Gå til innhold

Mange nærkontakter via jobb, bruker ikke munnbind. Munnbind på halvtom buss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jobben min har jeg nærkontakt med mange, så er en superspreder sånn sett. Men bruker ikke munnbind. Er det da noe poeng i å bruke munnbind på en halvtom buss der jeg ikke er i nærkontakt med noen i mer enn maks 5 minutter? (Regelen sier under 2 meter i over 15 min)

Anonymkode: fc9df...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lytter til WHO sin oppfordring om å benytte munnbind ute i det offentlige rom. Eller for å være mer sanndru og korrekt anvender jeg det på gata og på t-banen/bussen/ toget i Oslo. Jeg bor utenfor Oslo, men pendler inn til jobb. På fakultetet der jeg arbeider går jeg uten. Dersom det er rett som som du skriver, altså at du er potensiell superspreder ville jeg så absolutt brukt maske på halvtom buss. For min del synes jeg faktisk at det er enklere å ta den på og bare beholde den på. Er langt mer styr å se an hvem som går av og på bussen for hvert stopp.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 8
Skrevet

Jeg hadde brukt munnbind om jeg tok offentlig transport. Den halvfulle bussen din kan plutselig bli full og da klarer du ikke passe på meterne.

Anonymkode: 438ea...c76

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde brukt munnbind om jeg tok offentlig transport. Den halvfulle bussen din kan plutselig bli full og da klarer du ikke passe på meterne.

Anonymkode: 438ea...c76

Du leste ikke det jeg skriver, er kun på bussen i 5 min.

Skrevet

Det er alltid vits, og særlig når man har forhøyet risiko for å være smittet, slik du har. Selv på en halvfull buss vil man ikke klare å holde 1 meters avstand, og det gjør at smittefaren blir mye høyere enn 15-minuttersregelen legger til grunn.

Anonymkode: 63587...3ec

• Liker 4
Skrevet

Det er alltid vits, og særlig når man har forhøyet risiko for å være smittet, slik du har. Selv på en halvfull buss vil man ikke klare å holde 1 meters avstand, og det gjør at smittefaren blir mye høyere enn 15-minuttersregelen legger til grunn.

Det burde for lengst vært påbudt å benytte dobbelt munnbind og alltid holde minst 8 meter avstand til alle personer i hele landet. Dette burde vært innført for mange måneder siden og burde aldri opphøre, etter som det også vil beskytte mot andre smittsomme sykdommer. Om dette også burde påbys i hjemmene, må diskuteres.

Anonymkode: 0a1a2...6a3

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er ikke 1 meter nok.

Skrevet

Hvis jeg måtte ta kollektiv transport så hadde jeg nok brukt munnbind nå, uavhengig av anbefalinger og lengde på turen.

• Liker 4
Skrevet

Det burde for lengst vært påbudt å benytte dobbelt munnbind og alltid holde minst 8 meter avstand til alle personer i hele landet. Dette burde vært innført for mange måneder siden og burde aldri opphøre, etter som det også vil beskytte mot andre smittsomme sykdommer. Om dette også burde påbys i hjemmene, må diskuteres.

Så du mener at ingen kan få hjelp av logoped lengre? Fordi det er fare for å få en forkjølelse f.eks?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at ingen kan få hjelp av logoped lengre? Fordi det er fare for å få en forkjølelse f.eks?

Jeg tror vedkommende tøyser litt...

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Jeg tror vedkommende tøyser litt...

Håper det...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logopeder hemmes jo naturligvis av maskebruk, men de kan jo instruere likevel, kanskje dette like gjerne kunne foregå på telefon. Hvis de nytter Skype, kan til og med vurdere å droppe kravet om maspke.

Skrevet

Her bruker jeg ikke munnbind uansett her oppe. Det er helt unødvendig og heller hysterisk.Og jeg tar bussen hver dag.

Anonymkode: fd28e...5e7

• Liker 3
Skrevet

Logopeder hemmes jo naturligvis av maskebruk, men de kan jo instruere likevel, kanskje dette like gjerne kunne foregå på telefon. Hvis de nytter Skype, kan til og med vurdere å droppe kravet om maspke.

Hvis du tror det så skjønner du ikke hva jobben til en logoped går ut på. Vi kan ikke bruke maske nei. 

Skrevet

.

Skrevet

Selveste Fauci sier her at masker får folk til å føle seg litt bedre.
"Den stopper kanskje en dråpe, men er ikke den perfekte beskyttelsen folk tror"
Så hvorfor anbefales det tyrranisk gjennom høyttalere, plakater, media...?

Still også spørsmålet: Hva er det folk tror at folk tror, og kan det ha sammenheng med at media skaper inntrykkene vi "tror" alle har?

30 sekunders video

Skrevet
4 timer siden, slask skrev:

Selveste Fauci sier her at masker får folk til å føle seg litt bedre.
"Den stopper kanskje en dråpe, men er ikke den perfekte beskyttelsen folk tror"
Så hvorfor anbefales det tyrranisk gjennom høyttalere, plakater, media...?

Still også spørsmålet: Hva er det folk tror at folk tror, og kan det ha sammenheng med at media skaper inntrykkene vi "tror" alle har?

Dersom folk føler seg bedre, er dette tilstrekkelig grunn til å påby bruk av maske, selv om ikke smitten hemmes 100%.

Skrevet

Hysteriske tåper. 

Anonymkode: b0040...b15

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom folk føler seg bedre, er dette tilstrekkelig grunn til å påby bruk av maske, selv om ikke smitten hemmes 100%.

Tvinges til å føle seg bedre, uten at man fortelles hvorfor?
Hvordan kan man synes det er en god ide?
Produsenter og importører av munnbind kanskje?
Og politikerne som elsker følelsen av å kneble folket, med visuelle elementer?

Skrevet

Hysteriske tåper. 

Anonymkode: b0040...b15

?

• Opprett ny...