AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Min sønn ble konfirmert i går. Hadde en fin dag og han fikk ekstremt mye penger. det jeg reagerer på er at lillebroren som går på barneskolen ble surt ut av læreren sin i klasserommet. Hvor mye fikk storebror i konfirmasjonen? Og hva fikk han av foreldrene? selv om han fikk mye, synes jeg det var frekt og lite klokt av en lærer å spørre om så personlige ting som penger, høyt i en klasse. Konfirmanten selv har ikke fortalt noen på skolen om hva han har fått, fordi han vil holde det privat, og ikke skape snakk mtp de som har fått mindre. Han vet selv han har fått over evne. lillebror fortalte jo dette i klassen da lærer spurte. tenker det er mer normalt at lærer spør om de hadde en fin dag osv. Anonymkode: 9acf8...014
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Utrolig. Low class. Anonymkode: 479a7...3dc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Hadde gitt tilbakemelding til skolen om dette! Uklokt og idiotisk av lærern!! Anonymkode: f510a...fc8 6
minister-mio Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Han har fått over evne? hva betyr det? 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Han har fått over evne? hva betyr det? Fått mer enn det var meningen han skulle ha? Anonymkode: 16119...961
minister-mio Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått mer enn det var meningen han skulle ha? Anonymkode: 16119...961 Hva er det meningen at en konfirmant skal ha? Det kommer jo helt an på hva de som gir gave gir.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Dette må bli tatt opp med skolen. Læreren kan ikke spørre om slike personlige ting! Det er som å be om at noen blir mobbet for at de får "for lite" penger i konfirmasjonen Anonymkode: 1727f...a5b 6
norw Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 21 minutter siden, minister-mio skrev: Han har fått over evne? hva betyr det? Ja, feil ordbruk 😄
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Hvor mye fikk han? 🙈 Anonymkode: 70c6e...0cd 2
mammahjarte Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Folk tåler ingenting i dag. Det var sikkert ikkje meint stygt. Kunne like gjerne spurt om han hadde det fint i helga liksom. Trur dere han virkelig er interessert i kva summen eigentlig var? Må alt folk ytre i dag væra politisk korrekt? Og om du skal ta det opp med noen ta det opp med den det gjelder, altså læraren i staden for å dasse rett til ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, mammahjarte skrev: Folk tåler ingenting i dag. Det var sikkert ikkje meint stygt. Kunne like gjerne spurt om han hadde det fint i helga liksom. Trur dere han virkelig er interessert i kva summen eigentlig var? Må alt folk ytre i dag væra politisk korrekt? Og om du skal ta det opp med noen ta det opp med den det gjelder, altså læraren i staden for å dasse rett til ledelsen. Når han spør hva broren fikk fra foreldrene og hvor mye han fikk i konfirmajson høres det jo veldig ut som at han er interresert i det ja. Anonymkode: 606b7...d6b 1
mammahjarte Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Når han spør hva broren fikk fra foreldrene og hvor mye han fikk i konfirmajson høres det jo veldig ut som at han er interresert i det ja. Anonymkode: 606b7...d6b Eg bare skjønner ikkje kva han skal med den informasjonen? Tenkje du at han stemple han som barn av såkalt ressursterke foreldre og at det ein slags diskriminering? Enig i at det ikkje angår han.
Marimba Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Her er det garantert en lærer som har prøvd å føre en hyggelig dialog med en elev. Kanskje det slo litt feil ut? Uansett ingenting å lage en sak ut av. Kan se for meg noe slikt som dette: lærer: hva har du gjort i helga da? elev: var i konfirmasjonen til broren min. lærer: så koselig. Fikk han noe fint? elev: Ja! Masse penger! elev 2: Hvor mye da? elev 1: 50 000, og 20 000 fra mamma og pappa elev 3: mamma og pappa har sagt at jeg skal få moped når jeg konfirmerer meg lærer: nå må vi huske å rekke opp hånda. Skal vi høre med nestemann da hvordan helga var. Dersom du oppriktig ikke klarer å legge dette fra deg, bør du i det minste spørre læreren først hva som egentlig var settingen og spørsmålene. Ikke alltid en barneskoleelev gjenforteller helt riktig. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå