Gå til innhold

Har mer og mer lyst på sex jo eldre jeg blir som kvinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne og jeg merker at jeg får mer og mer lyst på sex jo eldre jeg blir, eller kanskje det handler om at jeg nyter sex mer og mer jo eldre jeg blir. Jeg får mer ut av det? Tror jeg aldri har hatt et så bra sexliv som jeg har nå som jeg har blitt 40. Da jeg var i 20-årene var det deilig og spennende, men fikk sjelden noe ut av det. Det begynte å bli bedre i 30-årene. Men nå som jeg er 40 er det helt fantastisk. 

Dessverre er det visst omvendt for mannen. Han ville jo ha sex hele tiden da vi var i 20-årene og rundt 30, men så dabbet det mer av jo nærmere vi kom 40...

Noen som erfarer det samme? 

Anonymkode: 9275e...1b5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at det er slik for mannen er at menn er laget for å befrukte mange kvinner. Han har hatt så mye sex med deg at nå er hjernen hans programmert til å ha sex med andre kvinner. Derfor vil han ikke være så kåt på deg, men kommer det en ny kvinne så vil han være klar. Forskere har også funnet ut at sæden er bedre når det er en ny kvinne.

Anonymkode: b97ce...c33

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at det er slik for mannen er at menn er laget for å befrukte mange kvinner. Han har hatt så mye sex med deg at nå er hjernen hans programmert til å ha sex med andre kvinner. Derfor vil han ikke være så kåt på deg, men kommer det en ny kvinne så vil han være klar. Forskere har også funnet ut at sæden er bedre når det er en ny kvinne.

Så menn bør egentlig ikke være i samme forhold så lenge av gangen? 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn når kvinner nyter mer sex jo eldre de blir, skal de da aldri nyte sex? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så menn bør egentlig ikke være i samme forhold så lenge av gangen? 

Menn er og laget for å bli i forhold og ta vare på barna. Men samtidig er de laget for å befrukte mange kvinner. Det jeg vil anbefale deg er at du foreslår trekant med en annen ny kvinne. Da vil du se at han spretter opp!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 32 og blir kåtere og kåtere. I 20 årene var jeg ikke noe særlig kåt i det hele tatt. Det begynte litt i slutten av 20 årene, men startet for fullt etter 30.

Anonymkode: c8485...23d

• Liker 1
Skrevet

samme her, straks 40 og sexlysten blir bare sterkere og sterkere. sex er så utrolig mye mer deilig enn feks i 20 årene ja. Husker jeg hørte noen si dette da jeg var ung og tenkte at det ikke var mulig, men det er det altså.. ;)

Anonymkode: 14c79...7b1

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er og laget for å bli i forhold og ta vare på barna. Men samtidig er de laget for å befrukte mange kvinner. Det jeg vil anbefale deg er at du foreslår trekant med en annen ny kvinne. Da vil du se at han spretter opp!

Hvorfor er det han som skal få noe når det er hennes behov som ikke tilfredsstilles? Trekant med en mann eller en elsker er mer naturlig å tipse om

Anonymkode: 1aafc...ef4

• Liker 8
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå som jeg er 40 er det helt fantastisk. 

Jeg er snart 50 år og formen og kåtheten er stigende, det er ikke plagsomt i det heletatt selv om jeg er singel... Holder du fast på kåtheten med vedlikehold av blodsirkulasjon har du mange deilige år fremfor deg.

De som ikke vet hvor viktig det er, bare visner bort og legger sexen på hylla...

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg merker at jeg får mer og mer lyst på sex jo eldre jeg blir, eller kanskje det handler om at jeg nyter sex mer og mer jo eldre jeg blir. Jeg får mer ut av det? Tror jeg aldri har hatt et så bra sexliv som jeg har nå som jeg har blitt 40. Da jeg var i 20-årene var det deilig og spennende, men fikk sjelden noe ut av det. Det begynte å bli bedre i 30-årene. Men nå som jeg er 40 er det helt fantastisk. 

Dessverre er det visst omvendt for mannen. Han ville jo ha sex hele tiden da vi var i 20-årene og rundt 30, men så dabbet det mer av jo nærmere vi kom 40...

Har samme erfaren som deg. Hadde ikke så behov for sex da jeg var i 20 årene,men etter at jeg blei 30 så har jeg fått behov for sex. Mannen er stikk motsatt. 

Vet at det høres fælt ut,men jeg har anskaffet meg en elsker som har det samme behovet. 

Anonymkode: 80b8e...565

• Liker 3
Skrevet

Samme her og, siste 10 åra er det nesten blitt en plage. Får en del av mannen men ikke nok, det vil si 3-4 ganger i uken. Så det blir en del onanering rundt etter. Det kommer vel en periode det blir mindre, så vi kjører på 😀

Kvinne 41

Anonymkode: a483a...26e

• Liker 5
Skrevet

Jeg tviler ikke på at det TS forteller er ganske vanlig, men jeg er overbevist om at det motsatte er enda vanligere (at mannen har mest lyst i langvarige forhold). Forskere har også funnet ut at kvinner ofte mister lysten etter noen år med samme partner. Det stikk motsatte av hva du påstår.

Forskere finner ut alt mulig rart, og det blir clickbait-artilker hvor nyansene og mangfoldet forsvinner.

Det problemet med evolusjons-psykologi er at det kan forklare alt. Uansett hva man observerer kan man forklare det med evolusjon. Dermed forklarer det egentlig ikke noen ting. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, Isambard skrev:

Jeg tviler ikke på at det TS forteller er ganske vanlig, men jeg er overbevist om at det motsatte er enda vanligere (at mannen har mest lyst i langvarige forhold). Forskere har også funnet ut at kvinner ofte mister lysten etter noen år med samme partner. Det stikk motsatte av hva du påstår.

Forskere finner ut alt mulig rart, og det blir clickbait-artilker hvor nyansene og mangfoldet forsvinner.

Det problemet med evolusjons-psykologi er at det kan forklare alt. Uansett hva man observerer kan man forklare det med evolusjon. Dermed forklarer det egentlig ikke noen ting. 

Forskerne skriver faktisk også mye vås... Det er så lett å si: "Forskerne har funnet ut...bla bla", så tror alle at det er sant. Hvor sikre er disse kildene? Når forskerne sier "ofte" mister lysten, betyr jo heller ikke at det er alle som mister lysten...

Det forskerne er dårlige på er faktisk å forklare hvorfor de mister lysten... det er liksom ikke så mye prioritert å forske på hvordan man kan hjelpe dem som sliter... Det hjelper iallefall ikke å la alderens gang ta overhånd og gi opp sexlivet, man må faktisk ha lyst og ha interesse av å sexlyst og være kåt. Kåtheten kommer ikke av seg selv, jeg tror det bare er så enkelt at noen kåtere enn normalt og har funnet nøkkelen til ereksjon.

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 2
Skrevet

Ganske vanlig, og ren biologi. Mannens testosteron minker med åra, mindre driv og energi og potens. Mens vi får ofte mer lyst. Vi er ferdig med verste småbarnsperioden, mer energi og tid til oss selv og egen velvære (nytelse). Samt at vi oft blir mer selvsikre og tryggere i forhold til egen kropp og sex. 

Av egen erfaring (og flere med meg) kan jeg anbefale yngre menn, enten du bytter eller finner en ung elsker på si.

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Isambard skrev:

Dette er det jeg også opplever. Jeg er mann og nærmere 60 og tror ikke jeg har hatt mer lyst og evne enn det jeg har nå. Mange damer som er i samme alder sliter med overgangsplager og liten lyst.

5 minutter siden, bullehurk skrev:

Ganske vanlig, og ren biologi. Mannens testosteron minker med åra, mindre driv og energi og potens. Mens vi får ofte mer lyst. Vi er ferdig med verste småbarnsperioden, mer energi og tid til oss selv og egen velvære (nytelse). Samt at vi oft blir mer selvsikre og tryggere i forhold til egen kropp og sex. 

Av egen erfaring (og flere med meg) kan jeg anbefale yngre menn, enten du bytter eller finner en ung elsker på si.

Tviler ikke på at testosteronnivået synker med alderen, men det har ikke hindret meg i å ha og nyte sex. Masse lyst som ikke alltid blir tilfredsstilt siden vi ikke er helt "kompatible".

Anonymkode: fee90...238

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Har akkurat samme erfaring som deg, Ts. Faktisk nært plagsomt nå i førtiårene...

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 7.9.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvem som har fortalt deg dette, men det er bare tull 😂 Foreslår at du faktasjekker slike (og andre) påstander og ikke automatisk tror på alt du hører. 

Anonymkode: eccaa...573

• Liker 4
Gjest Paramount
Skrevet

Forskjellen ligger nok i at med alderen skjønner de fleste at sex faktisk er en fysisk nytelse som kan løsrives fra alt annet. Det er faktisk godt dersom en kvinne tar på kuken min. Jeg behøver ikke kjøpe stasjonsvogn og hund umiddelbart, jeg kan nyte berøringen og gå videre etterpå. Voksne kvinner skjønner dette, og de skjønner at det er de som sitter med alle de gode kortene på hånden. Derfor en oppblomstring med alderen. Ikke etterlys linker eller vitenskapelig dokumentasjon, dette kan dere finne selv. Det er bare å leve noen år så skjønner du at dette stemmer.

Skrevet
På 7.9.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev:

Helt normalt, bare å nyte og glede seg over ny situasjon. Inviter mannen din inn i din verden, det er mye gøy som kan gjøres uten hans umiddelbare kåthet (som nå er redusert) men mentalt er han kanskje med deg fremdeles. Tør å utfordre; lek med fantasien om en ekstra mann (eller elsker), hva med å søke sammen etter unge fyrige menn i 20 årene der du er in the middle of attention og styrer moroa. Mange muligheter til deilige opplevelser som gir maks glede samtidig som dere opprettholder kjærligheten i forholdet deres. Lykke til 

Anonymkode: 00c71...999

Skrevet

Samme her, snart 40 og har ikke vært så kåt som nå.. Desverre har ikke mannen min like stor sex lyst eller eventyrlyst. 

Kunne vært gøy med en elsker men.. 

Anonymkode: bf5bc...f2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...