Gå til innhold

Hvordan vise interesse for en mann

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på snart 50 år som har vært singel i mange år og fornøyd med det. Det siste året har jeg gått ned mye i vekt og blitt mer fornøyd med meg selv, jeg har fått mer tro på meg selv. Dette har medført at det ikke lenger er helt uaktuelt for meg å tenke på at jeg kan ønske meg en kjæreste igjen med tida.

Jeg har flere venninner som har prøvd å pushe meg for å få meg til å date, men jeg har hittil vært ganske så avvisende til det.. For et par uker siden var jeg på fest hos ei venninne hvor en venn av henne var til stede. Denne mannen var veldig sjarmerende, vi fikk en god tone uten at det var noe flørting. Han er en av dem venninnen min tidligere har sagt at jeg burde date. Jeg har tenkt mye på ham i ettertid - men er helt analfabet på dating og veldig usikker på om og i tilfelle hvordan jeg kan ta kontakt med ham. 

Hva ville dere gjort? Jeg har lav selvtillit ift menn, og er rett og slett redd for å dumme meg ut om jeg viser interesse og det ikke er gjensidig. 

Setter pris på tips! 😉

Anonymkode: 5b0ab...0fd

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1406542-hvordan-vise-interesse-for-en-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan alltids legge han til på facebook og sende en mld med f.eks "hei og takk for sist. Jeg synes det var så kjekt å prate med deg på den festen og lurte på om du har lyst til å ta en kaffe en dag?" 

Jeg har ikke verdens høyeste selvtillit selv, men jeg har spurt ut menn på date rett som det er (da jeg var singel) og aldri fått et nei. Menn pleier å bli veldig sjarmert av damer som tar initiativ. 

Anonymkode: 97f8b...da3

• Liker 3

Det høres helt fjortis ut, men du kan jo få venninnen din til å fiske litt, om han likte deg? Man dummer seg ikke ut ved å vise interesse for andre voksne folk, det er bare vår overdrevne selvbevissthet som ødelegger.  M51

Anonymkode: b320b...34d

• Liker 2

Takk for svar! Det enkleste hadde nok vært å gå for "fjortis-tilnærmingen" og få venninna mi til å fiske for meg. 😂 

Jeg er nok ikke modig nok til å ta kontakt for å be ham ut - ennå. Enn at jeg er så pysete! 

Hva med å alliere deg med den venninnen som "helt tilfeldig" inviterer dere begge på en ny sammenkomst
med noen flere hyggelige folk? En høstlig skogstur med bålbrenning og pølsegrilling kanskje? 15 sept. er det
lov å lage bål i naturen igjen. Det blir bedre å sirkle en person litt inn ved å bli bedre kjent uten å gjøre det for
innlysende i starten. Bli kjent langsomt og på avstand, så kommer kinotreff og cafè etter hvert, kanskje? ;) 

• Liker 2
9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

"helt tilfeldig" inviterer dere begge på en ny sammenkomst
med noen flere hyggelige folk?

Nei. Ikke. Gjør. Dette. 

Ts trenger å lære seg å være direkte. Å gå gjennom venninnen er egentlig ille nok. Hvis hun skal vente på "tilfeldigheter" med alle hun vil bli kjent med, så blir antallet sjanser bittesmå.  Sjekk direkte i hverdagen, bruk nettverket, og registrere seg på alle datingtjenester som finnes,  bare for å få litt fart i det. 

Annonse

TS her.

Jeg likte veldig godt hoppetaujentas forslag - det høres forholdvis enkelt og greit ut for min del! 😉

Men det er nok et poeng at jeg trenger å lære meg å være mer direkte... Jeg er forsåvidt lei av å begrense meg selv så mye, i ulike sammenhenger, pga av liten tro på meg selv. Men det høres skummelt ut! 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det høres skummelt ut! 

Det er skummelt,  men all selvutvikling er givende i lengden.  Jeg har fortsatt mye jeg ikke tør, men akkurat i menneskelige relasjoner har jeg blitt mye mer direkte.  Hvis "du var jammen hyggelig å snakke med, jeg liker deg!"  og noen sånne setninger sitter litt løsere, så vil du få et svar temmelig med det samme.  Hvis du kommer dit at det er ufarlig å komme med komplimenter f.eks, så vil du også framstå som en mer åpen og utadvendt person. 

Legg ham til på FB. Send en helt uskyldig melding, noe a la «Hei og takk for sist, det var en veldig hyggelig kveld. Koselig å finne deg på FB. Nå skal jeg *ett eller annet uskyldig*. Ønsker deg en fin dag».

Svarer han ikke, har du bare vært normalt høflig. Svarer han, har du startet en dialog du kan bygge videre på.

Det er nå den måten menn pleier å gjøre det på overfor meg, i alle fall. Eller de begynner ganske enkelt å legge meg til lista over personer de sender vitser og humor til. 

Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...