Gå til innhold

Klør kjempeintenst rett før mensen

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

HYL! Jeg klør absolutt hele tiden, får det ikke til å stoppe! Har noen noe å anbefale? JEg har aloe vera planter, men vet ikke om underliv takler ph-verdien av dem, men er jo ikke lurt å klø tilbake heller, klødde kjempemasse i går og ble helt sår nede der i dag! Det gjør så vondt :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kan sikkert finne ut av det, men siden jeg skal ha mensen så kan jeg jo ikke gå til gynekologen..

men har vært borti dette før, hver gang rett før jeg skal ha mensen bruker jeg truseinnlegg i tilfelle den skulle komme plutselig, og det er det som får meg til å klø, grusom bomull som gir meg frysninger bare av å tenke på det! Men jeg har vel ikke noe annet valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan tenkes du burde vurdere å kutte ut truseinnlegget... Kan være du reagerer på de klorblekede inleggene/bindene/tampongene? Selv har jeg begynt å bruke divacup istedet, og det hjelper på "miljøet" der nede. www.divacup.com ( www.damebeger.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truseinnlegg gjør ofte sopp-problemer værre, så det kan være at du har sopp, men at du blir værre rett før mensen pga ph-forandring og truseinnlegg. For meg hjelper det å vaske med asan. Vet ikke om du kan ta sopp-kur når du har mensen, men du kan i alle fall kjøpe salven og smøre på med en gang, også heller ta en skikkelig kur etter mensen. Salven lindrer øyeblikkelig, så det er bra å bruke selv om du ikke får brukt den sammen med en kur. Både kur og salve fås kjøpt reseptfritt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg hadde iallfall ikke sopp, og asan, er du galen? Den har gitt meg sopp 3 ganger før :P

Men nå som jeg endelig fikk mensen sluttet det å klø, og jeg synes det var litt rart at jeg skal ha sopp 3 dager i måneden for så at den forsvinner, enn at jeg reagerer på bomull, for det har jeg egentlig alltid gjort, der fant jeg egentlig svaret selv da høhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke få sopp av å bruke asan, og man kan ha sopp uten at man merker det før det blomstrer opp på grunn av f.eks bruk av truseinnlegg.

Hva med å svare litt mindre frekkt til folk som prøver å være hyggelige og hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

???

Svare frekt? Nei nå tror jeg du misforsto meg. Jeg er bare litt surret og rar i hodet, derfor uttrykker jeg meg ikke helt bra, men takk for forslag om hva det kan være, men som sagt så fant jeg ut at ikke det var sopp, men jeg må nok motsi deg på asan igjen, jeg HAR fått sopp de gangene jeg har hatt det av asan, og det har alle mulige helsesøstre sagt er mulig, ph-verdien i underlivet for å si det fint er ikke den samme som i såpen.

Men igjen, TAKK FOR SVAR, mente ikke virke sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med bruk av tunge-smiley da, dersom du ikke vil bli oppfatta som frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

I følge min smiley-ordbok så betyr tungen "jeg bare tulla" istedenfor "du er teit" men skjønner nå den kan oppfattes sånn, og synes også innlegget virket sur uten noen smiley, og synes ikke "den har gitt meg sopp tre ganger før :) " tok seg like bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva med å prøve stikkpiller med melkesyrebakterier i dagene før du skal ha mensen? Kanskje blir miljøet der nede forandret i de dagene.

Melkesyrekapslene (f.eks. EcoVag som jeg har) kjøper du på apoteket. De er helt uskadelige, hjelper bare kroppen med å opprette balansen. ;)

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...