Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 (endret) ... Endret 18. september 2020 av Drage123
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Er du gravid eller bare planlegger dere? Hvorfor får han ikke fritak? Det virker som om dere er veldig tidlig ute med planleggingen, da bør det jo være mulighet for en løsning med heimevernet? Anonymkode: 20062...20d 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Ro ned. Virker som du akkurat har blitt gravid? Vent og se om du beholder, og få fastsatt termin. Så kan du heller begynne å tenke på dette når det nærmer seg. Anonymkode: 0dd50...1ad 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Hvorfor får han ikke fritak? Svoger fikk fritak for fødsel i fjor. Anonymkode: d0c2c...c11 2
Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du gravid eller bare planlegger dere? Hvorfor får han ikke fritak? Det virker som om dere er veldig tidlig ute med planleggingen, da bør det jo være mulighet for en løsning med heimevernet? Anonymkode: 20062...20d Hei, er i siste trimester Han får ikke fritak fordi det ikke er gyldig grunn. Derimot får han fritak hvis jeg føder før, eller han får reise hjem til meg hvis fødselen begynner mens han er der.
Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ro ned. Virker som du akkurat har blitt gravid? Vent og se om du beholder, og få fastsatt termin. Så kan du heller begynne å tenke på dette når det nærmer seg. Anonymkode: 0dd50...1ad Hei, er i siste trimester Jeg mente at vi vet når ting ble i gang osv.
Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får han ikke fritak? Svoger fikk fritak for fødsel i fjor. Anonymkode: d0c2c...c11 Han får ikke fritak fordi det ikke er gyldig grunn. Kan du utdype litt? Hvor skulle han, hvem søkte han til? Samboeren min har søkt til øverste for avdelingen sin, om jeg forstår det rett.
Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 4. Fødselstermin er ikke utsettelsesgrunn, med mindre fødselen har skjedd og HV- mannen har lovfestet permisjon, eller at det oppstår komplikasjoner. Det er ikke god nok grunn at terminen er satt til en av dagene i eller nært forestående til HV- treningen. Heimevernet må selvfølgelig vise fleksibilitet. Om fødselen skjer/starter under tjeneste, gis det permisjon umiddelbart og Heimevernet skal være behjelpelig med transport for far. Det må også legges til rette for at far kan nås pr telefon hele døgnet. -Heimevernet
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Hvor mange timer unna er han? En fødsel, og særlig den første, tar jo noen timer. Fra første ri går det gjerne minst et halvt døgn. Det lureste er å bli hjemme og deretter ringe far ved første tegn til fødsel. Vanligvis tar det en stund før det blir skikkelig vondt også, så du klarer deg nok fint til han kommer, med mindre han er 6+ timer unna. Hvis han er så langt unna, hadde jeg nok vurdert hotell i nærheten av der han er. Anonymkode: e7705...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Vi var i den situasjonen. Mannen reiste i Heimevernet en uke fra termindato, fødselen begynte når han hadde en dag igjen. Det var veldig slitsomt med en treåring hjemme og svært dårlig form. Heldigvis hadde jeg familie i nærheten som kunne levere og hente han i barnehagen. Men, jeg kom meg gjennom det, i ettertid tenker jeg at frykten for at han skulle være borte var verre enn at han faktisk var det. Han var ca. 40 minutters kjøretur unna hjemmet og sykehuset lå i mellom. Mitt råd er å ikke bekymre seg for dette nå. Prøv å ikke tenk på det, for alt du vet har du født før han skal inn. Og når det kommer til de tre punktene du nevner, så er både hotell og det å bytte fødeplass noe å tenke på, alt som får deg til å slappe mer av må jo være bra! Anonymkode: 36ad2...8af 2
Maleficenta Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du gravid eller bare planlegger dere? Hvorfor får han ikke fritak? Det virker som om dere er veldig tidlig ute med planleggingen, da bør det jo være mulighet for en løsning med heimevernet? Anonymkode: 20062...20d Hun er vel gravid når hun vet når terminen er...
Gjest Drage123 Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange timer unna er han? En fødsel, og særlig den første, tar jo noen timer. Fra første ri går det gjerne minst et halvt døgn. Det lureste er å bli hjemme og deretter ringe far ved første tegn til fødsel. Vanligvis tar det en stund før det blir skikkelig vondt også, så du klarer deg nok fint til han kommer, med mindre han er 6+ timer unna. Hvis han er så langt unna, hadde jeg nok vurdert hotell i nærheten av der han er. Anonymkode: e7705...b8a Han er 5-6 timer hvis han misser ferje(ne) han må ta, ja Jeg må reise til sykehuset tidligere enn hva som er vanlig hvis du har et i nærheten pga lang reisevei og eventuelle hindringer (ras, flom) Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 5 hours ago, Drage123 said: Han får ikke fritak fordi det ikke er gyldig grunn. Kan du utdype litt? Hvor skulle han, hvem søkte han til? Samboeren min har søkt til øverste for avdelingen sin, om jeg forstår det rett. Det vet jeg ikke. Anonymkode: d0c2c...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå