AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Vi er en familie på 3. Barnet er 1,5 år. Vurderer å bo på en to roms (1 soverom). Hvor lenge tror dere vi klarer å bo slik? Anonymkode: 5c708...f14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Mormor og de 8 ungene (og foreldrene) bodde på to rom og kjøkken. Det er fullt mulig, men behagelig er det ikke. Anonymkode: b1c8d...2b0 3
tussi84 Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Vi bor på en 2 roms selv og venter vårt første barn om litt over en mnd. Vi tenker at barnet maksimalt kan bo på vårt soverom i 2 år, helst mindre. Barnet trenger sitt eget privat område, og det gjør vi voksne også etterhvert. Enn kan fint bo på en 2 roms lenger hvis man feks som foreldre kan sove i stua, slik at barnet får rommet, men i lengden tenker jeg at man burde ha 2 soverom i alle fall. I vårt tilfelle må vi ha 2 soverom uansett siden mannen pga sykdom må ha eget rom å sove på etter legens anbefalinger. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Det finnes da ikke et svar på det. Synes det var alt for trangt, og gledet meg stort til å kjøpe større, da jeg og mannen hadde en treroms med bare ett bad, og uten vaskerom. Anonymkode: 46ce1...18e 1
Soulless Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, tussi84 skrev: Vi bor på en 2 roms selv og venter vårt første barn om litt over en mnd. Vi tenker at barnet maksimalt kan bo på vårt soverom i 2 år, helst mindre. Barnet trenger sitt eget privat område, og det gjør vi voksne også etterhvert. Enn kan fint bo på en 2 roms lenger hvis man feks som foreldre kan sove i stua, slik at barnet får rommet, men i lengden tenker jeg at man burde ha 2 soverom i alle fall. I vårt tilfelle må vi ha 2 soverom uansett siden mannen pga sykdom må ha eget rom å sove på etter legens anbefalinger. Barnet trenger vel strengt talt ikke sitt eget private område før om mange år, men at foreldre trenger et før den tid forstår jeg godt. 5
Nerine_ Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 To av barna våre sov urolig og våknet veldig rask ved lyd og bevegelse fra oss, og sov veldig mye bedre på eget rom fra 10mnd alder. Ergo vi måtte sovet på stua om vi kun hadde et soverom. Må man, så må man, men jeg hadde aldri valgt bosted med kun et soverom "frivillig". 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Vi bodde på 1 soverom til barnet var 2. For barnets del kunne vi bodd sånn mye lengre, iallefall til 4-5 år. Anonymkode: d6e58...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Vi har bodd i et treroms med to barn, til minste var 2 og eldste 4. Største problem var lagringsplass. Det er lekene til barna men også ytertøy, og sportsutstyr som sykler, kjelker, sparkesykler, osv. Det ble bare verre og verre jo større barna ble. Men dette var i Oslo, så annen problem var jo uteområdene, det å ikke ha en egen hage der barna kan underholde seg mens man lager middag, trygdt og samtidig uten å lage rot inne. 4 hours ago, Soulless said: Barnet trenger vel strengt talt ikke sitt eget private område før om mange år, men at foreldre trenger et før den tid forstår jeg godt. Du tenker kanskje at barnet ikke trenger plass til venner på besøk, men det er bare halve problemet. Uten kjeller, uten vaskerom, i en leilighet, kan man ikke sette på vask etter at barnet har lagt seg. Og man kan ikke se på film eller høre på musikk, eller ha besøk/snakke. Anonymkode: c9423...586 1
Drizzt Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er en familie på 3. Barnet er 1,5 år. Vurderer å bo på en to roms (1 soverom). Hvor lenge tror dere vi klarer å bo slik? Anonymkode: 5c708...f14 Jeg synes ved 2 år så må barnet ha eget rom. Enten flytter dere å sove i stua og barnet tar over soverommet, eller så flytter dere til større bolig. Det blir trangt og ubehagelig jo mer barnet vokser. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bodd i et treroms med to barn, til minste var 2 og eldste 4. Største problem var lagringsplass. Det er lekene til barna men også ytertøy, og sportsutstyr som sykler, kjelker, sparkesykler, osv. Det ble bare verre og verre jo større barna ble. Men dette var i Oslo, så annen problem var jo uteområdene, det å ikke ha en egen hage der barna kan underholde seg mens man lager middag, trygdt og samtidig uten å lage rot inne. Du tenker kanskje at barnet ikke trenger plass til venner på besøk, men det er bare halve problemet. Uten kjeller, uten vaskerom, i en leilighet, kan man ikke sette på vask etter at barnet har lagt seg. Og man kan ikke se på film eller høre på musikk, eller ha besøk/snakke. Anonymkode: c9423...586 Klart man kan. En toroms har et soverom og et oppholdsrom. Så når barnet er lagt kan man ha venner på besøk, se filmer, alt det der. Vi har alltid bodd på en treroms og vi er fire. Eldste er 10 (snart 11) og minste er 8. Begge gutter, null stress. Vi planlegger å bygge et rom til (90 kvm leilighet), men ungene klager ikke, så ingen hast. Har god bodplass, da! Anonymkode: 16b7c...a70 5
Soulless Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bodd i et treroms med to barn, til minste var 2 og eldste 4. Største problem var lagringsplass. Det er lekene til barna men også ytertøy, og sportsutstyr som sykler, kjelker, sparkesykler, osv. Det ble bare verre og verre jo større barna ble. Men dette var i Oslo, så annen problem var jo uteområdene, det å ikke ha en egen hage der barna kan underholde seg mens man lager middag, trygdt og samtidig uten å lage rot inne. Du tenker kanskje at barnet ikke trenger plass til venner på besøk, men det er bare halve problemet. Uten kjeller, uten vaskerom, i en leilighet, kan man ikke sette på vask etter at barnet har lagt seg. Og man kan ikke se på film eller høre på musikk, eller ha besøk/snakke. Anonymkode: c9423...586 Vi bor på 50 kvm, uten noe form for kjeller eller vaskerom. Vakser tøy hele tiden etter at barnet har lagt seg, vi har stadig venner over på middagsselskap og filmkveld med god lyd flere ganger i uka. Ikke alle barn er så sensitive, ihvertfall ikke hvis du utsetter de for lyder helt fra begynnelsen av. 7
addict Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 (endret) Bodde i 2-roms til største var 5 😊 nå var jeg riktig nok singel, men jeg hadde kjærester i løpet av de 5 årene og kunne helt fint ha bodd med en voksen til hvis vi måtte. Hadde veldig mye besøk av venner og det var null problem mtp støy. Endret 7. september 2020 av addict 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Vi er en familie på 4 med 2 sov. En mamma, en tenåring og to barn. Barna sover med mamma, tenåring har eget rom Anonymkode: 73c49...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tenker kanskje at barnet ikke trenger plass til venner på besøk, men det er bare halve problemet. Uten kjeller, uten vaskerom, i en leilighet, kan man ikke sette på vask etter at barnet har lagt seg. Og man kan ikke se på film eller høre på musikk, eller ha besøk/snakke. Anonymkode: c9423...586 hvorfor kan man ikke ha besøk eller se film? barna har vel eget soverom? Akkurat det der avhenger av barnas sovehjerte. Jeg har en venninne som helt fra starten av var obs på å venne barna til at det var litt lyd i stua siden barnerommene var rett ved. Barna var vant til at foreldrene så på tv, pratet og hørte på musikk etter de hadde lagt seg, og dermed var det heller ikke noe problem å komme på besøk etter leggetid. Selv om rommene var rett ved. Anonymkode: e5141...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Hvis dere kjøper en stor toroms så er det ofte mulig å lage ett eller to ekstra soverom! Anonymkode: 670e6...040 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Alt går om man må 😊 Før i tiden var det mange barn i knøttsmå leiligheter. Anonymkode: a653c...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er en familie på 3. Barnet er 1,5 år. Vurderer å bo på en to roms (1 soverom). Hvor lenge tror dere vi klarer å bo slik? Anonymkode: 5c708...f14 Vi bodde 4 barn og 2 voksne i en 2roms i 5 år. Det er hva en gjør det til. Anonymkode: 86217...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 Vi bodde i en toroms på 45 kvm. i ett år. På slutten sov da vi foreldre på stua, fordi ungen våknet av at vi snudde oss i sengen. Det var fint frem til sånn 6-8 mnd. Da sluttet jeg å nattamme og det å dele soverom ble slitsomt med en baby som sov lett. Anonymkode: e35be...450
asterix Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 Vi bodde 8 mnd i en toroms på 40 kvm med 8 barn en gang. Gikk egentlig greit. Hadde lagringsmulighet utenom da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå