Gå til innhold

Er den nye Holzweiler Tine cardigan verdt pengene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere den nye modellen av Tine cardigan blir utsolgt fort og synes dere den er verdt 3800kr? De tidligere modellene har jo vært en suksess, men denne er enda stivere priset. Vil vurdere å kjøpe den dersom det er sannsynlig at jeg ikke taper mye penger på å selge den videre på Tise etter en stund.

https://www.holzweiler.no/products/women/tine-cardigan-camel

Anonymkode: f0735...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, synes den er veldig fin. 

Men jeg har timeglassfassong, så de store ermene og løs passform som alle jakker/gensere har nå er håpløs på meg. 

Ville ikke gamblet å å tjene igjen ved salg, derimot. Når jeg kjøper dyrere plagg for en sesong går de over til å bli veldig komfortable hjemmeklær når sesongen er over, ingen ønsker å kjøpe fjorårets mote. Har man ikke råd til det dropper man kjøpet. 

Anonymkode: 785eb...5e2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha nei, men bestemor har elsket den.

Bare fordi noe er dyrt betyr det ikke det er verd det.

Anonymkode: 87629...036

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt at alle strikkeplagg fra Holzweiler ser ut som om noen har slengt et pledd skjødesløst rundt seg, og flirer i mitt stille sinn av tullingene som lar seg lure til å betale en formue for jævelskapet. Denne var ikke noe unntak, foråsiresånn. :P 

Anonymkode: 17d76...41a

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holzweiler er nå "det nye" merket blant disse såkalte motefolkene og nå følger sauene etter... 

Anonymkode: 662e0...2e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den er fin, men ikke til den prisen. Tror man greit kan strikke en lignende selv eller få noen til å strikke en slik for i hvertfall for halvparten av pengene. Da kan man også slippe den grusomme nylonen! 

Anonymkode: 7a43a...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller satset på et merke som ikke var så "hypet" og et produkt som hadde bedre kvalitet og bruksverdi over tid for egen del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg (nesten 40) er så godt som den eneste positive. 

Synes det er positivt at det kommer nye trender og impulser (og ikke minst at mye kommer igjen), og klarer alltid å se det fine i det. 

Eneste forskjellen nå i forhold til da jeg var 20 år yngre er at jeg evner å se når plagg virkelig ikke kler meg. 

Men å være så utrolig negativ og nedlatende som mange er her, det ser jeg virkelig ikke vitsen med. Hva gikk du med da du var yngre? Hvilke plagg planlegger du å kjøpe for denne sesongen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så ut som noe man typisk kunne funnet til salgs på Cubus for 399,- Så nei, den er ikke verdt ti ganger den prisen. Jeg synes ærlig talt den var litt småstygg fordi den var så posete, og hadde aldri kjøpt den, uansett pris.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holzweiler og flere andre norske merker er dessverre grovt overpriset hvis man ser på materialkvalitet og det håndverksmessige, men vi vet jo alle at det ikke først og fremst er disse objektive størrelsene som skaper skillelinjene mellom halvdyre og dyre klær.

Selv kjøper jeg ikke overdeler i syntetmateriale. Jeg godtar noe polyesterblanding i ullbukser, f.eks., men aldri noe syntet i ullgensere/-jakker. Dermed er subjektive svaret på det første spørsmålet ditt nei, jeg synes ikke den er verdt pengene. (Jeg liker heller ikke designet, da jeg bruker mer klassiske klær, men det er mer underordnet her.)

Hvorvidt den er verdt pengene på den måter du sikter til, altså om du kan videreselge den uten stort tap senere, er naturlig nok et helt annet spørsmål, og der vil jeg anta at ja, du kan nok regne med det.

Anonymkode: e24c2...24b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Den er for lite tidløs. Skal jeg bruke mye penger på et plagg, må det være noe jeg kan bruke selv om trendene endrer seg.

Er også enig med andre her om at materialene ikke er gode nok til å være så dyr. 

Anonymkode: c21ca...fc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk. Det er noe av det verste jeg har sett på veldig lenge. 

Anonymkode: 7e9da...c9b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at jeg (nesten 40) er så godt som den eneste positive. 

Synes det er positivt at det kommer nye trender og impulser (og ikke minst at mye kommer igjen), og klarer alltid å se det fine i det. 

Eneste forskjellen nå i forhold til da jeg var 20 år yngre er at jeg evner å se når plagg virkelig ikke kler meg. 

Men å være så utrolig negativ og nedlatende som mange er her, det ser jeg virkelig ikke vitsen med. Hva gikk du med da du var yngre? Hvilke plagg planlegger du å kjøpe for denne sesongen? 

Vel, jeg er 33 år. Jeg går med 50-tallskjoler. Moten følger jeg generelt lite med på. Jeg kjøper det jeg liker og sånn er det med den saken. Om det er in eller ikke spiller veldig liten rolle for min del altså. ;)

Jeg har ikke fulgt moten siden jeg gikk på ungdomsskolen.  

Og nedlatende? Det må da være lov å si at man synes noe er stygt når man blir spurt hva man synes om et plagg. Det som derimot hadde vært nedlatende er å si det uoppfordret til noen som gikk i dette plagget uten å bli spurt. Men blir jeg spurt så er jeg stort sett ærlig (dog kan det vel hende jeg drar en hvit løgn for å unngå å såre noen om jeg ser det er riktig i den situasjonen).  

Og denne sesongen har jeg ingen planer om kjøp. Jeg har så mye klær at det trenger jeg ikke. :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...