Gå til innhold

Dere som jobber på sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med korona lurer jeg på hvordan det har vært og er på sykehusene nå? Ift hvor mange pasienter det er? 

Jeg har nemlig ventet i snart 5 måneder på en undersøkelse på sykehus, som for meg er veldig viktig og påvirker livet mitt nå, og kan påvirke resten av mitt liv. Jeg er ung, og kan potensielt måtte leve med kroniske smerter om jeg ikke får eventuell operasjon raskt nok. Jeg har vondt, og er frustrert. Dette gjelder jo ikke bare meg, køene hoper seg opp. 

Svar fra sykehuset når jeg «maser» om timen er at pga korona har de nedsatt kapasitet. Men i mitt område er og har det omtrent ikke vært noen smitte, ingen er innlagt og tror faktisk ikke det har vært noen dødsfall her heller. Så hva er problemet? Venter sykehusene på smittetilfeller? Er det noen pasienter eller står lokalene tomme? Hva gjør de ansatte på jobb uten pasienter? Jeg bare lurer hvordan situasjonen på sykehusene i realiteten er. 

Anonymkode: b2ae2...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra avdeling til avdeling, men der jeg arbeider er driften som normalt. Det er et universitetssykehus, og det er vel ett koronatilfelle. Selv har jeg vært lagt inn to ganger på sykehus (et annet sykehus) siden lockdown og opplevde driften der også som normal bare med ekstra smittevernstiltak. Var jo veldig syk da, men med feber og det hele gikk alt relativt smidig. 

Hva slags operasjon dreier det seg om og hvorfor trenger du den? 

Anonymkode: be7c0...5ad

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med korona lurer jeg på hvordan det har vært og er på sykehusene nå? Ift hvor mange pasienter det er? 

Jeg har nemlig ventet i snart 5 måneder på en undersøkelse på sykehus, som for meg er veldig viktig og påvirker livet mitt nå, og kan påvirke resten av mitt liv. Jeg er ung, og kan potensielt måtte leve med kroniske smerter om jeg ikke får eventuell operasjon raskt nok. Jeg har vondt, og er frustrert. Dette gjelder jo ikke bare meg, køene hoper seg opp. 

Svar fra sykehuset når jeg «maser» om timen er at pga korona har de nedsatt kapasitet. Men i mitt område er og har det omtrent ikke vært noen smitte, ingen er innlagt og tror faktisk ikke det har vært noen dødsfall her heller. Så hva er problemet? Venter sykehusene på smittetilfeller? Er det noen pasienter eller står lokalene tomme? Hva gjør de ansatte på jobb uten pasienter? Jeg bare lurer hvordan situasjonen på sykehusene i realiteten er. 

Anonymkode: b2ae2...fa7

Jeg har ventet 2 år på en operasjon. Fikk nå i august. De fortalte at jeg var prioritert siden jeg har hatt 8 år med smerteplager. Sykehuset kommer til å trenge 1,5 år til å få unna køen på denne typen operasjon. De anbefaler å se på fritt sykehusvalg ved kapasitetsproblemer. Bedre å reise til annen del av landet om du trenger rask hjelp.

Anonymkode: 6ae06...d9c

Skrevet

Ventekø for planlagte operasjoner har vært et problem før corona også. Syns mange må vente unødig lenge ofte. Og utsettelser er det og for mye av 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ventekø for planlagte operasjoner har vært et problem før corona også. Syns mange må vente unødig lenge ofte. Og utsettelser er det og for mye av 

Ja, jeg ble lovet etter 6 mnd i 2018, og fikk innkalling til operasjon i juni 2020.

Både jeg og fastlegen maste jevnlig. Nå vet jeg at de hadde fravær blant kirurgene. Hadde jeg visst det kunne bli sånn hadde jeg reist en annen plass.

Anonymkode: 6ae06...d9c

• Opprett ny...