Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går mitt andre år nå, og har kommet inn i en svært dårlig sirkel som består av null energi, lite og dårlig søvn, null motivasjon, ensomhet. Dette preget egentlig første året også, men nå er det totalt bom stopp. Hele kroppen min stritter imot når jeg prøver å gjøre noe skolearbeid.
Eneste jeg vil er egentlig å reise hjem til mamma, men kan ikke det siden jeg har noe obligatorisk som jeg må delta på.

Prøver å få i meg sunne og regelmessige måltider. Legger meg som oftest i 21-22 tiden, og da er jeg ganske trøtt, men klarer ikke å sovne før mangfoldige timer etterpå. Fikk resept på D-vitaminer og har gått på det et halvt år, men føler ikke at det har hjelpt meg så mye. Det skal ikke så mye til før jeg er tappet for energi. En tur på butikken som er 15 minutter unna, fører til at jeg trenger å slappe av når jeg kommer tilbake. En forelesning med oppmøte slår meg egentlig ut resten av dagen.

Har dere tips til et slags energiboost? Tenker ikke på trening, men noe jeg kan spise eller drikke for eksempel. Noen vitaminer eller lignende. Kanskje et slags heksebrygg 😂 Er desperat! Hilsen trøtt student

Anonymkode: eab7a...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tid til å skrive et langt og utfyllende innlegg, så jeg nøyer meg med et par betraktninger:

1.) Har du vurdert om studiet er det rette for deg? Når du er på 2.året er det absolutt ikke for sent å bytte til noe annet. Vær så snill og ikke gjør som mange andre, inkludert meg selv, å la det gå MANGFOLDIGE år før man innser man burde sluttet (tidligere). 

2.) Flere av "symptomene" du beskriver kan skyldes depresjon på et tidlig stadium. 

3.) For å sovne lettere kan jeg anbefale melatonin 1 mg, fåes kjøpt på apoteket reseptfritt. Jeg har selv slitt en del med søvn og opplever nytte av selv lave doser. Høyere doser trenger du resept for å få tak i, men det er ikke noe leger flest er særlig tilbakeholdne med å skrive ut.

4.) Unngå for mye sukkerholdig mat og drikke, det kan virkelig stjele energi. Er selv en skikkelig sukkerjunkie og har merket forskjell på periodene med mye sukker vs de uten. 

Anonymkode: 5bbf6...032

• Liker 2
Skrevet

Hmm heksebrygg ja... redbull? Nå er ikke det særlig sunt da. Men hvorfor er du så sliten? Hva er grunner til at du ikke får sove? Prøv å kjenne etter hva det er du strever med her. Står her at du er ensom. Er det kanskje grunnen til alle disse rare «symptomene»? Isåfall hva tror du kan hjelpe mot ensomheten? 

Skrevet (endret)

Er student selv og kjenner meg igjen i mye av det du skriver.  For min del tror jeg det handler delvis om at jeg fort blir demotivert hvis jeg ikke henger med i timene eller synes oppgaver blir for vanskelige. Da har jeg perioder hvor jeg er sliten hele tiden og mister lysten til å jobbe med skolearbeid. En annen ting er også hvis jeg føler på mye ensomhet. Kanskje det kan være at du føler deg litt alene på studie eller at du mangler noen å jobbe sammen med? Har slitt med det selv og  må si det føles veldig ensomt når man ikke har noen å løse oppgaver eller diskutere med. Man blir liksom så alene med alt. Hvis dette er tilfelle , kanskje du skal høre med andre om de har lyst til å sitte og løse oppgaver sammen :) 

Endret av Stormxx
  • Liker 1
Skrevet

Jeg opplever symptomene du bakker om da jeg tok for mye d-vitamin. Overraskende nok. 

Anonymkode: 0009d...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...