AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Vi er en familie på fire, med to barn; Ett i bhg alder og et i skolealder. Vi har lite nettverk hva gjelder familie. Min samboer har ikke foreldre som er tilstede. Min far bor i utlandet. Hovedsakelig er det kun min mor som har vært delaktig i barnas liv. Hun har hatt et veldig godt forhold til det eldste barnet. Etter at det yngste barnet kom til har det tydelig vært en form for favoritisering av det eldste barnet. Jeg tror dette kommer av at hun synes det, naturlig nok, er mer slitsomt å passe yngste (4 år). Dersom vi en sjelden gang ber om barnevakt til begge barna sier hun som regel ja, men føler på en måte at det gir en bismak. Dersom yngste skal komme kan vi ikke levere barna tidlig, helst kl 14-15 tiden, og hente tidlig. Dersom det kun er eldste som skal komme kan vi levere når som helst og hente når som helst. Før sommeren var begge barna på overnatting, og tidlig morgenen etter får jeg melding av det eldste barnet om at de vil hjem. Eldste forteller at mormor hadde blitt kjempe sint og bannet masse fordi yngste med et uhell hadde knust en såpekopp på badet. Yngste hadde blitt redd og begynt å gråte, men mormor hadde ikke trøstet. Eldste forteller senere at yngste hadde grått under legging kvelden før, og mormor hadde bare latt barnet grått og sagt «barnet roer seg nok snart». Når jeg kommer for å hente barna er det første jeg får høre at yngste hadde ødelagt såpekoppen og ikke ville ha lagt seg. Jeg sier at vi selvfølgelig skal erstatte såpekoppen, og til dette svarer hun at det ikke er mulig fordi den kanskje har gått ut av produksjon. Hun forteller at hun har pakket barnas ting og at det står i entreen. Hun gir tydelig uttrykk for at hun ønsker at vi drar, hvilket vi gjør. Jeg setter inn et høyt beløp på min mors konto som erstatning for den ødelagte såpekoppen. Sender henne en sms om dette og at jeg synes situasjonen var lei ut i fra hva eldste forteller og at verken barn eller jeg følte oss velkomne. Hun svarte ikke på meldingen, og vi har ikke hørt noe fra henne siden. Jeg synes situasjonen er veldig lei, og savner moren min. Føler det veldig leit på barnas vegne at den ene personen i familien som engasjerte seg i deres liv ikke er der lengre. Jeg føler meg i tvil om hva jeg skal gjøre. Hennes oppførsel ovenfor barna mener jeg er helt uakseptabel, og jeg synes det er hun som bør ta initiativ nå. Er det jeg som er for «streng» her? Anonymkode: 26886...f4a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Nei, absolutt ikke. Altså, reagerte hun slik for en såpekopp? Hadde bare stått på mitt her, for slik behandler man ikke barnebarna sine. Selvfølgelig ingen selvfølge at hun skal passe barna dine, hverken den eldste eller den yngste, men når hun gjør det så skal hun for det første ikke favorisere det ene barnebarnet ( det skal hun ikke uansett), og hun kan ikke bli sur og sint hvis de ødelegger noe, med mindre de faktisk gjør det med vilje. Anonymkode: 0abcb...d8c 5
molo80 Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Nei herregud det er det ikke! For en grusom situasjon.. Jeg hadde ikke tatt noe mer kontakt, det må hun gjøre. Selvsagt veldig trist for ungene dette, men voksne folk kan ikke oppføre seg sånn. Min mor løy alltid hun.. Sa at min datter sov som en stein og oppførte seg som en engel hele døgnet.. til tross for at vi begge visste det ikke var sant. Om det er noen trøst, så kjenner jeg mange som har skapt sin egen familie i mangel på egen. Er helt sikker på at det er mulig å bli kjent med andre som kan bli glad i dine barn selv om man ikke er i slekt. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Helt uakseptabel. Hun som går glipp av mest med å ikke ha noe med barnebarna sine å gjøre! Men selvfølgelig er veldig synd og sår situasjon at deg er blitt sånn men det er helt klart hennes tur til å ta initiativ. Anonymkode: 2e617...46b 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Hun egner seg hvert fall ikke som barnevakt! Anonymkode: 75608...efd 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Mormor bør ikke lenger sitte barnevakt. Hun har tydeligvis ikke ork/tålmodighet til det, så fremover kan dere dra på besøk alle sammen, hvor du passer barna dine selv (avvent selvfølgelig at mormor tar kontakt) Anonymkode: 3599f...efb 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå