Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har 2 barn, født vaginalt.

Jeg ble sydd med 1. Barn, revnet litt. Det gjorde jo vondt de første dagene og ukene men grodde fint og jeg var like trang nedentil som før fødsel.

Barn nummer 2 sa jordmor at jeg ikke hadde revnet noe, følte jeg klarte å høre på henne under fødsel, ikke presse når jeg ikke skulle etc. Og tenkte det var noe av grunnen til at jeg ikke revnet og at det var kjempe bra. Hadde ikke så mye smerter som sist etter fødsel, kom meg raskt, MEN nå 4 måneder etter er jeg fortsatt vid nedentil og det ødelegger for sexlivet..!🥺 Altså, vi har deilig sex, men må jobbe endel for det og jeg mistrives med tanken og følelsen av å være vid nedentil. 

Frustrerer meg at jeg ikke spurte noe mere rundt det at hun ikke skulle sy, men jeg var jo bare glad til for å slippe mere smerte der og da.. 

Noen som har opplevd noe lignende? Som har fikset på noe i ettertid? Nesten så jeg vil se om ikke jeg kan få dekket å få ordnet opp i dette.. 

Jeg gjør foresten bekkenbunnstrening, hjulpet litt, men ikke så veldig. Har jo også lest at det også strammer seg litt til nedentil etter man har fått tilbake mensturasjon, har ikke fått den tilbake enda, så håper at det stemmer og at det kanskje fortsatt kan gå seg til..🙁

Endret av Pentagon
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sy deg strammere. Dette er noe som kan skje når man velger å få barn og føde vaginalt. 

Anonymkode: 7bc00...b6d

• Liker 13
Skrevet

Det er jo bare fire måneder siden du har født, det tar litt tid for kroppen å komme tilbake til det den var. Fortsett med knipeøvelser, det hjelper. Men gi det tid.

Og nei, du skal ikke syes for å bli trangere. Man syes fordi man har et sår etter revning/klipping.

Anonymkode: ec31d...825

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare fire måneder siden du har født, det tar litt tid for kroppen å komme tilbake til det den var. Fortsett med knipeøvelser, det hjelper. Men gi det tid.

Og nei, du skal ikke syes for å bli trangere. Man syes fordi man har et sår etter revning/klipping.

Forstår det altså, men kan det være at jeg revnet noe og hun bare ikke så det/ikke hadde tid til å gjøre noe med det?

Skrevet
19 minutter siden, Pentagon skrev:

Forstår det altså, men kan det være at jeg revnet noe og hun bare ikke så det/ikke hadde tid til å gjøre noe med det?

Hvis du er usikker ville jeg tatt en gynekologisk undersøkelse bare for å få det sjekket, da slipper du å tenke noe mer på det.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Pentagon skrev:

Hvis du hadde revnet og ikke blitt sydd hadde du ikke greid å unngå å legge merke til det selv etter fødselen altså.

Hvor mange runder med knipeøvelser gjør du hver dag? 

Dessuten er det helt vanlig at det kan føles litt videre i et års tid etter fødselen i hvert fall uten at noe er galt.

Anonymkode: ea892...f3c

• Liker 2
Skrevet

Bare 4 måneder etter fødsel de det litt tidlig å vurdere. Husk å fortsette med knipeøvelser, det er egentlig eneste behandling for det. Stingene de setter gjør deg ikke strammere inne i skjelden uansett. 

Anonymkode: f9b45...996

• Liker 5
Skrevet

Jeg har blitt sydd etter fødsel, men det har vært i kjønnslepper, og pyntesting. Et lite sting for at huden skal legge seg sammen igjen der den skal, ikke noe som påvirker hvor åpen / trang jeg er.... 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Jeg har blitt sydd etter fødsel, men det har vært i kjønnslepper, og pyntesting. Et lite sting for at huden skal legge seg sammen igjen der den skal, ikke noe som påvirker hvor åpen / trang jeg er.... 

Ble sydd etter mitt første barn, opplevde nesten at jeg var trangere når jeg begynte å ha sex igjen etter det, så derfor jeg tenkte det..

TS

Skrevet
2 minutter siden, Pentagon skrev:

Ble sydd etter mitt første barn, opplevde nesten at jeg var trangere når jeg begynte å ha sex igjen etter det, så derfor jeg tenkte det..

TS

Det er nok pga arrvevet at du følte det.  Jeg har følt meg altfor trang etter fødslene, men det gikk seg til når arrene hadde blitt mykere. 

Anonymkode: 9d0ce...6b3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok pga arrvevet at du følte det.  Jeg har følt meg altfor trang etter fødslene, men det gikk seg til når arrene hadde blitt mykere. 

Anonymkode: 9d0ce...6b3

Tror jeg også. Det er nok musklaturen som er svakere. Tror det finnes en slags laserbehandling, men det er altfor tidlig å tenke på enda

Anonymkode: 565e6...801

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde revnet og ikke blitt sydd hadde du ikke greid å unngå å legge merke til det selv etter fødselen altså.

Hvor mange runder med knipeøvelser gjør du hver dag? 

Dessuten er det helt vanlig at det kan føles litt videre i et års tid etter fødselen i hvert fall uten at noe er galt.

Anonymkode: ea892...f3c

Jeg gjør 3x10 en gang så si hver dag, men bør sikkert gjøre det flere ganger om dagen? Må sette på alarm, har jo liksom endel andre ting å tenke på og litt ammetåke.. Har en sånn «peel ring» som jeg synes hjelper veldig å få øvelsene skikkelig til. Det er en sånn ring man legger mellom lårene som man da skal klemme til på. Har kjøpt meg sånne vagina kuler også, men ikke begynt med de helt enda, må prøve ut de også..!

Takk for svar folkens!

TS

Endret av Pentagon
Skrevet

Tok meg 7 månader å bli like trang igjen. Eg var litt stressa fordi ting hang...Nå er alt 100% bra. Tok sin tid..

Skrevet
På 7.9.2020 den 22.51, Pentagon skrev:

TS

En venninne ble ikke sydd, og hun følte det også slik en stund 😊

Skrevet

Jeg ble sydd med førstemann, såpass dypt at det gikk i muskulaturen (og ikke "bare" pyntesting). Ble mye strammere en jeg var før jeg fødte. 

Med nummer 2 opplevde jeg akkurat det samme som du, at jeg ikke behøvde å sy og dermed ble videre. 

Venter nå nummer 3, omtrent slik at jeg håper jeg rivner.  Kommer til å ta plastisk kirurgi viss ikke. 

Anonymkode: 38eb5...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...