Gå til innhold

Kan jeg bruke mat som har gått ut på dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 pakker med grillpølser i fryseren som gikk ut på dato i mai i år. Kan jeg bruke disse til å servere i barnebursdag? 
også har jeg 2 pakker med sitrongelepulver fra ferie som gikk ut på dato i 2019. Tenkte å bruke de i ostekake men vet ikke om kaken kanskje ikke vil bli bra pga geleen har gått ut på dato. 

Noen som har litt peiling her. Vil gjerne høre litt av andre her før jeg forgifter gjestene mine 😂

Anonymkode: 287bd...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Skulle stå gelé fra Freia og ikke ferie 

Gjest Homer Simpson
Skrevet

Gelpulver er best før  og kan brukes 👍

pølser er så billig at jeg ville kjøpt nye 😊

Skrevet

Mest sannsynlig kan du det. Så lenge pølsene ble lagt i fryseren før de gikk ut bør det gå helt fint. Gelepulveret bør også være helt greit. Mulig det har klumpet seg litt. 

Anonymkode: 3ca2c...ec6

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 pakker med grillpølser i fryseren som gikk ut på dato i mai i år. Kan jeg bruke disse til å servere i barnebursdag? 
også har jeg 2 pakker med sitrongelepulver fra ferie som gikk ut på dato i 2019. Tenkte å bruke de i ostekake men vet ikke om kaken kanskje ikke vil bli bra pga geleen har gått ut på dato. 

Noen som har litt peiling her. Vil gjerne høre litt av andre her før jeg forgifter gjestene mine 😂

Hvis du frøys de ned før de gikk ut på dato burde det gå fin. Svin holder seg ca 9 mnd i fryst tilstand! 

• Liker 1
Skrevet

Lukt på dem og smak en før du serverer alle ungene. Det er sikkelig kjipt om det skulle være dårlige pølser, og plutselig har du en gjeng med unger som spyr og driter ned badet ditt... Også bli etterpå stempla som den ene foreldern som ga alle barna matforgiftning. Men mest sannsynlig helt trygt! Bare tenker veldig sånn «tenk om» her sånn. 

Skrevet
26 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Lukt på dem og smak en før du serverer alle ungene. Det er sikkelig kjipt om det skulle være dårlige pølser, og plutselig har du en gjeng med unger som spyr og driter ned badet ditt... Også bli etterpå stempla som den ene foreldern som ga alle barna matforgiftning. Men mest sannsynlig helt trygt! Bare tenker veldig sånn «tenk om» her sånn. 

Hahahah. Ja du har rett. Det er akuratt det jeg frykter selv. Pølsene ble fryst ned 1-2 uker før de gikk ut på dato så skal nok gå fint, men tørr ikke helt å ta sjansen på at det ikke skal gå fint 😂Tror jeg bare kjøper nye pakker med pølser også bruker jeg gelepulveret i kaken. 😊

Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, pleier å gå fint, men pleier alltid å lukte og så smake på ting. 

Stort sett holder sånne tørrvarer seg en god stund og så lenge det ser greit ut så ville jeg brukt det.

Skrevet

Jeg ville kjøpt nye pølser når du skal servere til andre, bare for sikkerhets skyld. Erfaringsmessig endrer pølsene konsistensen litt ved frysing (men de blir ikke nødvendigvis dårlige for det). 

Gelepulveret kan fint brukes. :)

Anonymkode: 74099...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...