Gå til innhold

Hvorfor er man transfobisk hvis man ikke vil date en transkjønnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det går igjen, spesielt i homofile miljøer at man er transfobisk hvir man ikke vil date en transkjønnet person. De fleste transkjønnet har sine "originale" kjønnsorganer enda, noe som gjør det uaktuelt for meg som lesbisk. Selv om jeg er enig i at en transkjønnet dame er dame og finner henne attraktiv, så vil jeg ikke tenne på henne uten klær pga penis. 

Jeg regner med dette gjelder like mye for heterofile mennesker?

Jeg støtter transpersoner og har absolutt ingenting imot dem som mennesker. Jeg ser på dem som det kjønnet de identifiserer seg som, men vil altså ikke gå inn i et forhold med dem før de eventuelt har hatt en kjønsopperasjon. Hvorfor er dette transfobisk? Kan noen opplyse meg? 

Anonymkode: 5535d...7ba

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke det. Men de i disse lgbt miljøene elsker å være syndebukker, og uansett hva man sier så er man en homofob.

leste her om dagen at en trans dame hadde blitt fornermet fordi han hun datet stoppet å date henne fordi hun fortsatt hadde penis.. like what?? Forventer du at en straight kar skal ha sex med deg når du fortsatt har kuk liksom?

Anonymkode: ce373...f90

• Liker 44
Skrevet

Ikke hør på de mest ekstreme tumblrinaene. Selvfølgelig er det ikke transfobisk å ikke ville suge pikken til en "kvinne" som heterofil mann f.eks.

Anonymkode: 297a4...039

• Liker 10
Skrevet

De færreste vil date transer. 

Anonymkode: 749f1...8d8

• Liker 14
Skrevet

Nei, det er tull at man er transfobisk for å ha preferanser. Å tvinge noen til å være sammen med en transe er like koko som å tvinge en homofil til å være i forhold med noen av motsatt kjønn. Man liker de man liker, og ingen kan tvinge oss til å bli sammen med noen vi ikke vil.

Hva blir det neste? Skal man tvinge en veltrent hetero til å bli sammen med en overvektig hetero mot hans vilje fordi noe annet ville vært «fettfobisk»?

Anonymkode: 40301...083

• Liker 14
Skrevet

Alle har rett til å ha preferanser. For meg er det f.eks. sentralt å kunne få biologiske barn sammen på «naturmåten». Det er en preferanse jeg har, og hverken en transe eller en av samme kjønn kan gi meg det, så det ville vært helt mot sin hensikt å bli sammen med en sånn for meg.

Anonymkode: 40301...083

• Liker 4
Skrevet

Man er ikke transfobisk fordi man ikke vil date en trans,man er ikke homofobisk fordi man ikke vil date en homofil, man er ikke heterofobisk fordi man ikke vil date en heterofil Osv... Mennesker er forskjellige. Så enkelt er det. 

Skrevet

Jeg synes det er like teit som å si at man er rasist bare fordi man ikke vil date en mørkhudet for eksempel. 

Anonymkode: d8e82...40e

• Liker 10
Skrevet

Jeg er en heterofil kvinne, og ville ikke blitt sammen med en transmann, hverken operert eller ikke operert. Folk får gjerne være transkjønna, men jeg er ikke interessert i intime forhold med dem.

Det er jo også (i alle fall foreløpig) slik at det er langt lettere å operere mann til kvinne enn motsatt, så en operert transmann vil ha begrensa funksjon i sitt kjønnsorgan. Det er lite interessant for oss som ønsker vaginalt samleie.

Anonymkode: c17a0...6f8

• Liker 7
Skrevet

Er jeg kvinnehater som ikke vil date en kvinne også da?

Anonymkode: d0a7d...aec

• Liker 1
Skrevet

Jeg har disse transpersonene i vrangstrupen nå. Det er meg meg meg meg, åååå så undertrykte vi er, du er transfob som ikke vil date meg, buføkkinghu! 

Anonymkode: bd567...b43

• Liker 11
Skrevet

Det er greit å ha preferanser for hva man tiltrekkes av. Men dersom man ikke vil date noen kun fordi de er transseksuelle, så er man transfobisk ja. Akkurat som man er rasist dersom man ikke vil date noen kun på grunn av etnisiteten.

Anonymkode: 6e46e...c94

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er greit å ha preferanser for hva man tiltrekkes av. Men dersom man ikke vil date noen kun fordi de er transseksuelle, så er man transfobisk ja. Akkurat som man er rasist dersom man ikke vil date noen kun på grunn av etnisiteten.

Hø? Så hvis man er straight så er man transfob fordi man ikke vil date en «dame» med en penis? 
da er man ikke tiltrukket av transer da... det er en preferanse det og? Hvis jeg ikke blir tiltrukket av kinesiske menn så er ikke jeg rasist av den grunn? 

• Liker 24
Skrevet

Man er ikke det. Det kalles å ha preferanser

Å ha en preferanse for at den man skal date ikke har hatt plastisk kirurgi, store selektive operasjoner eller har et kontruert kjønnsorgan er ikke transfobisk. Det er heller ikke diskriminerende å ikke ønske å date noen i rullestol - man velger hvem man øsnker å tilbringe livet sitt med

Anonymkode: ba128...90d

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom jeg selv ikke ønsker å ha sex med en transe betyr ikke det at jeg er imot at de er transer... folk kan gjøre hva de vil men de kan ikke kreve at alle skal ville ligge med dem.så det du sier gir ikke mening

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg som kvinne ikke vil date en kvinne, er jeg da homofob etter din logikk? 

Anonymkode: a5f6c...69f

• Liker 22
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det. Men de i disse lgbt miljøene elsker å være syndebukker, og uansett hva man sier så er man en homofob.

leste her om dagen at en trans dame hadde blitt fornermet fordi han hun datet stoppet å date henne fordi hun fortsatt hadde penis.. like what?? Forventer du at en straight kar skal ha sex med deg når du fortsatt har kuk liksom?

Hvorfor skulle ikke en straight kar som du kaller det være fornøyd med en kvinnelig penis? 

Skrevet
1 minutt siden, Støvsugerør skrev:

Hvorfor skulle ikke en straight kar som du kaller det være fornøyd med en kvinnelig penis? 

Kvinnelig penis??

Anonymkode: 96227...6cc

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Støvsugerør skrev:

Det er ingeting som heter kvinnelig penis. Det finnes ikke. 

Anonymkode: bd567...b43

• Liker 9
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke heterofile bedre, altså. Vet ikke hvor mange menn som har blitt fornærmet, skuffet osv... fordi jeg er ikke har vært interessert. Lesbiske blir også kalt mannehatere og diverse av heterofile. Har også hørt tilfeller der heterofile kvinner har blitt fornærmet på homofile menn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...