Gå til innhold

Jeg har sluttet å sprite hender fordi det er skadelig for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kan glane og dømme så mye dere vil, jeg orker ikke mer. Spritingen har skadet hendene mine så mye, at jeg må avstå fra det fra nå av. Jeg har jobb der jeg jobber med hendene (er musiker og sydame). Jeg får ikke jobbet når hendene mine er dekket med store blødende sår som følge av vaske-/spriteksem. Så før dere klager på at folk ikke spriter hendene på veg inn i butikken, har dere tenkt på at det kan være en grunn til det?

Anonymkode: 517da...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du vasker hendene hjemme, eller på butikken, og ikke tar på mobil, nøkler etc før du er ferdig å handle, så er det greit.... Ellers er det jo ingen vits at andre gjør det heller....

Anonymkode: fe118...eec

Skrevet

Jeg forstår at folk kan ha sine grunner, og jeg irriterer meg ikke over at folk ikke spriter hendene før de går inn i butikken. For alt jeg vet kan de ha spritet hendene ingen annen spritdispenser 50 meter unna, eller som deg, ha sår.

Anonymkode: ee554...8a2

• Liker 7
Skrevet

Sliter med eksem og spriter heller ikke hendene, med mindre det absolutt ikke finnes noe annet alternativ (som etter dotur i skogen). Samtidig tafser jeg ikke på alt i butikken heller.

Anonymkode: 76194...b5b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at folk kan ha sine grunner, og jeg irriterer meg ikke over at folk ikke spriter hendene før de går inn i butikken. For alt jeg vet kan de ha spritet hendene ingen annen spritdispenser 50 meter unna, eller som deg, ha sår.

I en annen spritdispenser, skulle det stått.

Skrevet

Har faktisk aldri spritet meg en eneste gang når jeg skal inn på butikk. Det er jo bare å la være å ta på ting. Hendene i lomma eller noe 😛 som en påminnelse til seg selv om at det er litt spesielle tider. Så tar man det man skal ha, og så kjøper man det man har tatt i. 

Skrevet

Til dere med tørre hender og eksem. Bruk orginal Antibac. Den er tilsatt glyserol. MDet smører huden. Har selv en del eksem og gikk til legen med dette. Hun hadde erfart at folk fikk mer eksem av all den ekstra håndvaskingen. Det tørker ut huden mer enn Antibac med glyserol. Men de fleste håndsprit har ikke det og er sikkert tilsatt mye rart. Bruk orginalen , mer hudvennlig ! Denne brukte vi også på tannlegekontor da jeg jobbet der før, for det er den beste. Og ærlig talt ! Dere uten eksem... dere må da vaske dere eller bruke håndsprit ved inngangen ! Dette er med på og holde berøringspunktene i butikken renere. Så det blir tryggere for alle . 

Anonymkode: 9761e...5f3

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere med tørre hender og eksem. Bruk orginal Antibac. Den er tilsatt glyserol. MDet smører huden. Har selv en del eksem og gikk til legen med dette. Hun hadde erfart at folk fikk mer eksem av all den ekstra håndvaskingen. Det tørker ut huden mer enn Antibac med glyserol. Men de fleste håndsprit har ikke det og er sikkert tilsatt mye rart. Bruk orginalen , mer hudvennlig ! Denne brukte vi også på tannlegekontor da jeg jobbet der før, for det er den beste. Og ærlig talt ! Dere uten eksem... dere må da vaske dere eller bruke håndsprit ved inngangen ! Dette er med på og holde berøringspunktene i butikken renere. Så det blir tryggere for alle . 

Har prøvd alt mulig, tåler det ikke. Heller ikke overdreven håndvask. 

Skrevet

Har ikke spritet meg en eneste gang mens jeg er på butikken. Man går da ikke rundt og tar på alt uansett.. 

Anonymkode: f1da5...041

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke spritet meg en eneste gang mens jeg er på butikken. Man går da ikke rundt og tar på alt uansett.. 

Jammen meg rart koronaen ikke forsvinner med det første 🙄.

Anonymkode: d473e...0b1

• Liker 9
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjøper ingen kjølevarer eller frossenvarer? Du tar aldri på en handlekurv eller handlevogn ?  Du panter aldri flasker og trykker på knappen for pant ?Du tar aldri på poserull  for frukt og grønnsaker ? Du har aldri brukt brødskjærer eller tatt på skje for smågodt ? Du betaler heller kanskje ikke , for da må man faktisk taste på automaten Ok. Du handler heller aldri for høye beløp slik at du må taste koden også. Ikke sikkert du tar på alt men garantert men klart du tar på noe! Man spriter seg for og holde berøringspunkter renere! Men når det går for mange rundt som deg, skjønner jeg hvorfor jeg også spriter meg på vei ut av butikken. Og ved inngangen er en selvfølge ! En grunn til at det er satt ut sprit !!!!!

• Liker 7
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd alt mulig, tåler det ikke. Heller ikke overdreven håndvask. 

Jeg er som deg TS. Vi har masse antibac på jobben og skal liksom bruke det men jeg kan ikke bruke det hele tiden. Prøver heller å gjøre andre tiltak for å unngå å ta på ting mest mulig og heller sprite overflater der jeg har vært (der jeg jobber). Håndvask når jeg kommer hjem, bruker dusjolje som håndsåpe. Men forteller ingen om det fordi det høres så feil ut på jobben når vi har disse reglene. Jeg gjør det jeg kan, jeg bare ødelegger ikke hendene mine i samme slengen

Anonymkode: 07fbd...eb7

Skrevet

Og PS. sår på hendene er faktisk en smittevei, så det er mye mer hygienisk å unngå sår på hendene og også unngå å ta på ting, enn å bare sprite og vaske seg hele tiden.

Anonymkode: 07fbd...eb7

• Liker 2
Skrevet

Helt greit, viktigere å bruke munnbind og holde avstand enn å sprite seg til huden fallet av.

Skrevet

Du får bruke engangshansker på butikker da, ts. 

Anonymkode: 021fc...7a6

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjøper ingen kjølevarer eller frossenvarer? Du tar aldri på en handlekurv eller handlevogn ?  Du panter aldri flasker og trykker på knappen for pant ?Du tar aldri på poserull  for frukt og grønnsaker ? Du har aldri brukt brødskjærer eller tatt på skje for smågodt ? Du betaler heller kanskje ikke , for da må man faktisk taste på automaten Ok. Du handler heller aldri for høye beløp slik at du må taste koden også. Ikke sikkert du tar på alt men garantert men klart du tar på noe! Man spriter seg for og holde berøringspunkter renere! Men når det går for mange rundt som deg, skjønner jeg hvorfor jeg også spriter meg på vei ut av butikken. Og ved inngangen er en selvfølge ! En grunn til at det er satt ut sprit !!!!!

Er ikke satt ut sprit der jg handler. Og faktisk har jeg ikke handlet for over 200kr på leeenge jeg hår heller flere ganger så jeg tæpper kortet. Kjøper heller ikke ting i løsvekt og kutter brød hjemme. Tar det jeg skal ha og går ut

• Liker 2
Skrevet

Man kan også ta på seg engangshansker om en føler seg dømt nord og ned. 

Anonymkode: 7c7a5...379

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke jeg kunne brydd meg mindre om hva andre velger å gjøre ift antibac, går jo ikke utover meg fordi JEG spriter meg jo uansett. Det er jo isåfall kun du som utsetter deg selv for smitte ved å ikke kunne sprite/vaske deg.
Tenker ikke over hva andre gjør i matbutikken, passer på meg selv.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
  • Opprett ny...