Gå til innhold

Konfirmasjon, penger og hissige KG damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et voldsomt engasjement om en tråd tilbake i tid ang konfirmasjon, penger og gavelistene.

jeg hadde konfirmasjon i helgen. han fikk mye penger ca. 90.000. Noen gav mye, andre mindre. Han fikk gave fra naboer, venner av besteforeldre, lærere på skolen, venner av oss foreldre, sine venner fra klassen, bekjente av familien og gaver fra familien sin. 
vi førte opp alt han fikk i ei bok som lå fremme på gavebordet. Den var lukket og lå ikke åpen for å ligge åpen. 
ingen av gjestene brydde seg. I vår familie er det ingen som bryr seg om hvem som gir hva. Fokuset var på konfirmanten, den gode stemningen, maten, alle talene, og kosen. 
gutten vår hadde en fantastisk flott dag. Gjestene var fornøyde og hadde det kjempefint. 
Spurte sønnen min om noen hadde snakket om gaver og hva de fikk, og det var ingen av vennenne hans som verken hadde nevnt hva de fikk eller spurt han. De snakket om selve dagen. 
fortalte han I kveld at det «kan» bli spm på skolen og snakk om gaver, og at han må være forsiktig mtp de som har fått 10.000- 20.000 og er superfornøyd med det. Da kan det bli sårt om han forteller hva han fikk. Det forsto han.. men han er ikke en som skryter eller forteller slike ting. 

så til alle dere som var så hysteriske i tråden- ro dere helt ned. Det er ikke alle steder og alle familier som er opptatt av penger og sammenligning. Hos oss er alle fornøyde og fokuset er på festdagen 

Anonymkode: 906fe...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var et voldsomt engasjement om en tråd tilbake i tid ang konfirmasjon, penger og gavelistene.

jeg hadde konfirmasjon i helgen. han fikk mye penger ca. 90.000. Noen gav mye, andre mindre. Han fikk gave fra naboer, venner av besteforeldre, lærere på skolen, venner av oss foreldre, sine venner fra klassen, bekjente av familien og gaver fra familien sin. 
vi førte opp alt han fikk i ei bok som lå fremme på gavebordet. Den var lukket og lå ikke åpen for å ligge åpen. 
ingen av gjestene brydde seg. I vår familie er det ingen som bryr seg om hvem som gir hva. Fokuset var på konfirmanten, den gode stemningen, maten, alle talene, og kosen. 
gutten vår hadde en fantastisk flott dag. Gjestene var fornøyde og hadde det kjempefint. 
Spurte sønnen min om noen hadde snakket om gaver og hva de fikk, og det var ingen av vennenne hans som verken hadde nevnt hva de fikk eller spurt han. De snakket om selve dagen. 
fortalte han I kveld at det «kan» bli spm på skolen og snakk om gaver, og at han må være forsiktig mtp de som har fått 10.000- 20.000 og er superfornøyd med det. Da kan det bli sårt om han forteller hva han fikk. Det forsto han.. men han er ikke en som skryter eller forteller slike ting. 

så til alle dere som var så hysteriske i tråden- ro dere helt ned. Det er ikke alle steder og alle familier som er opptatt av penger og sammenligning. Hos oss er alle fornøyde og fokuset er på festdagen 

Du er tydligvis opptatt av det siden det første du skriver er at han fikk mye penger, ca 90.000...

Anonymkode: 27c9f...dcd

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er tydligvis opptatt av det siden det første du skriver er at han fikk mye penger, ca 90.000...

Anonymkode: 27c9f...dcd

Var det det beste du kom på å skrive tilbake?? 

• Liker 2
Skrevet

Javel. Forstod ikke poenget ditt.

Anonymkode: ec765...d0f

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det det beste du kom på å skrive tilbake?? 

Det var det jeg fikk ut av innlegget også. At han fikk så mye penger, men at han ikke skal fokusere så mye på det og ikke si noe i tilfelle de som fikk myyyyye mindre enn han ville bli lei seg og misunnelig. 

Du har nok rett i det også, mange vil nok bli misunnelig. 

Anonymkode: 5fe3b...3ed

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er noe unikt ved det du sier. Det er ingen i vår omgangskrets heller som har fokus på penger og hvor mye man får. Vår lille på 6 måneder har begynt med en startkapital på 100 000kr, dette var gave fra besteforeldre, dåpsgave og barnetrygd. Men vi går da ikke rundt å skryter av dette. Og i det store løpe er ikke 90000 eller 100 000 for den saks skyld særlig mye penger. Bare førerkort på bil koster 30000-40000 kr.

Anonymkode: 93378...b39

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er noe unikt ved det du sier. Det er ingen i vår omgangskrets heller som har fokus på penger og hvor mye man får. Vår lille på 6 måneder har begynt med en startkapital på 100 000kr, dette var gave fra besteforeldre, dåpsgave og barnetrygd. Men vi går da ikke rundt å skryter av dette. Og i det store løpe er ikke 90000 eller 100 000 for den saks skyld særlig mye penger. Bare førerkort på bil koster 30000-40000 kr.

Anonymkode: 93378...b39

Helt enig! Men på KG i en tidligere tråd var det hylekor om det å skrive ned gavene osv. 
førerkort på bil kan du fint klare på 23.000 min niese tok lappen forrige mnd og betalte kun 23.000 

Vel, jeg tenker 100.000 kr er mye penger. Nå er barnet ditt bare 1 år, og hun vil ha ganske stort beløp når hun blir 18-20 om dere fortsetter å spare til henne. 
min sønn har også 100.000 på en annen konto som han ikke vet om.. 

så det er fint med en startkapital når en skal inn på bolig markedet eller trenger penger til andre større ting. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg fikk ut av innlegget også. At han fikk så mye penger, men at han ikke skal fokusere så mye på det og ikke si noe i tilfelle de som fikk myyyyye mindre enn han ville bli lei seg og misunnelig. 

Du har nok rett i det også, mange vil nok bli misunnelig. 

Anonymkode: 5fe3b...3ed

Synes du det var mye penger?  Var det det du satt igjen med etter innlegget? 
ikke at det ikke er fokus på penger i vår familie? 
han ikke «skulle» fokusere? Han fokuserer ikke på det, men er selvfølgelig kjempeglad og takknemlig for alt han har fått.
han har lov å dele det han ønsker å dele med vennenne sine. Men i går var det ingen fokus på dette.. 

men i et klasserom kan det bli spm rundt summer folk fikk. 
han velger selv om han vil dele det, men det er også viktig å ta hensyn til de som fikk «lite/mindre» selv om 20.000 absolutt ikke er lite, kan det føles lite i forhold til de som fikk mye. 

Skrevet

Hvor er alle de hissige damene nå? 
nå var det ingen som kommenterte😅

Skrevet

Det er som oftest de som har mye som sier de ikke fokuserer på penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...