Gå til innhold

Hvem inviterer dere i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg, hvertfall ikke med det første, men synes det er artig å kikke innom her iblant.

Jeg tenker at om vi skal gifte oss, så blir det nok ikke noe stort prinsessebryllup. Mest pga at jeg ikke har lyst til å legge så mye penger i en enkelt dag.

Når man har et mindre bryllup så er vel det vanligste å invitere kun familien?

Jeg vil mye heller invitert vennene våres som vi har daglig/ukentlig kontakt med enn tanter og onkler jeg snakker med kanskje en gang i året.

Er det noen som har valgt venner framfor familie, og fått noen negative reaksjoner på det? (Vil selvfølgelig ha foreldre, søsken og besteforeldre der.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Svimle
Skrevet

Nå har ikke vi sendt ut invitasjoner da, det er enda ett år til vi gifter oss. Men vi har valgt å invitere de vi har gjevnlig kontakt med. For å ta et eksempel så blir flere av mine tremenninger invitert fordi de er gode venner, mens mine søskenbarn blir ikke invitert - har aldri noe kontakt med dem og i så måte kjenner vi dem ikke ordentlig.. Videre blir det bare invitert én tante fra min side, og én onkel fra mannens side. Det er disse vi har kontakt med.

Har ikke fått noen reaksjoner på dette fra de jeg har snakket med, og er enig med meg når jeg sier at jeg ikke ser vitsen med å invitere folk jeg aldri har kontakt med og knapt kjenner. Er sikkert mange som bruker bryllupet som en fin anledning til å samle alle da, fordi det er så sjelden man ser sine slektninger. Og det er jo en fin tanke.

Det kommer helt an på hva man vil selv!

Skrevet

Vi skal selv ha "vanlig" opplegg med familie og venner.

Men kjenner noen som hadde veldgi lite selskap med nærmeste familie (tror de var ca 20 stk). En måned seinere hadde de stor vennefest. De hadde leid et utested tror jeg, der de hadde lukket selskap. Og gjestene betalte drikke selv.

Vet ikke om de fikk noen sure miner fra noen...

Gjest Svimle
Skrevet
Nå har ikke vi sendt ut invitasjoner da, det er enda ett år til vi gifter oss. Men vi har valgt å invitere de vi har gjevnlig kontakt med. For å ta et eksempel så blir flere av mine tremenninger invitert fordi de er gode venner, mens mine søskenbarn blir ikke invitert - har aldri noe kontakt med dem og i så måte kjenner vi dem ikke ordentlig.. Videre blir det bare invitert én tante fra min side, og én onkel fra mannens side. Det er disse vi har kontakt med.

Har ikke fått noen reaksjoner på dette fra de jeg har snakket med, og er enig med meg når jeg sier at jeg ikke ser vitsen med å invitere folk jeg aldri har kontakt med og knapt kjenner. Er sikkert mange som bruker bryllupet som en fin anledning til å samle alle da, fordi det er så sjelden man ser sine slektninger. Og det er jo en fin tanke.

Det kommer helt an på hva man vil selv!

..glemte å nevne at det blir 46 stk invitert, dvs vi blir 48 totalt med oss. 10 av de inviterte er barn.

Skrevet

Vi hadde 60 gjester i vårt bryllup, så vi hadde jo muligheten til å invitere både venner og familie. Men skulle jeg hatt færre gjester er jeg helt sikker på at jeg ville ha prioritert venner fremfor familie man ikke har så mye kontakt med. Jeg synes det er litt dumt at man skal føle seg forpliktet til å invitere folk bare fordi man er i familie.

Jeg merket jo også hvem jeg snakket mest med i vårt bryllup, og det var jo stort sett venner. Det er de det var viktigst (i tillegg til aller nærmeste familie selvsagt) for meg at delte dagen med oss.

Skrevet

Vi skal invitere foreldre, søsken m/familie, besteforeldre, oldeforeldre og forlovere til middag. Også inviterer vi alle tanter og onkler, noen søskenbarn som vi har god kontakt med,masse venner og alle kollegaene våre til kaffe. Til middag blir vi 22 stk. Og til kaffen kommer det ca 120 i tillegg!

Vi har valgt å invitere alle kollegaene siden vi jobber på samme sted og vi ikke klarte å velge ut noen... Det blir ca. 50 stk hvis alle kommer.. Har valgt de og vennene våre fremfor masse søskenbarn som vi ikke kjenner.

Skrevet

Vi har litt problemer med å prioritere, så vi ender opp med ganske mange. Lista stoppet på 115, og da har vi faktisk vært ganske strenge med familien. Tanter og onkler bes, og de kusiner og fettere vi har jevnlig kontakt med. Ellers bes besteforeldre og noen grandtanter/onkler vi har god kontakt med. I tillegg ber jeg noen få venner av familien min. Det er folk jeg har kjent hele livet, vi har reist på ferie med osv. Blir nesten som familie, det.

Resten er venner, og det er nok dem vi har prioritert mest. Vi har begge store omgangskretser, og det er vanskelig å skille innen samme gjeng. Og så har jo nesten alle en partner, så da blir det mange.

I tall blir det: 40 familie, 5 venner av famile, 70 venner. Det bør bli en bra fest...

Skrevet

Vi har invitert venner og ikke tanter/onkler osv.. Skulle først bare ha foreldre, søsken og forlovere.. Men foreldrene våre ønsket at vi skulle ha en litt større fest (de ville vel egentlig ha med sine søsken - våre tanter/onkler..). Men siden vi skulle ha en vennefest siden, valgte vi i - samråd med foreldre - å ta med disse nå. Og ha tanter og onkler i tillegg ville blitt for dyrt for oss - selv om våre foreldre betaler hver sin tredel...

Gleder meg til en artig bryllupsfest med nærmeste familie og våre gode venner!

Det er et par tanter/onkler som skulle ønske de var blitt bedt - men det har ikke vært noen sure miner.. Tror alle skjønner det.. Vi kan ikke forsvare å bruke mer enn vi allrede har, selv om regninga skal deles på 3... Det er jammen dyrt å gifte seg!! Men det er jo en engangs-greie også da..

Jeg ville ikke brydd meg om hva alle andre måtte mene. Inviter de du ønsker å invitere. Dette er deres dag - og det er frekt å bli sur for at man ikke inviteres?!!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med min fars familie, så ingen fra den siden kommer i bryllupet. På min mors side inviterer vi hele familien - onkler, tanter og søskenbarn. Samme på min samboers side. I tillegg kommer venner vi har jevnlig kontakt med.

Skjønner godt de som vil prioritere venner fremfor familie man aldri møter - men for meg vile det blitt feil. Tror nok tantene mine ville blitt kjempeskuffa hvis de ikke ble invitert - og det ville blitt rart for meg å ikke ha dem med. Generelt synes jeg man skal invitere de man føler for å invitere, og ikke høre på andres meninger. Man har jo forskjellig syn på ting ;)

Skrevet

Oss selv, foreldrene våres, søskene våres med følge, farmora mi, bestefar og mormor hans, og farfaren hans. Samt vennina mi som er forloveren min,

Vi kommer ikke til å be farmora hans og ste-bestefaren hans,,, dette pga av diverse årsaker. Kommer nok til å bli bråk da, men det får det heller bare bli. Foreldrene til sambo er hetl enig med oss at vi ikke skal be dem

Gjest Guest
Skrevet

Vi har ikke sendt ut invitasjoner, det er fortsatt et år til vi gifter oss. Men hos oss blir det et lite og intimt bryllup - kun foreldre, søsken med sine ektefeller og 2 vennepar av oss, pluss forloverne med sine respektive.

Gjest Guest
Skrevet

Glemte å si at det var meg, Lassie, som glemte å logge meg inn.

Vi blir 24stk tilsammen.

Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup og inviterer kun nærmeste familie (foreldre og søsken). For oss kommer familie alltid foran venner, ingen tvil om det.

Skrevet

Vi skal kun ha den nærmeste familien, dvs min søsters fam på 4. foreldre (3) og samboers søster. Også kommer kollegaene (med følge) til sambo som vi er en del sammen med privat (6)Resten av totalt 30 stk. er de nærmeste vennene våre som vi har mye kontakt med. Er av den sorten jeg også som bare vil inviterer de vi har mye kontakt med. Syns ikke noe om å invitere så mange, frister meg ikke..

Skrevet

Vi inviterer søsken med partner, foreldre, besteforeldre, tanter og onkler og de søskenbarna vi har kontakt med. I tillegg inviterer vi noen få familievenner og alle de vennene som vi har jevnlig kontakt med. Føler ikke at vi har utelatt noen som burde ha vært der.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

alle vi kjenner! og alle har sakt ja! :klappe:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har begge liten familie så i bryllupet vårt var det vel 80% venner og resten familie. Vi slapp heldigvis å prioritere siden familien vår er så liten og fikk ha alle vennene våres med i bryllupet. Kjempemorro! :)

Gjest Guest
Skrevet

Hos oss blir det full pakke.

Min famile er stor, hans ganske liten. I tillegg blir det massevis av venner.

Noen synes kanskje dette blir for stort, men vi har lyst å dele dagen med flest mulig og for meg som har mye familie spredt utover landet er dette en god anledning til å samles.

Skrevet

Til middag har vi invitert foreldre, søsken, stesøsken, forlovere, besteforeldre, tilreisende tanter/onkler og nieser/nevø.

Til festen har vi invitert noen venner, et par jobbkollegaer, et par søskenbarn som vi har mye med å gjøre og resten av onkler og tanter.

Tilsammen er vi 37 til middag og mellom 55-60 på kvelden, og synes det er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...