AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jeg har gått fra min eks-samboer som er en særdeles vanskelig type. Vi har ett barn sammen og har barnet 50/50, noe som er helt grusomt med såpass dårlig kommunikasjon og ikke-tilstedeværende samarbeid. Barnet har det bra hos oss begge,men samarbeidet må bli bedre. Faren til barnet er utdannet og i fast jobb samtidig som jeg er student. Jeg er mye flinkere enn han å finne ytterklær som passer til barnets bruk og samtidig er jeg mer gjennomtenkt der. Dette er far klar over men velger å ikke høre etter av trass. Han ønsker ikke dele på utgifter til klær og velger heller kjøpe selv, som igjen fører til at jeg også må kjøpe selv. Barnet ender da opp med 2 sett av ALT istedenfor at vi kunne delt på 1 sett. Dette kan umulig være greit? Hvordan gjør dere andre det med samme fordeling? Han betaler 0 kroner i barnebidrag bare for å presisere det. Anonymkode: b7e17...dec
Gjest kruspersilletaco Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Hvis du ikke syns det er greit å bruke yttertøy far velger, må du vel nesten kjøpe eget? Tror ikke det er noen regler, men de jeg kjenner bytter på (en kjøper vintersko og den andre jakke, omvendt året etterpå) eller de har egne klær av alt hos hver av dem. Det er jo egentlig ikke nødvendig, men sparer deg mye hodebry dersom samarbeidet er dårlig.. Kanskje det bare blir sånn nå i starten, og bedrer seg senere? Koster jo selfølgelig mye mer, og er unødvendig, etter min mening..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Det fins ingen regler ang klær, men det beste er jo så klart om en av dere handler inn også betaler den andre for halvparten. Hvertfall når det kommer til yttertøy og sko da det er veldig dyrt. Kanskje en tur på familievernkontoret kan være lurt for dere? Anonymkode: 8d209...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 I og med at du er student, kan du faktisk få bidrag av han. Det er nok stor inntektsforskjell hos dere. Bare å søke via nav sine sider. Informer han gjerne på forhånd. Sjekk ut bidragskalkulatoren på nav sine sider. Anonymkode: e355b...d27 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått fra min eks-samboer som er en særdeles vanskelig type. Vi har ett barn sammen og har barnet 50/50, noe som er helt grusomt med såpass dårlig kommunikasjon og ikke-tilstedeværende samarbeid. Barnet har det bra hos oss begge,men samarbeidet må bli bedre. Faren til barnet er utdannet og i fast jobb samtidig som jeg er student. Jeg er mye flinkere enn han å finne ytterklær som passer til barnets bruk og samtidig er jeg mer gjennomtenkt der. Dette er far klar over men velger å ikke høre etter av trass. Han ønsker ikke dele på utgifter til klær og velger heller kjøpe selv, som igjen fører til at jeg også må kjøpe selv. Barnet ender da opp med 2 sett av ALT istedenfor at vi kunne delt på 1 sett. Dette kan umulig være greit? Hvordan gjør dere andre det med samme fordeling? Han betaler 0 kroner i barnebidrag bare for å presisere det. Anonymkode: b7e17...dec Du slipper unna såååå mye styr ned dobbelt opp! Og barnet slipper følelsen av å bo i bag. Anonymkode: ca146...15c 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du slipper unna såååå mye styr ned dobbelt opp! Og barnet slipper følelsen av å bo i bag. Anonymkode: ca146...15c Det er snakk om ytterklær, det som faktisk er ganske dyrt. Inneklær er helt ok å ha dobbelt opp av. Anonymkode: b7e17...dec
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du slipper unna såååå mye styr ned dobbelt opp! Og barnet slipper følelsen av å bo i bag. Anonymkode: ca146...15c Unødvendig ha ytterklær til en pris av 4000kr. Barnet kunne fått seg noe annet han ønsker seg istedefor, men far er ikke interessert i at barnet skal ha det godt hos meg. Viktigste er at barnet har det fint hos han også driter han loddrett i resten. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det fins ingen regler ang klær, men det beste er jo så klart om en av dere handler inn også betaler den andre for halvparten. Hvertfall når det kommer til yttertøy og sko da det er veldig dyrt. Kanskje en tur på familievernkontoret kan være lurt for dere? Anonymkode: 8d209...5a5 Ja, jeg vurderer be om å få ha ett møte der hvis dette ikke bedrer seg. Takk for svar 😊 Anonymkode: b7e17...dec
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, kruspersilletaco skrev: Hvis du ikke syns det er greit å bruke yttertøy far velger, må du vel nesten kjøpe eget? Tror ikke det er noen regler, men de jeg kjenner bytter på (en kjøper vintersko og den andre jakke, omvendt året etterpå) eller de har egne klær av alt hos hver av dem. Det er jo egentlig ikke nødvendig, men sparer deg mye hodebry dersom samarbeidet er dårlig.. Kanskje det bare blir sånn nå i starten, og bedrer seg senere? Koster jo selfølgelig mye mer, og er unødvendig, etter min mening.. Jeg tviler på dette bedrer seg. Det er bare slik han er. Ser ut til at det er sånn det må bli, ja. Lurer på hva barnet selv synes om denne oppførselen når barnet vokser til. Anonymkode: b7e17...dec
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Regler? Ja, regler for hvordan utgifter skal deles ved 50/50. Anonymkode: b7e17...dec
minister-mio Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, regler for hvordan utgifter skal deles ved 50/50. Anonymkode: b7e17...dec Å beklager nå forstod jeg. Er det stor forskjell i inntekt?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 54 minutter siden, minister-mio skrev: Å beklager nå forstod jeg. Er det stor forskjell i inntekt? Ja. Anonymkode: b7e17...dec
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Hvis han holder på sånn må du jo be om bidrag så du har råd selv🙄 søk via nav, fort gjort! Anonymkode: 10be6...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå