AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jeg og samboer har lukket dør inn til oss. Primært fordi samboer ønsker dette. min datter på 10 år sier nå at hun er redd for å gå inn til oss om natten hvis hun blir redd. mest fordi hun er redd samboeren min blir sint. han blir ikke sint, men jeg merker han blir irritert de få gangene det skjer.. han vil IKKE ha åpen soveromsdør. hvordan løse dette så datteren min blir trygg? Anonymkode: 7d9c4...c44
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 7. september 2020 Enkelt, du forteller samboeren din at ditt BARNS behov trumfer hans VOKSNE behov, og sover med døra oppe. Stakkars jente. Anonymkode: ab87b...0be 60
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Tror datteren din selv bare må erfare at det ikke er farlig å gå inn på rommet om natta. Noen ganger må barn som er engstelige tørre å utfordre seg selv. Så kan du jo si at samboer aldri blir sint, men at voksne som er trøtte noen ganger blir irritert. Men at det er fordi han er trett, og at det ikke er personrelatert.Og at dersom hun er redd er det helt ok at hun kommer inn. Men en 10-åring bør i utgangspunktet være stor nok til å klare natten igjennom på eget rom. Hvorfor trenger hun å gå inn til dere på natta i utgangspunktet? Mareritt? Anonymkode: 82094...b9d 20
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror datteren din selv bare må erfare at det ikke er farlig å gå inn på rommet om natta. Noen ganger må barn som er engstelige tørre å utfordre seg selv. Så kan du jo si at samboer aldri blir sint, men at voksne som er trøtte noen ganger blir irritert. Men at det er fordi han er trett, og at det ikke er personrelatert.Og at dersom hun er redd er det helt ok at hun kommer inn. Men en 10-åring bør i utgangspunktet være stor nok til å klare natten igjennom på eget rom. Hvorfor trenger hun å gå inn til dere på natta i utgangspunktet? Mareritt? Anonymkode: 82094...b9d Hun sliter litt med mareritt om dagen. Har plutselig begynt å bli redd for veldig mye.. det er nok bare en periode, men hun trenger jo hjelp til å komme over dette. lurer bare på hvordan når samboer er så klar på at han vil ha lukket dør.. ts Anonymkode: 7d9c4...c44 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Hun er vel litt for stor til å komme inn til dere på natta? Anonymkode: c73e0...156 12
GammelKaktus Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Herlighet, en voksen mann må da håndtere å sove med åpen dør. Barnets trygghet kommer først. 18
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sliter litt med mareritt om dagen. Har plutselig begynt å bli redd for veldig mye.. det er nok bare en periode, men hun trenger jo hjelp til å komme over dette. lurer bare på hvordan når samboer er så klar på at han vil ha lukket dør.. ts Anonymkode: 7d9c4...c44 Har du ingenting du skulle ha sagt i ditt eget hus? Kanskje ikke så sunt forhold? Anonymkode: c73e0...156 10
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Hun er vel litt for stor til å komme inn til dere på natta? Anonymkode: c73e0...156 Hun et 10 år og har mareritt. Herregud. Ikke rart folk får psykiske problemer med slike holdninger... Anonymkode: 54f4b...4de 28
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Her er døra på gløtt pga vi gjerne vil høre fireåringen (som en sjelden gang plutselig sitter og gråter i sengen etter mareritt). Minste på 9 mnd sover med oss, så lukket dør er det ikke noe poeng i nå 🤣 Men en 10-åring burde klare seg selv stprt sett, eller iaf klare å åpne døra til soverommet deres etter å ha banket på. Når minste her er 10 regner jeg med å ha soverommet fritt for barn igjen. Anonymkode: 10169...689 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Tror ikke det er helt uvanlig at tiåringer har en fase med engstelse. Det er mye modning som skjer i perioden. Kanskje du kan ligge litt hos henne? Jeg syns ellers at det må være ok å sove med åpen dør en periode. Anonymkode: 1292e...87b 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun et 10 år og har mareritt. Herregud. Ikke rart folk får psykiske problemer med slike holdninger... Anonymkode: 54f4b...4de Beklager, bare spurte. Har selv erfaring med både egne barn og stebarn, aldri en 10-åring som har kommet inn til oss om natta, og vi sover med døren åpen om natten. Kanskje forholdet til samboeren din burde revurderes? Anonymkode: c73e0...156 2
Kenelz Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun et 10 år og har mareritt. Herregud. Ikke rart folk får psykiske problemer med slike holdninger... Anonymkode: 54f4b...4de 10 år og ofte mareritt (også om dagen)? Hadde oppsøkt hjelp for den 10-åringen! Kan vær noe traumatiserende hun har opplevd som dere ikke vet om.. 4
teknosilje Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Høres ut som at det er ditt barn og ikke hans? Du må stå opp for barnet ditt. Gi det støtte når barnet trenger det, ikke tilfredsstille samboeren din sitt behov fremfor ungen sitt, ærlig talt... 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Ja- det er mitt barn. Ikke hans Anonymkode: 7d9c4...c44
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er vel litt for stor til å komme inn til dere på natta? Anonymkode: c73e0...156 Selvsagt er hun ikke det Anonymkode: 16bc5...ab8 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Jom barnet ditt blir tryggere av at døren deres står åpen, så åpner dere den Anonymkode: 16bc5...ab8 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 Tenker også at hun kan ha opplevd et eller annet i det siste siden hun har såpass hyppige mareritt nå. Kroppen bearbeider inntrykk når vi sover, og det er ikke vanlig å ha mareritt ofte. Hun er redd for å komme inn til deg på natten for samboeren din kan bli sint? Det er ikke greit... En 10 åring er fortsatt liten og må absolutt ha trøst. Anonymkode: a796b...b8a 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 14 minutter siden, Kenelz skrev: 10 år og ofte mareritt (også om dagen)? Hadde oppsøkt hjelp for den 10-åringen! Kan vær noe traumatiserende hun har opplevd som dere ikke vet om.. Om dagen er altså et uttrykk som feks. nå for tiden. Ikke uvanlig at barn i den alderen for mareritt, mye som skjer utviklingsmesig, ikke noe hun trennger terapi for. Anonymkode: 3319e...992 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 Vi har døren på gløtt både for å høre og for at barna skal vite at de kan komme inn. Også har vi alltid vært nøye på å fortelle dem at de alltid er velkommen Anonymkode: 8e992...41c 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 Du åpner døren, eller legger deg inne med 10-åringen. Barnet kommer alltid først. Jeg har selv en mann som opplevde som barn at moren valgte ny samboer over han gang på gang på gang, og jeg kan love deg at det forholdet mellom mor og sønn overhodet ikke er godt. Når du lukker den døren, velger du din samboers behov over din datter. Anonymkode: eb991...db7 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå