Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skal vi få en debatt om buddhister og hinduister.. Det må da finnes noe søppel, drit og faenskap i de religionene som islam. Er så lei av å lese om muslimer hele tiden. 

Anonymkode: 85fba...44c

Sett igang en debatt sjøl da? Og hvorfor går du inn her om du er så lei av å lese om islam? 

Anonymkode: 01a0c...1e1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk å være så blind at man ikke evner å se at en mann som har sex med et barn er pedofil. 

Nettopp. Og det at det var «vanlig» på den tiden er en dum unnskyldning. Det er mange menn som droppet å ha sex med barn, selvom de kunne. De som gjorde det, og faktisk klarer å bli kåte av et barn og fullføre hele greia er pedofiler!!!

Anonymkode: a9821...a1b

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sett igang en debatt sjøl da? Og hvorfor går du inn her om du er så lei av å lese om islam? 

Er så vanskelig å finne noe drit om dem at debatten hadde vært avsluttet etter ett innlegg.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier man ikke skal kalle muhammed pedofil. Det betyr at du mener at en som ligger med andreklassinger ikke er en pedofil. Og det er bare jævlig ekkelt. 

Skal vi se hva vedkommende skrev.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det å kalle Muhammed pedoifil pga ekteskap med et barn er ikke spesielt elegant eller konstruktivt. Kulturelt sett var dette vanlig på den tiden. Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette, og man skulle kanskje tro at en "profet" hadde litt mer og dypere forståelse enn å gjennomføre noe slikt. Men pedofil, vel, sier man det ønsker man neppe konstruktiv dialog.

Anonymkode: a6668...192

Ingen steder står det, "man skal ikke kalle muhammed pedofil". Det står at det ikke er særlig konstruktivt å gjøre det.

Du er en løgner. Du lyver. Du lyver for å kunne late som om vedkommende skrev noe vedkommende ikke har skrevet.

Når du lyver med glede om dette så lyver du med største letthet om annet også.

Som at du er en "islamkritiker".

Fortell oss, islamkritiker, hva som er ortografisk galt med andre ayyat i første surah?

Anonymkode: 856d7...8b3

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser bare det du skriver jeg? 

Så hvor forsvarer jeg pedofili? Man mister litt lysten til å ta deg på alvor når du kommer til slike helt hjernedøde konklusjoner som faktisk er HELT motsatt av hva jeg skriver, nemlig at jeg ikke på noen måter forsvarer det.

Å forsøke å forstå noe fra en flere hundre år gammel kultur i dens egen kontekst, selv om dette er noe man hverken liker, aksepterer eller forsvarer, er IKKE å forsvare det. Det er å forsøke å forstå det. 

I bibelen blir det beskrevet at Gud fikk drept 42 barn for å kalle en profet "flintskalle". Betyr dette at alle kristne forsvarer barnedrap?

• Liker 12
Skrevet

Ingen steder står det, "man skal ikke kalle muhammed pedofil". Det står at det ikke er særlig konstruktivt å gjøre det.

Du er en løgner. Du lyver. Du lyver for å kunne late som om vedkommende skrev noe vedkommende ikke har skrevet.

Fortell oss, islamkritiker, hva som er ortografisk galt med andre ayyat i første surah?

Hun sier at det å kalle muhammed pedofil ikke er elegant eller konstruktivt. Hva betyr dette? At hun mener ts gjorde feil i å kalle han pedofil. Hva betyr dette? At hun mener man ikke skal kalle han en pedofil. U copy??

skjønner ikke hva siste setningen der betyr. Bryr meg ikke sp mye om muslimer eller andre religiøse, de er har psykiske problemer som tror på det. 

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier man ikke skal kalle muhammed pedofil. Det betyr at du mener at en som ligger med andreklassinger ikke er en pedofil. Og det er bare jævlig ekkelt. 

Nei, det skriver jeg ikke. Det kan virke som det er flere i tråden som enten trenger bedre briller, eller har bestemt seg for hva andre mener før de leser hva de faktisk sier.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier at det å kalle muhammed pedofil ikke er elegant eller konstruktivt. Hva betyr dette? At hun mener ts gjorde feil i å kalle han pedofil. Hva betyr dette?

Det betyr bare det det står, at jeg hverken finner det elegant eller konstruktivt å kalle Muhammed pedofil. Litt som å kalle Gud barnemorder.

• Liker 2
Skrevet

Kan vi kalle han barneelsker? Barnemishandler? Småripsjeger? kindermeister? The last assbender? 

• Liker 5
Skrevet

Kan vi kalle han barneelsker? Barnemishandler? Småripsjeger? kindermeister? The last assbender? 

Dere kan kalle ham akkurat hva dere vil for min del, poenget mitt var bare at jeg ikke finner det spesielt konstruktivt å kalle ham pedofil. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier at det å kalle muhammed pedofil ikke er elegant eller konstruktivt. Hva betyr dette? At hun mener ts gjorde feil i å kalle han pedofil. Hva betyr dette? At hun mener man ikke skal kalle han en pedofil. U copy??

skjønner ikke hva siste setningen der betyr. Bryr meg ikke sp mye om muslimer eller andre religiøse, de er har psykiske problemer som tror på det. 

Det betyr dette:

Det er ikke elegant eller konstruktivt å kalle muhammed for pedofil.

Jeg vet at du ikke bryr deg om islam. Men du bryr deg om å spre hat mot muslimer.

Jeg er faktisk en som har satt seg inn i islam - for å danne en egen mening. Jeg ser en rekke feil i koranen, både ortografisk og filosofisk. Men problemet er at jeg kan jo ikke kalle meg selv for "islamkritiker", for da tror folk at jeg er en slik en som deg, som går rundt og fortelle muslimer hva de skal tro på, og hvis de ikke tror sånn eller sånn så er de ikke ekte muslimer.

I første surah, andre ayyat er den ortografiske feilen den at det ikke er noen alef der. Uten noen alef, ingen Allah. Det står ikke "ahamdu-allah", det står, "ahamdu-lillah". Et navn kan ikke forkortes. Ola kan ikke forkortes til, "la". På samme måte kan ikke "Allah" forkortes til, "llah".

Slik ser kritikk av islam ut.

Men det er ikke det du er opptatt av. Det du er opptatt av er å hate, hate, hate, hate, hate. Du lyver med største letthet. For å kunne spre hat.

• Liker 5
Skrevet

Dere kan kalle ham akkurat hva dere vil for min del, poenget mitt var bare at jeg ikke finner det spesielt konstruktivt å kalle ham pedofil. 

Nå har de høyreorienterte alltid sagt at han er pedofil, men er det sant? Eller lyver de?

• Liker 3
Skrevet

Nå har de høyreorienterte alltid sagt at han er pedofil, men er det sant? Eller lyver de?

Da får de begynne med å bevise at han har eksistert.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler med deg. Du skal ha for forsøket. 👊

Anonymkode: 9436d...0ff

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Til dere..." Lol, tror du virkelig du blir motsagt med islamofobien din her inne? Prøv å ta debatten utenfor ekkokammeret, i det virkelige liv.

Anonymkode: 186de...767

Det er det mange som gjør og det er overraskende mange som også er helt enig. Det er ikke lov å si høyt men det er faktisk det folk mener. Nok er nok.

Anonymkode: 17067...156

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det mange som gjør og det er overraskende mange som også er helt enig. Det er ikke lov å si høyt men det er faktisk det folk mener. Nok er nok.

Anonymkode: 17067...156

Sist gang noen gjorde det måtte hun ene få medisinsk behandling på stedet og politiet måtte flykte fra bermen i frykt for egen sikkerhet.

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

2. Hvis en muslimsk mann mener at hijab er noe en kvinne må bruke uavhengig av om hun vil eller ikke, har han da et bra kvinnesyn? 

3. Hva tenker dere om at profeten deres var en pedofil morder? 

Ikke verdt å svare på alt, men jeg skal bevise at kun disse to punktene viser at du har sterke fordommer mot Islam som er basert på uvitenhet eller ignoranse. Islam lærer toleranse, fred og kjærlighet og sier klart ifra om at det ikke er NOE TVANG innen religion. I Quranen finner vi:

" There should be no compulsion in religion". Ch.2:V.257)

"And if thy Lord had enforced His will, surely, all who are on the earth would have believed together. Wilt thou, then, force men to become believers? (Ch.10:V.100)

Muslimske menn som tvinger noen til å bruke hijab, følger ikke Quranens anbefalinger. Da er det en kulturell greie, som ikke har noe med Islam å gjøre. 

3. Profeten Muhammad var ingen pedofil drapsmann. Mens han levde så hadde han tusenvis, hvis ikke millioner av fiender. INGEN beskyldte han for å være en pedofil morder. Hvorfor? Fordi han ikke var det. Historiske kilder beviser at hans kone Aisha var myndig når de giftet seg. https://www.alislam.org/question/muhammad-marry-aisha-six-years/

Profeten er ikke kjent for å drept noen i løpet av hele livet sitt. 

Anonymkode: 8d3cf...ccb

• Liker 4
Skrevet

Kanskje grunnen til at Sian vokser frem er fordi vi ikke har noen tydelige ikke-rasistiske islamkritikere som kan ta opp disse tingene på en skikkelig måte.

Anonymkode: 02aac...28d

• Liker 6
Skrevet

Kanskje grunnen til at Sian vokser frem er fordi vi ikke har noen tydelige ikke-rasistiske islamkritikere som kan ta opp disse tingene på en skikkelig måte.

Anonymkode: 02aac...28d

Sarah Azmeh Rasmussen var veldig tydelig. Ikke en eneste "islam-kritisk" organisasjon eller person støttet henne.

Akkurat som at det ikke finnes noen organisasjon som baserer hele sin eksistens på å kritisere bibelen så finnes det heller ingen organisasjon som baserer hele sin eksistens på å kritisere koranen. Det finnes de som hakker på og henger ut muslimer, de som baserer hele sin eksistens på å spre hat og fordommer. Men det er ikke kritikk. Det er hat.

SIAN er en knøttliten organisasjon, for øvrig. De færreste ønsker å ha noe med de å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

For de er religiøse i oppførsel. De skjønner ikke forskjellen på hat og kritikk. Eksempler får man kjapt i tråden her:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Til dere..." Lol, tror du virkelig du blir motsagt med islamofobien din her inne? Prøv å ta debatten utenfor ekkokammeret, i det virkelige liv.

Anonymkode: 186de...767

"islamofobi", et latterlig ord egentlig. Kun brukt som hersketeknikk når man ikke har noe annet å rutte med. "kristenfobi"? Hørt om det noen gang? 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er "islamkritikk" på samme nivå som det tyskerne drev med en gang i tiden var "jødedomskritikk".

984414164_ikkeislamkritikk.jpg.d8d69afb3e1e664bd26c75787d405599.jpg

Kritikk = hat når man selv er full av hat. Personene evner ikke å lese/høre hva man faktisk sier, det går i rødt for dem. Og derfor kommer de med eksempler som dette, fordi de ikke evner å se forskjellen.

Anonymkode: 1422d...279

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...