AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Enkelte billigprodukter som f.eks FP er jo nøyaktig like bra som den dyre varianten. Hvorfor velger noen å f.eks kjøpe q-tips og bommulpads til 30 kroner når de kan kjøpe FP sine til 9 kroner? Eller tacokit til 40 kroner når man kan kjøpe til 6 kroner? Eller makrell i tomat fra stubburet til 20 kroner for én, når man kan få to stk for 10 kroner? Det er samme produsent og samme boks, eneste forskjellen er den gule lakken på boksen... og sånn fortsetter det. Vet at noen gå for økologisk og sånne ting, men snakker om de som ikke gjør det. Og snakker heller ikke om ALLE fp produkter. Jeg bare skjønner ikke hva som er "galt" med de som velger QTIPS! til 30 kroner når den vedsiden av koster 9... for eksempel... vil bare høre tankegangen til de som velger det. Anonymkode: 8d384...c47 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Jeg velger den billigste. De som ikke gjør det tror jeg stort sett tror at den andre er mye bedre. Evt at de ikke vil vise at de kjøper det billige. Anonymkode: 7de65...07f 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Q tipsen er nok like god ja 👍🏼 Jeg kjøper billigste hvis jeg er fornøyd med de . Makrell i tomat er det stor forskjell på smaken . Jeg liker nok best Stabburet der . Tror folk kjøper det de liker best hvis de kan 😀 Anonymkode: 9316b...17d 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Q-tips kan jeg gjerne kjøpe billigst mulig, men matvarer ønsker jeg kvalitet og velger det som koster mest, eller iallfall ikke det billigste. Anonymkode: 4182f...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Når det gjelder grønnsaker og frukt har jeg spist mest økologisk, men nå har jeg gått over til first price siden jeg ikke har god råd. Jeg savner mye av de økologiske grønnsakene i forhold til smak. Ikke alle grønnsakene smaker veldig forskjellig øko eller ikke øko, men mye gjør det. Men jeg merker litt forskjell fra first price og andre grønnsaker som er dyrere, men ikke øko. Men forskjellen blir vel ikke så stor. Når det gjelder andre varer så merker jeg ofte stor forskjell på smak og kvalitet. Jeg har lest hvorfor grønnsaker er first price (litt rar form etc), men hva med andre varer? Hvorfor er en makrell i tomat så mye billigere? Anonymkode: 42a5e...834
Gjest Tamsi Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Når varene er så godt som like, eller når det ikke spiller noen særlig rolle (q-tips feks) så velger jeg alltid first price. Men mange first price produkter smaker litt dårligere, og det er ikke noe tydelig mønster i det. Sjokoladen er ganske spesiell, og müslien smaker kjempesøtt. Deodoranten er veldig god, og toalettpapiret har jeg ingen problemer med(mens veldig mange har det). Tannkostene får jeg vondt i munnen av, men det er sikkert en vanesak. Makrell i tomat varianten har jeg ikke smakt på ti år, husker den som skikkelig "utvannet" og rar så jeg har ikke vært fristet til å prøve igjen. Pizza og pyttipanne er ok, og nudlene var gode frem til de endret på dem for et par år siden. Vanlig rød saft ble også endret og fikk en heftig eplesmak, den pleide å være favoritten min men nå klarer jeg ikke drikke den. Osten..... nei takk. Og sånn går lista. Tror jeg har vært gjennom hvert eneste first price produkt gjennom årene som student, og for min del er det litt 50/50.
tangent Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Mye handler om merkevarelojalitet og hva man smaker eller tror man smaker. Mange produsenter har brukt millioner av kroner og mange år på å bygge merkevaren sin, og det virker! Det er et kjempespennende tema å reflektere rundt og lære om! Søk på Brand loyalty og les! Jeg personlig synes jeg smaker stor forskjell på ost fra first price og norvegia, så jeg er lojal på den. Om det er reellt er jeg ikke 100 prosent sikker på. Men det er noe med konsistensen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Fordi vi vil ha kvalitet. First Price er uspiselig. Anonymkode: ee9d9...ef2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Jeg er ikke enig i at rimelige og merkevareproduktene allltid er like gode. Du nevner f eks makrell i tomat. Der er Stabburet best. Det samme gjelder f eks røkelaks, tacokrydder, hvitost, majones. Andre produkter, f eks bananer, pasta, vaskemidler, rosiner, kaviar osv, velger jeg rimeligst (First Price eller Rema 1000). Noen produkter, f eks Rema sin pastasaus, er også bedre enn f eks Dolmio synes jeg. Jeg tror derfor ikke det handler om lite bevissthet, men at man har prøvd, og så finner man ut hva man liker og ikke. Om jeg liker de rimelige variantene, velger jeg de. Men jeg sitter ikke og spiser makrell i tomat som jeg synes smaker surt, bare for å spare noen kroner. Anonymkode: 20f2d...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Det er vel ingen som bevisst unngår First Price uten å ha prøvd dem først og funnet ut at de ikke likte det? I så fal er det snobberi. Anonymkode: acf1e...c6a
Ville91 Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Hvitløksbaguettene fra FP... 🤤🤤 Mye bedre enn Hatting f eks. 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Artig at du nevner q-tips. Min erfaring er at de loer mye mer, og er derfor nesten ubrukelige til visse ting. Nå kjøpes det likevel FirstPrice / annet billigmerke her pga kona handler inn, men forskjell er det uten tvil! Savner Johnsons sine, for å si det sånn. Anonymkode: 0b069...c17 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Av q-tips kjøper jeg de som er uten plastikk! Litt bedre for miljøet. Hvitløksbaguett lager jeg gjerne selv, men skal jeg kjøpe det synes jeg first price er ok! Men first price grønnsaker.. altså det jeg har lest er at de er billigere fordi de ikke passer inn i den standard formen for hvordan ulike grønnsaker skal se ut. Så da tenkte jeg at stakkars rare grønnsakene er jo like gode og sunne, jeg bare får de billigere. Men jo mer jeg kjøper first price grønnsaker, jo mer skeptisk blir jeg. Paprikaen ser ho helt lik ut som annen paprika men smaker vann. Jeg hadde helst spist øko fordi det er aller best på smak, men selv «vanlig sprøytet» ikke øko paprika smaker bedre enn first price. Gjelder mange andre grønnsaker også.. så hva skjer egentlig? Alt fra jordsmonn, gjødsel, klima, oppbevaring og transport etc etc har noe å si for hvordan de blir.. Anonymkode: 42a5e...834
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 19 minutter siden, Ville91 skrev: Hvitløksbaguettene fra FP... 🤤🤤 Mye bedre enn Hatting f eks. Enig! Mye mer hvitløkssmør i de enn i de dyre 😋 Anonymkode: e3c68...919
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Når det gjelder mat velger jeg ofte noe annet enn FP pga ingrediensene, en del av de billigproduktrne har feks ofte mer tilsetningsstoffer eller sukker osv, Anonymkode: d7990...88d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelte billigprodukter som f.eks FP er jo nøyaktig like bra som den dyre varianten. Hvorfor velger noen å f.eks kjøpe q-tips og bommulpads til 30 kroner når de kan kjøpe FP sine til 9 kroner? Eller tacokit til 40 kroner når man kan kjøpe til 6 kroner? Eller makrell i tomat fra stubburet til 20 kroner for én, når man kan få to stk for 10 kroner? Det er samme produsent og samme boks, eneste forskjellen er den gule lakken på boksen... og sånn fortsetter det. Vet at noen gå for økologisk og sånne ting, men snakker om de som ikke gjør det. Og snakker heller ikke om ALLE fp produkter. Jeg bare skjønner ikke hva som er "galt" med de som velger QTIPS! til 30 kroner når den vedsiden av koster 9... for eksempel... vil bare høre tankegangen til de som velger det. Anonymkode: 8d384...c47 Jeg kjøper fp/extra der produktene er billigere og like bra. F.eks grønnsaker, q-tips, bomull, brødposer, hermetiske grønnsaker, baguetter for å nevne noe. F.eks er xtra toalettpapir det toalettpapiret jeg sverger til. Det jeg derimot IKKE kjøper billugmerkene av er varer som IKKE er like bra. Som f.eks makrell i tomat, kjøttpålegg, pølser, kjøttdeig, taco, pasta, lista kunne vært på 40 sider. Jeg er i den oppfatning at jeg sparer der det er like bra. Jeg sparer ikke for å nøye meg med noe mindre bra, jeg spiser ikke ekkel makrell fra fp bare for å spare noen kroner. Hadde den smakt det samme hadde jeg kjøpt den. Den smaker ikke det samme, derfor kjøper jeg den ikke. Samme med hermetisk maiskorn. Der kjøper jeg kun green giant. Fordi de er søte, knallgule og sprø. Fp/xtra er grågule, vaske og smaker ekkelt. Da kjøper jeg det ikke, samme hvor billig det er. Men grønnsaker f.eks er like bra enten det står fp eller bama på det. Da kjøler jeg det såklart. For da er det den samne varen. Anonymkode: feaf4...192
altflyter Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 (endret) Jeg har ingen problemer med å kjøpe noen firstprice produkter, men noen typer syntes jeg smaker fælt. Kjøper glatt kyllingfilet, potetgull og tacosaus fra fp, men tacolefsene fra fp smaker rett og slett papp. Makrell I tomaten smaker ikke det samme som stabburet sin og tomatene til fp smaker ingenting sammenliknet med andre merker. Jeg velger fp når jeg ikke merker noen smaksforskjell og dropper det når jeg vet at produktet ikke smaker godt. Velger stort sett alltid billigproduktet med mindre jeg har prøvd det og vet at jeg ikke liker det. Endret 7. september 2020 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke enig i at rimelige og merkevareproduktene allltid er like gode. Du nevner f eks makrell i tomat. Der er Stabburet best. Det samme gjelder f eks røkelaks, tacokrydder, hvitost, majones. Andre produkter, f eks bananer, pasta, vaskemidler, rosiner, kaviar osv, velger jeg rimeligst (First Price eller Rema 1000). Noen produkter, f eks Rema sin pastasaus, er også bedre enn f eks Dolmio synes jeg. Jeg tror derfor ikke det handler om lite bevissthet, men at man har prøvd, og så finner man ut hva man liker og ikke. Om jeg liker de rimelige variantene, velger jeg de. Men jeg sitter ikke og spiser makrell i tomat som jeg synes smaker surt, bare for å spare noen kroner. Anonymkode: 20f2d...f6f Det har jeg heller ikke sagt. Sa det stikk motsatte, at jeg ikke mener ALLE fp produkter. Anonymkode: 8d384...c47
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av q-tips kjøper jeg de som er uten plastikk! Litt bedre for miljøet. Hvitløksbaguett lager jeg gjerne selv, men skal jeg kjøpe det synes jeg first price er ok! Men first price grønnsaker.. altså det jeg har lest er at de er billigere fordi de ikke passer inn i den standard formen for hvordan ulike grønnsaker skal se ut. Så da tenkte jeg at stakkars rare grønnsakene er jo like gode og sunne, jeg bare får de billigere. Men jo mer jeg kjøper first price grønnsaker, jo mer skeptisk blir jeg. Paprikaen ser ho helt lik ut som annen paprika men smaker vann. Jeg hadde helst spist øko fordi det er aller best på smak, men selv «vanlig sprøytet» ikke øko paprika smaker bedre enn first price. Gjelder mange andre grønnsaker også.. så hva skjer egentlig? Alt fra jordsmonn, gjødsel, klima, oppbevaring og transport etc etc har noe å si for hvordan de blir.. Anonymkode: 42a5e...834 Fp sine q tips er uten plastikk. De er i papp og bommull. Anonymkode: 8d384...c47
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fp sine q tips er uten plastikk. De er i papp og bommull. Anonymkode: 8d384...c47 Det visste jeg ikke (skulle sjekket)! Så takk for info, da blir det dem neste gang Anonymkode: 42a5e...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå