Gjest LoisLane Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Har et stykke svinefilet liggende. Pleier å bruke det i wok, men nå har vi akkuart hatt kyllingwok, så jeg føler for noe annet. Noen forslag, anyone?
nessi Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Surr litt bacon eller spekeskinke rundt, og helstek den i stekovnen. Veldig godt å helgrille.
Gjest LoisLane Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Temperatur og tid? Hva serverer du til?
nessi Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 Tja - ca 20 min på 180-200 grader. Kommer jo litt an på hvor stor den er. Kan også langstekes i stekepanna på lav varme i ca 30 min. Jeg pleier å ha litt olje, salt, pepper, salvie og evt. andre krydder på den, også bråsteker jeg den i stekepanna før jeg putter den i ovnen. Ved siden har jeg ofte fløtegratinerte poteter eller poteter bakt på havsalt. Forrige gang jeg laget dette surret jeg paprika, løk, sopp, minimais, sukkererter, squash sammen og hadde over litt buljong og cream fraishe - og brukte dette som saus. Ellers er rosepeppersaus godt til.
Gjest Madeline Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Mmm, det hørtes godt ut. Kanskje jeg skal prøve det ut en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå