AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Til dere som drar rasismekortet eller skriver "åh enda et slikt innlegg.." Jeg har noen spørsmål til dere. 1. Hvorfor er det sosialt akseptert å kritisere Jehovas Vitner, men ikke islam? 2. Hvis en muslimsk mann mener at hijab er noe en kvinne må bruke uavhengig av om hun vil eller ikke, har han da et bra kvinnesyn? 3. Hva tenker dere om at profeten deres var en pedofil morder? 4. Hva tenker dere om at det er vanlig å "tulle" med å spørre foreldre om å kjøpe deres 10 år gamle datter for x antall kameler i muslimske ferieland? 5. Syns dere det er greit at barnehagebarn og barn på barneskole må bruke hijab? 6. Syns dere halal-slakting er greit? 7. Er islam en egen rase eller en religion? 8. Hvorfor blir man automatisk en rasist fordi man stiller seg kritisk til islam? 9. Oppfølgerspm til 8; hvis ja, hva hvis min egen søster som er av samme hudfarge som meg konverterer til islam. Er jeg da en rasist mot min egen hudfarge eller åssen fungerer det? Nei. Jeg mener ikke at alle muslimer er terrorister eller ondskapsfulle. Jeg kjenner mange flotte muslimer. Men jeg mener likevel at tankegangen til de fleste muslimer er helt bak mål.. En lærer jeg kjenner hadde foreldresamtale med en muslimsk pappa. Han hadde spørt henne "hvorfor ser du meg inn i øynene? Jeg er mann, du er kvinne og må se ned". Vi alle kan vel være enige i at denne mannen har et dårlig kvinnesyn? Men det gjør han jo ikke til en terrorist eller drapsmann for det. Men hvorfor skal man ikke få kritisere slike holdninger som det florerer av i det muslimske samfunn? Gå og les dere opp om islam. Jeg lurer på hvor mange det er som faktisk stiller seg kritisk til islam, men som ikke tørr å si det høyt. Man trenger ikke å være FrP'er for å stille seg kritisk.. Du kan stemme SV eller Rødt og allikevel være enig med kritikken. Du trenger ikke å være SIAN-tilhenger bare fordi du deler noen av de samme meningene. Les hva avhopperne sier. Og ikke minst CRED til de som hopper av fordi de ikke ønsker å leve som muslim. For jeg mener at de største ofrene for islam er de som blir født inn i det og blir tvingt av normer til å leve på et vis som kanskje ikke samsvarer med hva den personen selv ønsker. Jeg vil legge til at jeg tror det er utrolig mange som egentlig vil ut, men som ikke tørr. Som sier at de frivillig går med hijab, men som innerst inne ikke ønsker det. Jeg føler for dere og håper at dere en dag klarer å gjøre det dere må for å bli lykkeligere. Anonymkode: 01a0c...1e1 40
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Helt enig! Kjenner også mange fine muslimer. Men det er utrolig mange som holder på med mye rart og har ganske skrudd syn på mye. Det er bare å se hvordan det går i alle «muslimske» land. De kan kritisere alle andre religioner, brenne bibler, brenne kirker, utføre terrorangrep (de mest ekstreme altså), men når de får kritikk mot seg så er man en rasist. Siden når ble det feil å kritisere religioner? Er det slik at man bare kan dra krenkekortet for å få alle til å holde kjeft? Blir for dumt at SIAN blir annmeldt til politiet. De forholder seg til hva som faktisk står i koranen, så det er ikke bare ting de finner på Anonymkode: a9821...a1b 28
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Jeg ønsker ikke islam i Norge. Hvor er den legitime plattformen jeg kan ytre dette uten å bli stemplet som rasist? Anonymkode: 388e2...34e 28
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Islam trenger reform. Tidene forandrer seg og religion må tilpasse seg. Islam henger ikke med. De kaster stein, undertrykker kvinner og hater homofile. De har lov å lyve til ikke troende. Anonymkode: 2398f...5eb 27
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Det virker som det er greit å kritisere kristendommen. Men å kritisere annet blir «rasistisk» pga man er så redd for at folk skal bli krenket. Anonymkode: a0d9c...91e 20
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Ingen venstrefolk som klarer å svare på spørsmålene? Anonymkode: 01a0c...1e1 14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Til Ts: AMEN!! er så godt å se at det finnes noen våkne hoder i dette sosialist landet...! Anonymkode: 7ea8e...1ac 17
HalldirV2 Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Problemet er at mange ikke klarer å skille mellom kritikk og hat. Disse finnes i fleng, både til venstre og til høyre på den politiske skalaen. Fryktelig mange tror legitim kritikk er hat, og fryktelig mange tror hat er legitim kritikk. 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 "Til dere..." Lol, tror du virkelig du blir motsagt med islamofobien din her inne? Prøv å ta debatten utenfor ekkokammeret, i det virkelige liv. Anonymkode: 186de...767 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Dette er "islamkritikk" på samme nivå som det tyskerne drev med en gang i tiden var "jødedomskritikk". Anonymkode: 856d7...8b3 14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er "islamkritikk" på samme nivå som det tyskerne drev med en gang i tiden var "jødedomskritikk". Anonymkode: 856d7...8b3 Dette er jo ikke kritikk. Dette er hat. Ikke det samme... Anonymkode: a9821...a1b 21
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Amen TS Anonymkode: da374...494 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Til dere..." Lol, tror du virkelig du blir motsagt med islamofobien din her inne? Prøv å ta debatten utenfor ekkokammeret, i det virkelige liv. Anonymkode: 186de...767 Svar på spørsmålene mine da vel? Anonymkode: 01a0c...1e1 10
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Synes ikke spørsmålene dine er spesielt presise. 1:Det er helt greit å kritisere islam i Norge, men det er ikke greit å ønske å deportere mennesker pga tro.Så fyller du opp med spørsmål 8; vel, du er på jordet, man er ikke rasist fordi man kritiserer Islam. Men veldig mange rasister "kritiserer" islam. 2 & 3, mannen du beskriver har ikke noe bra kvinnesyn, og det å kalle Muhammed pedoifil pga ekteskap med et barn er ikke spesielt elegant eller konstruktivt. Kulturelt sett var dette vanlig på den tiden. Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette, og man skulle kanskje tro at en "profet" hadde litt mer og dypere forståelse enn å gjennomføre noe slikt. Men pedofil, vel, sier man det ønsker man neppe konstruktiv dialog. 4 altså, jeg har fått vitser servert som har væårt rimelig drøye, uforståelige og smakløse i nesten alle kulturer jeg har besøkt. Hvorfor klistre dette til islam? 5 Jeg personlig synes ikke det, men er det veldig mange barnehagebarn med hijab der du bor? Religionsfriheten står sterkt, og jeg selv liker ikke at barn tvinges til å gå med plagg (hvis de tvinges, noen gjør det sikkert frivillig også). Men særheter er det jo i alle religioner, ikke mange år siden Smiths venner hadde klare kleskodekser, og Jehovas vitne barn mister jo alle muligheter til bursdags og julefeiring, for å nevne noe. Debatten bør jo gå på hvor vi skal sette grenser for religionsutfoldelse og praksis. 6. Halal slakting slik som det gjøres i Norge er helt ok for meg. 7. Islam er en religion, men det er helt naturlig å kalle forskjellsbehandling, utestegning eller hets pga religion for rasisme sett i lys av det vi kaller kulturrasisme. 9 skjønner jeg ikke. Hvorfor skulle du bli rasist fordi søsteren din blir muslim? Har du da tenkt å forskjellsbehandle henne, foreslå deportasjon, hetse henne? Anonymkode: a6668...192 16
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke spørsmålene dine er spesielt presise. 1:Det er helt greit å kritisere islam i Norge, men det er ikke greit å ønske å deportere mennesker pga tro.Så fyller du opp med spørsmål 8; vel, du er på jordet, man er ikke rasist fordi man kritiserer Islam. Men veldig mange rasister "kritiserer" islam. 2 & 3, mannen du beskriver har ikke noe bra kvinnesyn, og det å kalle Muhammed pedoifil pga ekteskap med et barn er ikke spesielt elegant eller konstruktivt. Kulturelt sett var dette vanlig på den tiden. Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette, og man skulle kanskje tro at en "profet" hadde litt mer og dypere forståelse enn å gjennomføre noe slikt. Men pedofil, vel, sier man det ønsker man neppe konstruktiv dialog. 4 altså, jeg har fått vitser servert som har væårt rimelig drøye, uforståelige og smakløse i nesten alle kulturer jeg har besøkt. Hvorfor klistre dette til islam? 5 Jeg personlig synes ikke det, men er det veldig mange barnehagebarn med hijab der du bor? Religionsfriheten står sterkt, og jeg selv liker ikke at barn tvinges til å gå med plagg (hvis de tvinges, noen gjør det sikkert frivillig også). Men særheter er det jo i alle religioner, ikke mange år siden Smiths venner hadde klare kleskodekser, og Jehovas vitne barn mister jo alle muligheter til bursdags og julefeiring, for å nevne noe. Debatten bør jo gå på hvor vi skal sette grenser for religionsutfoldelse og praksis. 6. Halal slakting slik som det gjøres i Norge er helt ok for meg. 7. Islam er en religion, men det er helt naturlig å kalle forskjellsbehandling, utestegning eller hets pga religion for rasisme sett i lys av det vi kaller kulturrasisme. 9 skjønner jeg ikke. Hvorfor skulle du bli rasist fordi søsteren din blir muslim? Har du da tenkt å forskjellsbehandle henne, foreslå deportasjon, hetse henne? Anonymkode: a6668...192 Wow, du forsvarer altså pedofili? Han var altså gift med en 8-9 åring. Og ekteskapet fullbyrdes med samleie. Når du ligger med et barn på 8-9 år så er du pedofil, ferdig snakka! Og når det kommer til den "vitsingen" så er det noe jeg selv har kjent på kroppen. Dette er altså min egen opplevelse fra en tur til Egypt. Jeg var SEINT ute i puberteten, så jeg så altså ut som en tiåring da jeg var 10 år. Mange spørte om å få kjøpe meg for kameler. På flyplassen var det en gammel gris som sa til meg "will you marry me? Imagine, you and me in the desert.." Spøk eller ikke, det er FORKASTELIG og KVALMENDE oppførsel!! Anonymkode: 01a0c...1e1 19
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, du forsvarer altså pedofili? En forutsetning for konstruktiv debatt er at begge parter evner lese og forholde seg til hva som skrives. Jeg skrev: "Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette" Av dette klarer du å lese at jeg forsvarer pedofili? Er det øynene eller viljen din som er problemet? Anonymkode: a6668...192 20
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En forutsetning for konstruktiv debatt er at begge parter evner lese og forholde seg til hva som skrives. Jeg skrev: "Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette" Av dette klarer du å lese at jeg forsvarer pedofili? Er det øynene eller viljen din som er problemet? Anonymkode: a6668...192 Du sier man ikke skal kalle muhammed pedofil. Det betyr at du mener at en som ligger med andreklassinger ikke er en pedofil. Og det er bare jævlig ekkelt. Anonymkode: a9821...a1b 16
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En forutsetning for konstruktiv debatt er at begge parter evner lese og forholde seg til hva som skrives. Jeg skrev: "Ikke at jeg synes det er noe fint med barneekteskap, eller på noen måte vil forsvare dette" Av dette klarer du å lese at jeg forsvarer pedofili? Er det øynene eller viljen din som er problemet? Anonymkode: a6668...192 Jeg leser bare det du skriver jeg? Anonymkode: 01a0c...1e1 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 Når skal vi få en debatt om buddhister og hinduister.. Det må da finnes noe søppel, drit og faenskap i de religionene som islam. Er så lei av å lese om muslimer hele tiden. Anonymkode: 85fba...44c 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier man ikke skal kalle muhammed pedofil. Det betyr at du mener at en som ligger med andreklassinger ikke er en pedofil. Og det er bare jævlig ekkelt. Anonymkode: a9821...a1b Tenk å være så blind at man ikke evner å se at en mann som har sex med et barn er pedofil. Anonymkode: 01a0c...1e1 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå