AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Mange blir ferdig tidlig, rundt 24-25, men jeg rotet rundt med andre ting før jeg fant ut hva jeg ville. Er det sent å være ferdig som 28-åring slik at det påvirker arbeidsmulighetene mine? Anonymkode: 8fb9b...46f
Meridian Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Ja, omg, du skulle vært ferdig da du var 23. Nei, jeg bare tuller. Det er da normalt å prøve og feile før man lander på et studie. Er mange som begynner å studere når de er 28, så ta det helt med ro. Det er ikke noe rett eller galt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Nå kan ikke jeg snakke for alle, men i en ansettelsesprosess der jeg jobber (hovedsakelig siviløkonomer, men også noen siv.ing), ville det ikke vært av betydning i det hele tatt. I din alder tenker du gjerne at det er forskjell på 25 og 28, men for meg er det i samme "alderskategori" og tenker ikke nevneverdig over at det er en forskjell. Anonymkode: 3f0af...4af 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Ok, beroligende å lese det dere skriver. Jeg er 25 nå og har nettopp begynt på tredjeåret og merker at jeg er litt eldre enn de andre. Merker også at elektronikken er lettere for de yngre som kom rett fra VgS. Anonymkode: 8fb9b...46f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Nei. Jeg var ferdig med en liknende utdannelse året jeg ble 28 og det var ikke noe problem å få jobb. Begynte til og med på et traineeprogram der alle andre var yngre enn meg, men de få årene mellom 24 og 28 har ikke noe særlig å si når man alle er i samme livssituasjon og samme arbeidsoppgaver osv. Sjefer, kunder osv fikk jeg inntrykk av at ikke så på 25 og 28 som forskjellig alder, alle under 35 omtrent var "de unge" på arbeidsplassen. Anonymkode: 0caaf...b69
Meridian Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, beroligende å lese det dere skriver. Jeg er 25 nå og har nettopp begynt på tredjeåret og merker at jeg er litt eldre enn de andre. Merker også at elektronikken er lettere for de yngre som kom rett fra VgS. Anonymkode: 8fb9b...46f Du har begynt på 3.året og er 25 år og eldre enn de andre? Hvor mye eldre da? De andre kan ikke være yngre enn 22?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, Bølle skrev: Du har begynt på 3.året og er 25 år og eldre enn de andre? Hvor mye eldre da? De andre kan ikke være yngre enn 22? Har fylt 25 og begynte som 23-åring. De andre er 21-22 i år. Anonymkode: 8fb9b...46f
Meridian Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 (endret) Jeg vet godt at når man er i 20-årene, og spesielt i begynnelsen av 20-årene, kan man reagere veldig på alder. Noen er helt fastlåst på at de som er 4 år eldre er sååå gamle. Akkurat som om man har fått DEN livserfaringer fordi man er 4 år eldre. 21/22-25 år er sammen alder. Bare snakk om 3-4 års forskjell. Du kan slappe helt av. Og om det er noen som reagerer på at du er 25, så kan du si "jeg er bare 3 år eldre, altså..." Uansett, så du blir sett på som ungdom og ung av alle godt voksne. Dvs, de som forstår hvor ung man egentlig er når man er 25. Endret 7. september 2020 av Bølle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå