Gå til innhold

Må lade fitbit blaze hver dag?

SnappleIsland

Anbefalte innlegg

Kjøpte en fitbit blaze for 1,5 år siden. 
i begynnelsen kunne jeg bruke den i 3 dager uten å lade, men det siste året har jeg måtte lade den hver dag da den har daua fri for batteri. 
er det noen innstillinger som er grunn til dette eller blir bare batteriet så ufattelig dårlig etter 6-12 måneder?

jeg ladet klokka i går ettermiddag til 100% og nå er den på under 10% og det har ikke engang gått et døgn. Har heller ikke vært særlig i aktivitet, bare hatt hjemmekontor og vært i huset siden i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om batteriet er begynt å bli dårlig ja. Det skal holde lenger enn 1,5 år, minst 2, så det burde du reklamere på. Kan det ha blitt ødelagt på noen måte? 

Jeg har en fitbit charge 2 som er over 3 år gammel, og jeg lader den ca. 1 gang i uka, alt etter hvor aktiv jeg er og hvilke funksjoner jeg har brukt. 

Anonymkode: cbe0e...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som batteriet har fått seg en knekk. Min Fitbit Ionic er 2,5 år nå og holder fremdeles bortimot 5 dager mellom hver lading så lenge det er vanlig hverdagsbruk. Bruker jeg GPS funksjonen så tømmes batteriet raskere naturligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cata skrev:

Høres ut som batteriet har fått seg en knekk. Min Fitbit Ionic er 2,5 år nå og holder fremdeles bortimot 5 dager mellom hver lading så lenge det er vanlig hverdagsbruk. Bruker jeg GPS funksjonen så tømmes batteriet raskere naturligvis. 

Har ikke gps på, på hverken fitbit eller telefonen. Så den må plutselig bare ha fått seg en knekk. Holder nå i ca. 16 timer fra 100% til under 10%, så holder ikke et døgn en gang. 

Anonymkode: 3b122...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å bruke Fitbit, da både Blaze og Versa ble ødelagt (batteriet gikk på 2, den ene fikk problemer med HR-sensor). Kontaktet Fitbit og fikk tilsendt erstatningsprodukt i alle tilfellene, men sånn bruk og kast er jeg ikke så fan av. Men nå røk batteriet på Garminen min også etter under et halvt år, blir litt rådløs...

Anonymkode: bfebf...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...