Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få gjort en vannscanning hos gyn. dette skal jeg få gjort før neste ivf forsøk, fordi jeg har hatt 5 ivf forsøk og 9 innsett uten å bli gravid. Ingenting feil påvist så vi lurer på om det kan ligge noe i livmoren som hindrer ett egg å feste seg

Jeg har aldri gjort dette og lurer derfor på, hva kan man finne når man gjør vannscanning?

Anonymkode: fe33a...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ser vanligvis etter polypper eller sammenvokstringer. Men det er egentlig litt rart, for at vannscanning av livmorhulen og skylling av eggledere er en del av utredningen av barnløshet... Hvis jeg skjønner alt riktig da. Vi har vært igjennom utredning privat, og dette ble gjort. 

Det finnes også en mer avansert undersøkelse som heter hysteroscopi (har er litt info, for eksempel: https://medicus.no/gynekologi/hysteroskopi/)

Skrevet

Blir denne Vannscanningen det samme som ved når de sjekker om egglederne er åpne? Jeg var på en sånn skanning av egglederne men hørte ikke noe om at de sjekket livmoren i den skanningen også? 

Anonymkode: 27a72...c59

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir denne Vannscanningen det samme som ved når de sjekker om egglederne er åpne? Jeg var på en sånn skanning av egglederne men hørte ikke noe om at de sjekket livmoren i den skanningen også? 

Anonymkode: 27a72...c59

Hos meg sjekket de først livmoren, og etterpå eggledere. Kanskje varierer dette fra klinikk til klinikk... 

Skrevet

Du skulle ikke tatt en hysteroscopi isteden da? Vannscanning er jo ikke så grundig, med hysteroscopi kan de jo fjerne polypper ol. Du kan jo også få de til å skrape litt så ett evn embryo har bedre utgangspunkt for å feste seg.

Anonymkode: 185ec...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...