timene. 

Det jeg prøver på nå er å gå et døgn uten mat, nor jeg har prøvd mange ganger tidligere men aldri klart pga bivirkningene.

Jeg skjønner ikke hvordan folk vannfaster en hel uke, mens jeg blir så dårlig av bare 20 timer😟 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være mangel på mineraler? Husker jeg hadde vondt i hodet og var slapp når jeg fastet lenge og spiste mye karbohydrater i spisevinduet. Nå har jeg gått over til mye proteiner og litt fett, og faster max 18 timer. Aldri sulten, masse energi og aldri uvel. 

Prøvd med litt salt under tunga? Jeg drakk farris, som har mineraler i seg. Følte at det funker, men vet ikke om det var placebo. 

Det er vel natrium og magnesium i hvertfall man får litt tomme lagre av å faste lenge. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å drikke når mange faster. Det er helseskadelig å ikke drikke mens man faster. Drikk vann med sitron, så skal du se at du føler deg bedre. Dessuten har jeg hørt at man kan bli dårlig når man faster om man har mye avfallsstoffer i kroppen siden kroppen renser seg når man faster. 

Prøv å drikke 1 liter vann med saften fra 1 sitron når du står opp, det vil hjelpe og du får i deg viktige vitaminer og mineraler gjennom sitronen. Og etter en stund kan du drikke sellerijuice på tom mage som du juicer selv av stangselleri. Sellerijuice inneholder viktige salter og vitaminer og mineraler.

Les om anthony william medical medium og sitronvann og sellerijuice. Og les om HMDS, Heavy Metal Detox Smoothie, som renser kroppen for tungmetaller. Denne smoothien kan du spise til lunsj om du vil. Bare vær flink å drikke på tom mage og vente 1 t mellom hver gang du drikker noe. 

Og velg gjerne økologisk sitron og stangselleri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt over må du drikke! Når jeg faster spiser jeg også to lette måltider ila dagen. Tidlig på dagen. Kan være er par skiver med banan, en gomorgenyoughurt. 
Kjenner litt igjen det med å bli kald/varm, men ikke andre sympt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste er ikke for alle. Vi er alle forskjellige, og ofte trives forskjellige folk med forskjellige dietter og spisemønster. For meg har 16:8 fasting falt meg helt naturlig, men jeg klarer ikke 5:2 eller fem små måltider om dagen. 

Anonymkode: 430ae...33f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke faste om du blir dårlig av det.

Jeg har hatt perioder med 16:8. Eneste jeg merket var at jeg ble ganske sulten et par timer før jeg skulle spise, ellers ingen ulemper. 

Anonymkode: 8acac...688

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer må man gå uten mat for at det skal kalles fasting? 

Og TS: hvorfor vil du faste i ett døgn hvis 16:8 fungerer for deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kun til faste når jeg i forkant har spist lavkarbo og er i ketose før fasten. Hvis ikke så blir det så ubehagelig at jeg ikke greier å gjennomføre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2020 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som blir skjelven, svimmel og får hodepine når jeg faster? 

Går jeg lenge nok uten mat blir jeg også varm i kinna, kald på hender/føtter og får frysninger. Jeg blir også ekstremt svimmel, til det punktet der jeg nesten besvimer. 

Det du beskriver der er lavt blodsukker og trolig grensen til føling. Tror du skal droppe fasting jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Bikbokelsker skrev:

Det du beskriver der er lavt blodsukker og trolig grensen til føling. Tror du skal droppe fasting jeg.

Men da har vedkommende diabetes. Friske folk får ikke føling.

Anonymkode: 66d26...658

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...