Gå til innhold

Er jeg fortapt uten noen relevant arbeidserfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en student på tredjeåret i en bachelorgrad. Jeg har prøvd litt å få tak i internship, men jeg føler at det er veldig lite å velge i og at konkurransen er veldig stor for disse. Jeg skal nå søke mastergrad, men CV'en min er tom bortsett fra en butikkjobb. Jeg har ingen internships med relevant arbeidserfaring innenfor mitt felt.. Jeg har et B-snitt men jeg føler at selv gode karakterer er ubrukelig i dagens samfunn. Jeg føler at karrieren min nesten er over og at jeg kommer til å slite å få en jobb for alltid. Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: e72ca...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvilket fagfelt du studerer, men jeg hadde heller ingen internship med relevant arbeidserfaring innenfor mitt felt. Men jeg jobbet litt som vikar ulike plasser da jeg studerte, på et vis var det såpas innenfor fagfeltet at jeg kunne overføre praksisen på noen områder. Jeg har også master, og du har rett i at karakterer ikke er så viktig. Det var det iallfall ikke der jeg søkte. Men det kan vel kanskje være viktig som førstegangssøkende. 

Mitt tips er at du må gjerne søke i små byer/tettsteder rundt om i landet. I de store byene er det ofte vanskeligere. Jeg studerte feks. i Trondheim, men måtte bort fra Trondheim for å få relevant jobb.

Anonymkode: 22455...1d9

Skrevet

All jobb er bedre enn ingen jobb. Selvsagt er det best med noe relevant, men som arbeidsgiver skyr jeg mest de som ikke har gjort noe ved siden av studiene. 

Anonymkode: 1c8ab...ab7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...