Gå til innhold

Dere som er 30+ enslige og har en alminnelig inntekt ( under 600 000), hvor bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kom du inn på boligmarkedet? Sparer du mye? 

Anonymkode: 846ad...119

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kom du inn på boligmarkedet? Sparer du mye? 

Glemte å legge til jeg spør om Oslo-området.

• Liker 1
Skrevet

Sparer så mye jeg kan, men tjener ikke nok til å komme inn på boligmarkedet. Bor i Oslo, vurderer å flytte, men det er for tiden vanskelig pga. diverse andre hensyn.

Anonymkode: 8a17f...a74

Skrevet

Tjener i underkant av 375000 i året, butikk jobb. Har studielån på 300 000. Får derfor ikke innvilget noe stort nok bolig lån til å kunne kjøpe noe i Oslo på egenhånd. De kunne gi meg 1 mill. Får ikke kjøpt en 20 kvm engang. 

Løsningen for meg på sikt får bli og enten kjøpe sammen med noen, eller å flytte en del timer unna Oslo, men først jobb der jeg skulle flytte.

Anonymkode: 1245b...3c8

Skrevet

Bor i av småbyene like utenfor Oslo, sparer nå 2500,- pr mnd fordelt på ferie, buffer og pensjon.
Kjøpte leilighet for ca 4 år siden, etter å ha spart siden tenårene. Har spart 500-3000 kr pr mnd, alt etter hva jeg har hatt å rutte med. Sparte litt mindre i studietiden, og sparte mye når jeg var i full jobb, hadde EK på 450 000,- når jeg kjøpte.
For øyeblikket inntekt på 420 000,-

Anonymkode: 1db21...e55

Skrevet

Stavanger

Anonymkode: b4f2a...e06

Skrevet

Er 30 år (og 600 000,- i inntekt kan jeg bare drømme om!).

Bor i et veldig trivelig strøk i Groruddalen. Det er noen år siden jeg kjøpte. Den eneste grunnen til at jeg hadde råd til denne leiligheten, er nok at mange førstegangskjøpere tidligere hørte om hvor «fælt» det var i Groruddalen i media, og ikke dro på visning her. Noen av vennene mine rynket på nesa over at jeg valgte å kjøpe leilighet her, men etter å ha vært på besøk hos meg har to av dem gjort det samme. ;)

Nå er det mye større rift om leilighetene enn det var, og prisene har steget en del. Men det er fortsatt mulig å kjøpe leilighet i noen områder av Oslo med «normal» inntekt.

Anonymkode: a2449...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...