AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Hei! Jeg har høy puls til hele dagen, den ligger på over 100. Om natten (ikke hver natt) så kan jeg våkne med en rar følelse åsså kommer plutselig en forferdelig vondt og ubehagelig opplevelse, der hjerte banker så fort og så hardt. Jeg blir også svimmel. Jeg sovner til ganske fort, jeg får ikke panikk. Sånn har det holdt på i ca 2 år. Har ikke utredet hjertet men har tatt EKG pga høy puls. Noen som har opplevd det samme? Det kjenner virkelig ut som hjerte har tenkt å hoppe ut. Anonymkode: 4e591...32c
Midnight Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Be om time hos fastlegen og henvisning til kardiolog. Du burde gå med telemetri og 24 timers blodtrykksmåler, i hvert fall for å sjekke for atrieflimmer. Ser du skriver at du har vært svimmel, men du har ikke besvimt? Håper dette går bra 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Ville fått tatt en mr av hodet og 48 timers blodtrykk. Anonymkode: 449ab...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, Midnight skrev: Be om time hos fastlegen og henvisning til kardiolog. Du burde gå med telemetri og 24 timers blodtrykksmåler, i hvert fall for å sjekke for atrieflimmer. Ser du skriver at du har vært svimmel, men du har ikke besvimt? Håper dette går bra Nei har ikke besvimt heldigvis 😬. Skal faktisk til lege idag så får ta det opp der. Tusen takk❤️ Anonymkode: 4e591...32c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville fått tatt en mr av hodet og 48 timers blodtrykk. Anonymkode: 449ab...bcb Tusen takk for svar! Ja skal til lege idag, så skal ta det opp da 🥰 Anonymkode: 4e591...32c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Jeg har opplevd det samme. Våknet opp av en helt vill puls som ikke lot seg måle fordi den var veldig ujevn. Fikk veldig tung pust og var svimmel og følte jeg skulle svime av. Var også helt grå i ansiktet og hvit på leppene. La meg igjen i håp om at det skulle roe seg, men det vedvarte i 4 timer. På legevakta ble det sagt at jeg muligens har hjertearytmi. Men det er vanskelig å få målt fordi anfallene kan komme like fort som de forsvinner. Hjertelegen jeg fikk time hos, mente det ikke var noe vits at jeg skulle gå med EKG-måler for å få det bekreftet ved å måle et eventuell anfall. Han mente det var lite å gjøre med det uansett og at det sjeldent er veldig farlig. Medisiner vil visst bare hjelpe på symptomer og kan ikke "kurere" tilstanden. Har ikke blitt noe klokere etter 2 besøk hos denne hjertelegen. Anonymkode: 11e53...0b2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd det samme. Våknet opp av en helt vill puls som ikke lot seg måle fordi den var veldig ujevn. Fikk veldig tung pust og var svimmel og følte jeg skulle svime av. Var også helt grå i ansiktet og hvit på leppene. La meg igjen i håp om at det skulle roe seg, men det vedvarte i 4 timer. På legevakta ble det sagt at jeg muligens har hjertearytmi. Men det er vanskelig å få målt fordi anfallene kan komme like fort som de forsvinner. Hjertelegen jeg fikk time hos, mente det ikke var noe vits at jeg skulle gå med EKG-måler for å få det bekreftet ved å måle et eventuell anfall. Han mente det var lite å gjøre med det uansett og at det sjeldent er veldig farlig. Medisiner vil visst bare hjelpe på symptomer og kan ikke "kurere" tilstanden. Har ikke blitt noe klokere etter 2 besøk hos denne hjertelegen. Anonymkode: 11e53...0b2 Jeg har det ikke i timesvis heldigvis, jeg har det minst 2 ganger i uken. Der jeg våkner opp med full action, åsså sovner jeg , kjenner bare at jeg blir svimmel og rar. Er heller ikke til stede. Samboer sier at jeg blir utilgjengelig. Så vi får bare se 😄 Anonymkode: 4e591...32c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Jeg har samme problem, har levd med det i to år. Våkner av og til på natta med skikkelig hjertebank, av og til på morgen også, klarer ikke å stå opp før kroppen har roet seg ned litt. Føles som jeg rister - men jeg rister ikke på utsiden, tror jeg, for det ville samboeren min sett. Min erfaring med legekontor er dessverre at det er ingen hjelp. Har vært hos fastlege, ble sendt til hjertespesialist og nevrolog, men blodtrykket målt der of da i liggende stand, var helt fin, og hjertespesialist har ikke gjort noen flere undersøkelser, konkluderte med at alt er fint med hjertet mitt. Nevrolog mente også at jeg er frisk. Fastlege sa det kan skyldes stress. Men altså ikke noe å gjøre med det. Jeg har lest om flere på nettet som opplevd det samme, og tror det er bare å leve med det. Prøver å ikke stresse veldig når jeg våkner og rister, og bare prøve å roe meg ned og sove videre. Anonymkode: e1e8c...f58 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problem, har levd med det i to år. Våkner av og til på natta med skikkelig hjertebank, av og til på morgen også, klarer ikke å stå opp før kroppen har roet seg ned litt. Føles som jeg rister - men jeg rister ikke på utsiden, tror jeg, for det ville samboeren min sett. Min erfaring med legekontor er dessverre at det er ingen hjelp. Har vært hos fastlege, ble sendt til hjertespesialist og nevrolog, men blodtrykket målt der of da i liggende stand, var helt fin, og hjertespesialist har ikke gjort noen flere undersøkelser, konkluderte med at alt er fint med hjertet mitt. Nevrolog mente også at jeg er frisk. Fastlege sa det kan skyldes stress. Men altså ikke noe å gjøre med det. Jeg har lest om flere på nettet som opplevd det samme, og tror det er bare å leve med det. Prøver å ikke stresse veldig når jeg våkner og rister, og bare prøve å roe meg ned og sove videre. Anonymkode: e1e8c...f58 Jeg er ikke den som gir meg uten en kamp 😁 uansett noe jeg må ta opp med legen og få hjelp for. Kan ikke bare overse noe sånt. Jeg går i tillegg på hjertemedisin pga jeg har vanvittig høy hvilepuls. Så tror det er lurt jeg blir undersøkt. Ts Anonymkode: 4e591...32c 3
Midnight Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei har ikke besvimt heldigvis 😬. Skal faktisk til lege idag så får ta det opp der. Tusen takk❤️ Anonymkode: 4e591...32c Lykke til! Gjerne oppdater
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, Midnight skrev: Lykke til! Gjerne oppdater Heia! Da har jeg vært hos legen, blir full utredning av hjerte og nyrer, tok også langtidsblodsukker greier for å utelukke diabetes. Kan gjerne oppdatere etterhvert! ❤️ Anonymkode: 4e591...32c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heia! Da har jeg vært hos legen, blir full utredning av hjerte og nyrer, tok også langtidsblodsukker greier for å utelukke diabetes. Kan gjerne oppdatere etterhvert! ❤️ Anonymkode: 4e591...32c Oppdater og vært sikker på at legen nå jobber effektivt. Problemet med legestanden her i Norge er at finner de ikke noe på de "ordinære" undersøkelsene så sier de at det ikke er noe som er galt med deg. De går ikke dypere, er et hav av sjeldne tilstander som ofte blir diagnostisert for seint her. Anonymkode: 449ab...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdater og vært sikker på at legen nå jobber effektivt. Problemet med legestanden her i Norge er at finner de ikke noe på de "ordinære" undersøkelsene så sier de at det ikke er noe som er galt med deg. De går ikke dypere, er et hav av sjeldne tilstander som ofte blir diagnostisert for seint her. Anonymkode: 449ab...bcb Er fullstendig klar over det! Jeg har vært inn og ut av ditte legekontoret flere ganger, og ting har blitt mye værre. Så no idag satt jeg legen på plass, jeg gir meg ikke uten en kamp. Tusen takk for omtanken ❤️ ts Anonymkode: 4e591...32c 1
Midnight Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heia! Da har jeg vært hos legen, blir full utredning av hjerte og nyrer, tok også langtidsblodsukker greier for å utelukke diabetes. Kan gjerne oppdatere etterhvert! ❤️ Anonymkode: 4e591...32c Kjempebra! Ja, gjerne oppdater og fortell hvordan det går med deg. Har tro på at de finner ut av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Husk å ta stoffskifteprøver også om det ikke ble tatt! Hjertebank og høy puls er vanlig ved høyt stoffskifte. Anonymkode: b7deb...ff8 1
Snabeltann Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 (endret) Oppdater gjerne, sliter med det samme. Har også blitt undersøkt på hjerteavdelingen, og gått med 24 timers EKG, med konklusjonen at hjertet var friskt, men at jeg stresset for mye, Og hadde fått angst for hjertebanken som virket selvforsterkende. Medisin: slutte å stresse, kun 1 kopp kaffe pr dag, slutte å snuse.... ikke noe mer. Jeg byttet jobb etter dette, med mindre psykisk stress -og det har roet seg betraktelig. Opplever det nå kun ved innsovning et par ganger. Endret 7. september 2020 av Snabeltann 2
GammelKaktus Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er fullstendig klar over det! Jeg har vært inn og ut av ditte legekontoret flere ganger, og ting har blitt mye værre. Så no idag satt jeg legen på plass, jeg gir meg ikke uten en kamp. Tusen takk for omtanken ❤️ ts Anonymkode: 4e591...32c Så bra
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 Må man virkelig kjempe så hardt for å bli trodd på problemene man opplever?? Anonymkode: 7f5b9...4e6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man virkelig kjempe så hardt for å bli trodd på problemene man opplever?? Anonymkode: 7f5b9...4e6 Ja noen får hjelp med en gang menst andre som har slitt litt psykisk må kjempe LENGE. Viss ikke vanlige prøvene viser noe så gjør de ikke så mye mer før man blir hentet av ambulanse. Nå snakker jeg om min egen erfaring og flere jeg kjenner. Var ei som hadde slete med litt av hvert gjennom livet og gikk til legen pga hun følte seg ikke helt på topp, men prøvene viste ingenting, åsså besvimte hun på jobb noen uker senere , viste seg at hun hadde kreft. Hun lever idag heldigvis, men tenk viss hun ikke hadde besvimt... Anonymkode: 4e591...32c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå