Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke verdt å svare på alt, men jeg skal bevise at kun disse to punktene viser at du har sterke fordommer mot Islam som er basert på uvitenhet eller ignoranse. Islam lærer toleranse, fred og kjærlighet og sier klart ifra om at det ikke er NOE TVANG innen religion. I Quranen finner vi:

" There should be no compulsion in religion". Ch.2:V.257)

"And if thy Lord had enforced His will, surely, all who are on the earth would have believed together. Wilt thou, then, force men to become believers? (Ch.10:V.100)

Muslimske menn som tvinger noen til å bruke hijab, følger ikke Quranens anbefalinger. Da er det en kulturell greie, som ikke har noe med Islam å gjøre. 

3. Profeten Muhammad var ingen pedofil drapsmann. Mens han levde så hadde han tusenvis, hvis ikke millioner av fiender. INGEN beskyldte han for å være en pedofil morder. Hvorfor? Fordi han ikke var det. Historiske kilder beviser at hans kone Aisha var myndig når de giftet seg. https://www.alislam.org/question/muhammad-marry-aisha-six-years/

Profeten er ikke kjent for å drept noen i løpet av hele livet sitt. 

Anonymkode: 8d3cf...ccb

Hvis dette stemmer, hvorfor popper det opp no-go soner i heler europa? hvor enn islam kommer blir volden både grovere og kriminaliteten øker. 

Det hjelper ikke å komme med tomme påstander når islam i praksis er alt annet enn fred og kjærlighet. 

Og ingen "tvang" sier du? Hvorfor er det livsfarlig å brenne koranen eller tegne en strekmann av profeten muhammed da? 

Anonymkode: 1422d...279

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skal vi få en debatt om buddhister og hinduister.. Det må da finnes noe søppel, drit og faenskap i de religionene som islam. Er så lei av å lese om muslimer hele tiden. 

Anonymkode: 85fba...44c

Enig. Kan ikke se dagsrevyen heller lengre, uten at de fleste innslagene innbærer muslimer på ene eller andre måten.

Anonymkode: a67d3...bed

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette stemmer, hvorfor popper det opp no-go soner i heler europa? hvor enn islam kommer blir volden både grovere og kriminaliteten øker. 

Det hjelper ikke å komme med tomme påstander når islam i praksis er alt annet enn fred og kjærlighet. 

Og ingen "tvang" sier du? Hvorfor er det livsfarlig å brenne koranen eller tegne en strekmann av profeten muhammed da? 

Anonymkode: 1422d...279

Husk at det også er dødsstraff for å forlate islam. Og profeten drepte veldig mange i løp av sitt liv , han var en krigsherre.
Mange muslimer vet egentlig ikke hva koranen sier , eller hvordan profeten levde.
De vet heller ikke noe om hva som står i bibelen, men de liker å late som . De tar ofte bibelvers å feilsitere det som står der, og som regel møter dem ikke motstand for nordmenn kan ikke bibelen selv heller..

Anonymkode: 15434...d98

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan kalle ham akkurat hva dere vil for min del, poenget mitt var bare at jeg ikke finner det spesielt konstruktivt å kalle ham pedofil. 

Anonymkode: a6668...192

Hvorfor er det ikke konstruktivt å kalle han pedofil om han faktisk var pedofil?

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kan ikke se dagsrevyen heller lengre, uten at de fleste innslagene innbærer muslimer på ene eller andre måten.

Anonymkode: a67d3...bed

Sånn er det blitt. Og verre blir det dag for dag. Muslimene er så sinte og vil ikke integreres.

Anonymkode: 17067...156

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skal vi få en debatt om buddhister og hinduister.. Det må da finnes noe søppel, drit og faenskap i de religionene som islam. Er så lei av å lese om muslimer hele tiden. 

De er fredelige og gode, og krever ikke særbehandling. Fine og rolige religioner og kan ikke sammenlignes med muslimenes sinne og stadige krav om at vesten skal tilpasses dem.

Anonymkode: 17067...156

• Liker 9
Skrevet (endret)

Problemet er at mesteparten av argumentene deres ikke stemmer.

Koranen sier at kun den har rett til å tale for Gud. Ikke tredjeparts fiksjon, som bl.a. "Profetens levemåte" (Hadith) som er en samling rykter ingen vet er sanne eller ei, eller "Islamsk lov" (Sharia) som er forvridde tolkninger av Koranen skrevet av ekstremister uten utdanning eller et normalt verdenssyn. I tillegg har forskjellige muslimske land sine egne tolkninger, noen strengere enn andre.

Det er disse tolkningene, og hvordan de ikke har noe med Koranen eller Islam å gjøre, dere bør kritisere.

I tillegg er det ikke noe tvil om at hele den muslimske verden trenger en felles nytolkning av Koranen basert på den moderne verden, og ta felles avstand fra Profetens levemåte og Islamsk lov, og innføre en total separasjon mellom moské og stat slik kristne land har gjort med kirke og stat. Tyrkia har gjort dette, og til dels Malaysia.

P.S. Jeg er født halvt kristen og halvt muslim, men er overhodet ikke religiøs.

1. Hvorfor er det sosialt akseptert å kritisere Jehovas Vitner, men ikke islam?

Aner ikke.

2. Hvis en muslimsk mann mener at hijab er noe en kvinne må bruke uavhengig av om hun vil eller ikke, har han da et bra kvinnesyn?

Nei, da er han feilinformert og undertrykkende. Det står ingenting i Koranen om at kvinner skal gå med hijab.

3. Hva tenker dere om at profeten deres var en pedofil morder?

Det at profeten giftet seg med en unge er rykter fra Hadith.

Ja, han var en krigsherre, men også Jesus skal ha sagt at krig er noe som er nødvendig, og at han kom for å innføre fred med sverdet.

4. Hva tenker dere om at det er vanlig å "tulle" med å spørre foreldre om å kjøpe deres 10 år gamle datter for x antall kameler i muslimske ferieland?

Ekkelt. Hvilke land er dette?

5. Syns dere det er greit at barnehagebarn og barn på barneskole må bruke hijab? 

Se 2.

6. Syns dere halal-slakting er greit? 

Nei, det står ingenting i Koranen om dette. Står bare du ikke har lov til å spise døde dyr eller svin, drikke blod, eller dyr som har blitt velsignet i noen andre enn Guds navn.

7. Er islam en egen rase eller en religion?

Du ser jo hvor mange forskjellige raser som utgjør den muslimske verden (https://www.oic-oci.org/).

Islam er en religion, en av tre manifesteringer av Abrahams opprinnelige religion.

8. Hvorfor blir man automatisk en rasist fordi man stiller seg kritisk til islam?

Tror de muslimene som tyr til rasismekortet bare gjør det fordi de ikke vet hvordan å stille seg til kritikken. De er like feilinformerte som de fleste islamkritikere.

Endret av such-wow
  • Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor er det ikke konstruktivt å kalle han pedofil om han faktisk var pedofil?

H*n prøver bare å avlede diskusjonen ved å henge seg opp i skrivemåter og ubetydelige ting. Ikke fall for det.

Anonymkode: fabdc...f61

• Liker 5
Skrevet

De er fredelige og gode, og krever ikke særbehandling. Fine og rolige religioner og kan ikke sammenlignes med muslimenes sinne og stadige krav om at vesten skal tilpasses dem.

Er vel for det meste uvitenheten til flyktninger og spesielt arabere du refererer til her. Er ikke særlig begeistret for dem selv, og mener Norge for lengst burde ha stengt grensene.

Det vi burde gjort istedet, hvis vi virkelig vil hjelpe disse stakkarsene, er å etablert en flyktningkoloni på Grønland. Ikke den i Oslo, men landet :)

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er "islamkritikk" på samme nivå som det tyskerne drev med en gang i tiden var "jødedomskritikk".

Anonymkode: 856d7...8b3

Nei, det der er konstatering av fakta. Dog sagt på en veldig stygg og uverdig måte. 
Man kan ikke bli norsk, man er født norsk fordi foreldre er norske. 

Hihab hører ikke hjemme på en bunad(eller noe annet sted), og burde nærmeste vært kriminelt. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke kritikk. Dette er hat. Ikke det samme...

Anonymkode: a9821...a1b

Det er ikke hat, se svar over. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

6. Halal slakting slik som det gjøres i Norge er helt ok for meg.

Vil du ikke ha religionsfritt kjøtt? Du tror ikke virkelig de har 2 samlebånd, 1 for halal, en for ikke-halal? Vi snakker altså ikke lenger religionsfrihet, men religionsTVANG.

7. Islam er en religion, men det er helt naturlig å kalle forskjellsbehandling, utestegning eller hets pga religion for rasisme sett i lys av det vi kaller kulturrasisme. 

Nei, det er det ikke. Dette heter diskriminering, ikke rasisme.  Når det gjelder islam kaller jeg det sunn fornuft. 

9 skjønner jeg ikke. Hvorfor skulle du bli rasist fordi søsteren din blir muslim? Har du da tenkt å forskjellsbehandle henne, foreslå deportasjon, hetse henne?

Om en av brødrene mine ble muslim, hadde jeg vært å sende de til et muslimsk land. Milo Yiannopolous har et veldig flott spørsmål til ei dame som er konvertitt. "Nevn ett muslimsk land du heller ville bodd i enn her" Hun nevner selvfølgelig ingen land, for hun ønsker ikke å bo i noen muslimske land. Sier jo alt.

Nei, de er fredfulle religioner. I motsetning til voldsreligonen islam. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"islamofobi", et latterlig ord egentlig. Kun brukt som hersketeknikk når man ikke har noe annet å rutte med. "kristenfobi"? Hørt om det noen gang? 

👍👍👍 

Sitat

En fobi (fra phóbos, som betyr «frykt» eller «sykelig frykt») er en irrasjonell, intens og vedvarende frykt for visse situasjoner, aktiviteter, gjenstander, dyr eller mennesker. 

"Ingen" har dette om islam. Man har an rasjonell, vedvarende forsvarsposisjon mot denne voldsreligionen. 
Send muslimer hjem til musllimske land. (Ja, send konvertitter også, kan de få se om de faktisk valgte rett) 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Uatskillelig skrev:

Var tydeligvis mange pedofile i gamle Hellas også, eller var det mer at det var vanlig på den tiden? Var rkjempemye overgrep og voldtekter? 

Sitat

Pederasty in ancient Greece was a socially acknowledged romantic relationship between an adult male (the erastes) and a younger male (the eromenos) usually in his teens. It was characteristic of the Archaic and Classical periods.

Var det greit på den tiden? Vel, "was a socially acknowledged" <-- Ja, det var det. 

Skrevet

Hadde egentlig lyst til å være anononym TS i denne tråden, men fakk it.. Bare det at jeg valgte å være anonym istedenfor å skrive med min egen bruker her på kg som forsåvidt også er anonym sier ikke reint lite! 

Jeg skal fortelle dere hvorfor det er greit å kritisere Jehovas og ikke islam. Det er fordi Jehovas flest er hvite i huden og muslimer flest er farget. DET er grunnen! Og DERFOR blir man kalt rasist! Så pakker dere det inn i nymotens begrep som "kulturrasisme". 

Dere venstrevridde hører virkelig ikke etter! Man kan vise dere til så mye statestikk og fakta om islam som man vil, men det går bare inn det ene øret og ut det andre. Dere er mer opptatt av å stå og hyle ordet "rasist" uten å egentlig høre etter hva man forsøker å formidle. Dere lever i en slags fantasiverden der dere trur at absolutt alle mennesker kan leve sammen i harmoni og synge "kumbaya" rundt et leirbål. 

Her sitter man og kritiserer en voldsreligion som har så mye ondskap i seg at man kan ramse opp i det uendelige, men likevel forsvarer dere denne grusomme sekten? Men Jehovas, det kritiserer dere selvfølgelig, for de er hvite og da kan man si akkurat hva man vil! Går ikke kritikk mot Jehovas også under det fancy begrepet deres? 

Vi islamkritikere prøver å gjøre en forskjell. Så lenge man ikke kommer med direkte hatytringer og holder seg til fakta så er vi med på å gjøre verden til et bedre sted. For verden hadde vært et bedre sted dersom islam ikke eksisterte! Vi står imot pedofili, drap mot homofile, kvinneundertrykking and the list goes on, også klarer dere å vri om dette til at VI er de slemme her? 

Ren og skjær galskap og hykleri! 

• Liker 9
Skrevet

Og hva er det som er galt med deportering egentlig? Jeg mener at man bør bli deportert på livstid for grove kriminelle handlinger dersom man ikke er oppvokst her i Norge. 

Om du hadde blitt gjengvoldtatt av en gjeng somaliere eller polske for den saks skyld, hva hadde dere valgt? Deportering på livstid eller 3-4 år i de snille fengslene her i Norge? Jeg veit hva jeg hadde valgt hvertfall. Og jeg hadde gjort det uten å blunke👊

• Liker 6
Skrevet

Jeg mener ikke at det er feil å kritisere Islam, men synes ofte at kritikken preges av å skjære alle over en kam. For eksempel mener jeg at det er helt greit, og på sin plass å kritisere Islam for holdninger som ikke eier livets rett i 2020, men det er ikke greit at man snakker om muslimer som en grunnleggende dårligere "folkegruppe" enn andre. 

Det med hijab tror jeg stort sett er veldig misforstått. Det er veldig mange muslimske kvinner som ønsker å bære hijab og som er stolte av å gjøre det. Så lenge dette er kvinnens valg og ønske synes jeg ikke vi som ikke er muslimer har noen rett til å mene at dette ikke er greit. Kvinneundertrykkelse er ikke greit, men ifølge muslimer selv handler det heller om respekt enn om undertrykkelse. Det samme gjelder det at muslimske menn ikke hilser på kvinner og motsatt. Dette er et tegn på respekt for det motsatte kjønn i deres kultur. 

Jeg tror det er viktig å huske på kulturforskjeller, og å faktisk sette seg inn i og forstå disse forskjellene før man uttaler seg om dem. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Lundii skrev:

Og hva er det som er galt med deportering egentlig? Jeg mener at man bør bli deportert på livstid for grove kriminelle handlinger dersom man ikke er oppvokst her i Norge. 

Jeg går lenger, spiller ingen rolle hvor du er oppvokst. Er du innvandrerbarn og utfører kriminalitet, deporter hele familien. 
Vi trenger ei øy som Bastøy for alle de vi ikke kan deportere. 

Bygg opp et eget samfunn der med helsetjenester osv der vi kan sende ikke-etniske som bryter lovene våre. 
Voldtektsinnvandrere (Nei, ikke alle, mener de som er dømt for det) skal ikke gå rundt i våre gater etter soning. 

Statsborgerskap gis bort alt for lett. Burde være nærmest umulig å oppnå. Og forskjellige kriterier for noriske/europeere/ vestlige og resten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Rytz skrev:

Jeg mener ikke at det er feil å kritisere Islam, men synes ofte at kritikken preges av å skjære alle over en kam. For eksempel mener jeg at det er helt greit, og på sin plass å kritisere Islam for holdninger som ikke eier livets rett i 2020, men det er ikke greit at man snakker om muslimer som en grunnleggende dårligere "folkegruppe" enn andre. 

Det med hijab tror jeg stort sett er veldig misforstått. Det er veldig mange muslimske kvinner som ønsker å bære hijab og som er stolte av å gjøre det. Så lenge dette er kvinnens valg og ønske synes jeg ikke vi som ikke er muslimer har noen rett til å mene at dette ikke er greit. Kvinneundertrykkelse er ikke greit, men ifølge muslimer selv handler det heller om respekt enn om undertrykkelse. Det samme gjelder det at muslimske menn ikke hilser på kvinner og motsatt. Dette er et tegn på respekt for det motsatte kjønn i deres kultur. 

Jeg tror det er viktig å huske på kulturforskjeller, og å faktisk sette seg inn i og forstå disse forskjellene før man uttaler seg om dem. 

Det er veldig mange muslimske damer som sier de bruker hijab frivillig, men som ikke forteller sannheten. Mange holder denne løgnen helt for seg sjøl og tørr ikke å nevne det til noen andre. Så hvordan kan vi stole på det de sier med at de ønsker å bruke hijab frivillig? Så og si alle som velger å slutte med hijab blir møtt av hat fra andre muslimer. Det må ikke være fra mannen, men naboer, folk fra moskeen, øvrig familie.. 

De får cred hvis de sier at de bruker den av fri vilje. Men de samme menneskene slakter dem dersom de velger motsatt. Jeg forstår jo godt at de ikke tørr å si hva de virkelig vil.

Må også legge til en viktig ting. For visste du at hijaben ikke så dagens lys før 70-80 tallet? Istedenfor å moderniseres, så går islam i feil retning. Hijab er like mye et politisk plagg som religiøst. 

Endret av Lundii
  • Liker 1
Skrevet

De fleste jeg har møtt som kaller seg islamkritikere, er konservative kristne. Ingen jeg kjenner som er aktive i HEF eller andre former for sekulær religionsaktivisme bruker den merkelappen, selv om de er like kritiske til islam som de er til kristendommen. Da blir det hele veldig bjelken i eget øye.

Anonymkode: c7636...daa

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er "islamkritikk" på samme nivå som det tyskerne drev med en gang i tiden var "jødedomskritikk".

984414164_ikkeislamkritikk.jpg.d8d69afb3e1e664bd26c75787d405599.jpg

Anonymkode: 856d7...8b3

Slike hatefulle ytringer er på ingen måte greit. Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle sladder navn og bilde på personer som beviselig fremmer slike standpunkt i det offentlige rom. Selvfølgelig må man sjekke at det er rett person, men etter det bør de møtes på deres banehalvdel. 

Skrevet
2 minutter siden, Tiuren skrev:

Slike hatefulle ytringer er på ingen måte greit. Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle sladder navn og bilde på personer som beviselig fremmer slike standpunkt i det offentlige rom. Selvfølgelig må man sjekke at det er rett person, men etter det bør de møtes på deres banehalvdel. 

Helt enig. Og jeg ser heller ikke problemet med å bruke hijab til bunad. Men om hu bruker den 100% frivillig derimot? Det er jeg usikker på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...