Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har noen venner som jeg har sjelden kontakt med, men når vi er sammen er det som om vi var sammen i går☺️veldig hyggelig. og så har jeg andre som nærmest»anklager» meg hvis det går lang tid. hvordan få folk til å forstå at man klarer ikke pleie 20 vennskap i en hektisk hverdag🤭jeg både jobber, studerer og er gift. av og til trenger jeg og mannen litt»kjærestetid», men det blir ofte sur stemning overfor familie og venner når vi gjør dette. av og til trenger jeg også å være helt alene. dette er lite akseptert i vår sosiale krets. hvordan skal jeg klare meg i dette🙈strøk på sist eksamen fordi jeg ikke klarer å balansere livet lenger. koster penger gjør det også; nytt eksamensgebyr, får ikke jobbet så mye som jeg skulle(burdevært ferdig med studiet og tilbake i full jobb nå). skammer meg over å henge etter.

Anonymkode: cc638...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke aksepterer dette har ikke forståelse for at noen har mer å gjøre enn andre og ikke minst mangler evnen til å reflektere over det faktum at vi er forskjellige.

Jeg hadde ikke brydd meg. Du har lov til å være «egoistisk». Fokuser på det du mener er viktig. 

Skrevet
40 minutter siden, Sprinkle skrev:

De som ikke aksepterer dette har ikke forståelse for at noen har mer å gjøre enn andre og ikke minst mangler evnen til å reflektere over det faktum at vi er forskjellige.

Jeg hadde ikke brydd meg. Du har lov til å være «egoistisk». Fokuser på det du mener er viktig. 

takk☺️det er kanskje lite å treffe familie ca hver 3.mnd, men er litt unntakstilstand pga studier. sliter mer med venner som forventer 2-3 t samtale ukentlig(bare 3 venner blir noen timer i løpet av uken). ønsker å beholde relasjonene uten å «knekke» meg selv. er lite flink til å sette grenser. min mann er hakket bedre, men sliter han og. men han studerer ikke, så han har det litt lettere enn meg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

takk☺️det er kanskje lite å treffe familie ca hver 3.mnd, men er litt unntakstilstand pga studier. sliter mer med venner som forventer 2-3 t samtale ukentlig(bare 3 venner blir noen timer i løpet av uken). ønsker å beholde relasjonene uten å «knekke» meg selv. er lite flink til å sette grenser. min mann er hakket bedre, men sliter han og. men han studerer ikke, så han har det litt lettere enn meg.

Både jeg og samboer studerer på fulltid. Vi har både egne venner, felles venner, felles studiekamerater osv. På grunn av korona blir mye vennskap tilsidesatt men utrolig nok er det ingen sure miner blant noen, ikke engang de som jobber eller studere eller driver med begge deler.

nå vet ikke jeg hvor langt unna du bor din familie, men svigers bor like i nærheten så de besøker vi minst 1 gang i uken. Mine egne foreldre må jeg fly for å besøke, så det blir min. en gang i halvåret.  

hvis du virkelig må knekke det selv for å bevare relasjonene så er det ikke et vennskap verdt. 

Skrevet
3 timer siden, Sprinkle skrev:

Både jeg og samboer studerer på fulltid. Vi har både egne venner, felles venner, felles studiekamerater osv. På grunn av korona blir mye vennskap tilsidesatt men utrolig nok er det ingen sure miner blant noen, ikke engang de som jobber eller studere eller driver med begge deler.

nå vet ikke jeg hvor langt unna du bor din familie, men svigers bor like i nærheten så de besøker vi minst 1 gang i uken. Mine egne foreldre må jeg fly for å besøke, så det blir min. en gang i halvåret.  

hvis du virkelig må knekke det selv for å bevare relasjonene så er det ikke et vennskap verdt. 

hvor mange avtaler har du/dere i uken(utenom en hos svigers)?

jeg har uker der jeg har avtaler hver dag; ikke alltid venner, men feks tannlege, lege, fysio mm. og når jeg plusser på venner, familie er ikke så ofte(fra en gang i mnd til hver tredje, de bor litt unna). men svigers er ca hver 14.dag. så blir det avtaler å forholde seg til nesten hver dag. er så utrolig sliten. jeg er mye syk, så det begynner å tære på😏

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvor mange avtaler har du/dere i uken(utenom en hos svigers)?

jeg har uker der jeg har avtaler hver dag; ikke alltid venner, men feks tannlege, lege, fysio mm. og når jeg plusser på venner, familie er ikke så ofte(fra en gang i mnd til hver tredje, de bor litt unna). men svigers er ca hver 14.dag. så blir det avtaler å forholde seg til nesten hver dag. er så utrolig sliten. jeg er mye syk, så det begynner å tære på😏

Per nå har vi svært lite avtaler pga corona. Det hender det blir noe i helgene, med stort sett vennepar, men i ukedagene er skole prioritert +1-2 besøk hos svigers. 

Jeg har ikke så mye andre avtaler bortsett fra noe legebesøk osv. 

jeg synes du bør rydde timeplanen din. Du MÅ ikke si ja til alt, og spesielt ikke når du er mye syk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...