AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 hei jeg vurderer å gå over til The Ordinary, etter å ha lest mye positivt her☺️men trenger veiledning i hvilke produkter jeg bør bruke, og sammensetning. er 45 år, har litt tørr hud og fine linjer. bruker retinol, c-vitamin serum og solfaktor 30(blant annet). alt består av elixir og zo produkt. har dere noen tips hvor jeg kan få veiledning? litt lettere hos hudpleier enn nettbutikk, men har litt dårlig råd og kunne tenkt meg å spare litt. særlig hvis det stemmer at TO er i samme liga som de dyre kremene jeg har i dag. takknemmlig for tips🌸 Anonymkode: 4819d...f55 1
Roci Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Hovedforskjellen mellom merker som Elixir/ZO og The Ordinary er bl.a. at de dyrere merkene ofte inneholder flere ingredienser som "støtter" og forsterker hverandre, mens produkter fra f.eks. TO for det meste inneholder ett eller bare noen få virkestoffer, slik at du kanskje må bruke flere produkter for å oppnå samme effekt. Når det er sagt, er det jo mange som er svært fornøyd med TO, og jeg bruker selv flere produkter fra merket.. Jeg kan godt komme med forslag til TO-produkter som du kan forsøke, men det er fint om du oppgir hvilke produkter du bruker pr. i dag, spesielt hvilket retinolprodukt og hvilket c-vitaminserum du benytter, slik at jeg kan prøve å finne noe tilsvarende. For ordens skyld er jeg ikke hudpleier, bare en "hudpleienerd" 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 44 minutter siden, Roci skrev: Hovedforskjellen mellom merker som Elixir/ZO og The Ordinary er bl.a. at de dyrere merkene ofte inneholder flere ingredienser som "støtter" og forsterker hverandre, mens produkter fra f.eks. TO for det meste inneholder ett eller bare noen få virkestoffer, slik at du kanskje må bruke flere produkter for å oppnå samme effekt. Når det er sagt, er det jo mange som er svært fornøyd med TO, og jeg bruker selv flere produkter fra merket.. Jeg kan godt komme med forslag til TO-produkter som du kan forsøke, men det er fint om du oppgir hvilke produkter du bruker pr. i dag, spesielt hvilket retinolprodukt og hvilket c-vitaminserum du benytter, slik at jeg kan prøve å finne noe tilsvarende. For ordens skyld er jeg ikke hudpleier, bare en "hudpleienerd" du er kjempeflink; har snappet opp tips tidligere🌸 jeg bruker dette i elixir nå:(ikke alt er fast): rensefoam/skum øyekrem(liten tube) c-vit serum dagkrem, spf 30 niactil pads(syre?)10-20% smoothing cream(10-20%) hydractil, eller noe sånt; en rik fuktighetskrem jeg bruker om natten. zo: her er jeg nesten tom, har en anti wrinkle og dagkrem med litt farge. husker ikke navn. men er uansett elixir som er «hovedproduktet». synes ofte det blir vanskelig hvis jeg har masse produkter, så foretrekker å ikke ha så mye😬tror du roci det blir like dyrt med TO som å fortsette med elixir og litt zo? tusen takk for hjelp🌸🌸🌸 Anonymkode: 4819d...f55
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 ps serum er ceactil evry day serum(en blå flaske) Anonymkode: 4819d...f55
Roci Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Jeg ser at du bruker ganske mange produkter, så det er ikke så rart at det blir dyrt ;) For å begynne med rensen, så er det etter min mening ikke nødvendig å bruke hundrevis av kroner på en rens. Den skal først og fremst fjerne sminke, smuss, rester etter nattpleie og evt. overflødig talg, og blir ikke liggende lenge nok på huden til at eventuelle virkestoffer har noen effekt. TO har bare ett renseprodukt - en balm som smelter til en olje på huden. Hvis du ikke liker oljerens, kan du f.eks. prøve et micellarvann eller - lotion, f.eks denne eller denne. De er effektive, og samtidig skånsomme mot tørr hud. C-vitaminserumet ditt er veldig bra, fordi det inneholder flere antioksidanter enn kun c-vitamin. Den typen C-vitamin som er benyttet i serumet er ascorbyl glucoside, som er en mildere og mer stabil form enn ren vitamin C (ascorbinsyre). TO har et serum med ascorbyl glucoside som ikke inneholder noen andre antioksidanter, så da bør du evt. kombinere med EUK134 0.1% eller Resveratrol & Ferulic Acid. Et annet alternativ er dette serumet fra Paula's Choice som inneholder vitamin C, vitamin E ,ferulinsyre og peptider. Et tredje alternativ er å kombinere c-vitaminserumet fra TO med denne antioksidantrike dagkremen fra ByWishtrend. Et fjerde alternativ er dette serumet, som kombinerer niacinamide og vitamin c, slik at du kan bytte ut både ceactil-serumet og niactil med dette. TO har et niacinamideserum, men dette inneholder sink i tillegg, så jeg opplever det som uttørkende på min hud. Et annet budsjettalternativ er The Inkey List Niacinamide, men det er foreløpig utsolgt. Når det gjelder syrepadsene og smoothing cream, så er dette litt "smør på flesk" siden begge inneholder glycolsyre. Du trenger strengt tatt bare ett eksfolieringsprodukt. TO sin Glycolic Acid 7% toning solution er bra, men har en lavere konsentrasjon enn det du er vant til. Et mulig alternativ er denne fra TO som kun skal brukes to ganger i uken pga den høye syrekonsentrasjonen. The Inkey List har en toner som inneholder 10% glycolsyre, den er også foreløpig utsolgt. Det virker også som om du har opp til flere dagkremer, og det er strengt tatt unødvendig hvis du er ute etter å spare penger. Med tanke på at du bruker ulike serum med aktive virkestoffer, er det heller ikke nødvendig med en dagkrem med disse virkestoffene i tillegg. Selv er jeg ikke så begeistret for dagkrem med solfaktor, jeg foretrekker å bruke samme fuktighetskrem morgen og kveld, og kombinere med solfaktor på dagen og evt. en ansiktsolje på kvelden dersom jeg er litt ekstra tørr. TO har mange gode oljer. Du sier heller ikke noe om hvilket retinolprodukt du bruker, men jeg går ut fra at det er Retinext? Dette serumet inneholder en form for A-vitaminsyre som heter retinaldehyd, også kalt retinal, som foreløpig ikke er så mye brukt, men som sies å være ennå mer effektivt enn retinol, og jeg kjenner ikke til noen budsjettalternativer med retinaldehyd. Dette koster imidlertid noe mindre. Som du ser av forslagene mine, er det mange anledninger til å spare penger og samtidig også beholde et par av favorittproduktene dine fra Elixir og ZO, om du ønsker det. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så mye!🌸starter med å prøve rensen; den tenker jeg kan passe fint for min hud. en av linkene fikk jeg «error» på. uff ja har hatt litt for mye produkt; blir helt svimmel av og til. har også en zo-peeling jeg glemte å nevne🙈skal lese gjennom både to og fire ganger; takk så mye, roci💜 Anonymkode: 4819d...f55
Roci Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så mye!🌸starter med å prøve rensen; den tenker jeg kan passe fint for min hud. en av linkene fikk jeg «error» på. uff ja har hatt litt for mye produkt; blir helt svimmel av og til. har også en zo-peeling jeg glemte å nevne🙈skal lese gjennom både to og fire ganger; takk så mye, roci💜 Anonymkode: 4819d...f55 Bare hyggelig🙂 Ser at det er noe feil med noen av lenkene, ja - jeg kan gi deg navnene på produktene litt senere.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 Bruker også EC og obagi ZO i dag. Bruker i tillegg TO sin cleanser som steg 1 i double cleansing om kvelden. Tenker å bytte ut litt og litt serum nå. Følger IG-kontoen Leyglow og lærer massemasse der! Har lagt til en toner som gir masse fukt, et bha-serum fra paulas choice og skal fortsette med å teste nye retinolprodukter nå. Anonymkode: d7b47...71e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå