Gå til innhold

Makrell i tomat ideer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere spiser den best?

Finnes det noen ''triks'' så og si ? Har lært at ikke bør spise den på romtemperatur, men at den bør stå i kjøleskapet litt først slik at den er kald?

Noe mer?

Anonymkode: 62d4c...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser den romtemperert på knekkebrød . Med majones og pepper 😀👍🏼

Skrevet

Romtemperert på knekkebrød med advokado skiver på toppen og pepper 

Anonymkode: 63a55...b14

Skrevet

Kald. Med aioli. Gjerne chiliaioli. Hvis ikke med mye pepper og litt salt. 

Anonymkode: 92b3c...589

Skrevet

Hva med å slutte å tvinge i seg mat som byr en imot? :klo: Eller er det juks?

Det er så mye annet du kan spise isteden. Hva med peppermakrell? Hvis pepperkornene er et problem, hva med varmrøkt makrell? Hvis røksmaken er et problem, hva med fersk eller frossen makrell? Hvis smaken av makrell er et problem, hva med sild, laks, ørret? Hvis du misliker alt av fet fisk, da, men først da, har du virkelige problemer.

Anonymkode: 883a2...fe0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å slutte å tvinge i seg mat som byr en imot? :klo: Eller er det juks?

Det er så mye annet du kan spise isteden. Hva med peppermakrell? Hvis pepperkornene er et problem, hva med varmrøkt makrell? Hvis røksmaken er et problem, hva med fersk eller frossen makrell? Hvis smaken av makrell er et problem, hva med sild, laks, ørret? Hvis du misliker alt av fet fisk, da, men først da, har du virkelige problemer.

Hva er juks? 😄

Ja, det er mye annet, men greia med makrell i tomat er at det er veldig billig. Sunt også.

Så det er jo midt i blinken for folk som ikke orker å bruke masse penger på mat.

Jeg klarer det meste av fisk, så lenge det ikke er for ''tran'' smak på det.

Skrevet

Jeg foretrekker den romtemperert, på skive med agurkskiver oppå.  Noen gang deler jeg bare en bit agurk i to og skraper ut frøene og fyller i med makrell og en stripe majones. OHHHH lykke 😊

Hvis du vil spise fet fisk, men ikke er fan av makrell i tomat, anbefaler jeg å prøve varmrøkt makrell, peppermakrell, røktsild, varm røkt laks eller ørret.  Alternativt tomatsild, rømmesild, sursild.  Jeg elsker slik mat, men vet det kan være krevende smaker.

Anonymkode: 9e3ca...bce

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er juks? 😄

Ja, det er mye annet, men greia med makrell i tomat er at det er veldig billig. Sunt også.

Så det er jo midt i blinken for folk som ikke orker å bruke masse penger på mat.

Jeg klarer det meste av fisk, så lenge det ikke er for ''tran'' smak på det.

Okei, skjønner. Makrell i tomat er en av mange matvarer en må lære seg å like. Nå elsker jeg det, men jeg var over førti før jeg turte å smake på det! Og jeg turte først å smake på det etter at jeg hadde fjernet likhetstegnet mellom velsmakende og usunt, som automatisk leder til at man setter likhetstegn mellom sunt og ufyselig. Vi har blitt hjernevasket, og må endre hvordan vi tenker. Slik hjerneomprogrammering er på en måte juks, for det går imot alt vi blir fortalt at vi bør, må, skal. Det er derfor dritvanskelig å endre hvordan vi tenker. Men hvis du klarer det, og kommer over den kneika, har du et helt annet, og mye bedre, liv i vente.

• Liker 1
Skrevet

Kok makatoni. Mens makaronien fortsatt er rykende varm så blander du inn en boks makrell. Kværn over litt pepper.

Anonymkode: e1cf5...221

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser gjerne kald med gaffel, men også lunken om vi er på badestrand. Det er så sunt og metter lenge. På knekkebrød sammen med majones. Mannen liker det godt i ostesmørbrød, altså skive, makrell i tomat, ost og krydder.

Anonymkode: 7833f...0ee

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skjønner. Makrell i tomat er en av mange matvarer en må lære seg å like. Nå elsker jeg det, men jeg var over førti før jeg turte å smake på det! Og jeg turte først å smake på det etter at jeg hadde fjernet likhetstegnet mellom velsmakende og usunt, som automatisk leder til at man setter likhetstegn mellom sunt og ufyselig. Vi har blitt hjernevasket, og må endre hvordan vi tenker. Slik hjerneomprogrammering er på en måte juks, for det går imot alt vi blir fortalt at vi bør, må, skal. Det er derfor dritvanskelig å endre hvordan vi tenker. Men hvis du klarer det, og kommer over den kneika, har du et helt annet, og mye bedre, liv i vente.

Dette gidde meg et litt nytt perspektiv, takk!

Jeg har vel litt problemer med visse smaker når jeg føler meg kvalm, noe jeg gjør av og til.

Men må endre tankene ja!

Skrevet

Jeg spiser den kald på grove knekkebrød med pepper og agurk på. Har kjøpt makrell i salsa fra Stabburet for noen dager siden, men har ikke smakt enda. Håper den er god :) 

Skrevet

Prøv med sitronpepper. Fet/olje-følelsen reduseres betraktelig, og den smaker friskere.

Skrevet
2 minutter siden, Zenobia skrev:

Prøv med sitronpepper. Fet/olje-følelsen reduseres betraktelig, og den smaker friskere.

Takk, ca hvor mye mengde sitronpepper? Er det bare litt som skal til? Har ikke pleid å bruke noe krydder på brødskiver før. ahhaa

:)

Skrevet

Jeg synes det er godt med smør under, og gode skiver med tomat oppå.

Anonymkode: c83b0...fd5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ca hvor mye mengde sitronpepper? Er det bare litt som skal til? Har ikke pleid å bruke noe krydder på brødskiver før. ahhaa

:)

MYE. Anbefaler at du tar på mye på en liten del av skiva/makrell-pålegget, og smaker. Juster ned hvis det ble for mye, men opp hvis det ble for lite. Jeg tror ofte at jeg har på nok, og må ha på mere. Det blir ikke sterkt, bare friskt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er godt med smør under, og gode skiver med tomat oppå.

Anonymkode: c83b0...fd5

Hm lurer på om den jeg spiste sist var harsknet? Var stabburet sin, første bit var faktisk ok, men så kom det en sånn rar intens ettersmak av tran... Hadde ikke åpnet den før jeg spsite den heller, så skulle jo være fersk..

Kanskje må prøve et annet merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...