AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jeg har gått fra min eks-samboer som er en særdeles vanskelig type. Vi har ett barn sammen og har barnet 50/50, noe som er helt grusomt med såpass dårlig kommunikasjon og ikke-tilstedeværende samarbeid. Barnet har det bra hos oss begge,men samarbeidet må bli bedre. Faren til barnet er utdannet og i fast jobb samtidig som jeg er student. Jeg er mye flinkere enn han å finne ytterklær som passer til barnets bruk og samtidig er jeg mer gjennomtenkt der. Dette er far klar over men velger å ikke høre etter av trass. Han ønsker ikke dele på utgifter til klær og velger heller kjøpe selv, som igjen fører til at jeg også må kjøpe selv. Barnet ender da opp med 2 sett av ALT istedenfor at vi kunne delt på 1 sett. Dette kan umulig være greit? Hvordan gjør dere andre det med samme fordeling? Han betaler 0 kroner i barnebidrag bare for å presisere det. Anonymkode: b7e17...dec
Gjest kruspersilletaco Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Hvis du ikke syns det er greit å bruke yttertøy far velger, må du vel nesten kjøpe eget? Tror ikke det er noen regler, men de jeg kjenner bytter på (en kjøper vintersko og den andre jakke, omvendt året etterpå) eller de har egne klær av alt hos hver av dem. Det er jo egentlig ikke nødvendig, men sparer deg mye hodebry dersom samarbeidet er dårlig.. Kanskje det bare blir sånn nå i starten, og bedrer seg senere? Koster jo selfølgelig mye mer, og er unødvendig, etter min mening..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Det fins ingen regler ang klær, men det beste er jo så klart om en av dere handler inn også betaler den andre for halvparten. Hvertfall når det kommer til yttertøy og sko da det er veldig dyrt. Kanskje en tur på familievernkontoret kan være lurt for dere? Anonymkode: 8d209...5a5 1