Gå til innhold

Hva synes dere om den nye serien "Livstid" på Nrk 1 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig synes jeg det var mye som minnet om Giske-saken, overgrep i politisk miljø. Men drapssak og selvmord streamet live..... ærlig talt ! Litt kleint med Bjarte Hjelmeland i en sånn rolle, passer best som komiker. Synes ikke han har passet i de tidligere "seriøse" rollene han har hatt heller.

Bra forsøk, men Norge klarer ikke krim på samme måte som Sverige og Danmark.

Anonymkode: ecd7d...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke folka bak Mammon som har laget denne serien? I så fall kommer jeg ikke til å se.

Anonymkode: 7e425...ca0

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke folka bak Mammon som har laget denne serien? I så fall kommer jeg ikke til å se.

Anonymkode: 7e425...ca0

Det vet jeg ikke, men det var "Monster" som var produksjonselskapet.

Skrevet

hittil serien virker litt usammenhengende... 

"norsk happy noir" sier beskrivelsen...hva er det!? 🙃

• Liker 2
Skrevet

Det var tydelig at det var Giske-saken som var bakgrunnen for episode 2, overgrep var og tema i første episode. Aner vi en rød tråd her ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den var sånn passe bra. Men kommer til å fortsette å se på den. 

Skrevet
9 timer siden, Energidronning skrev:

hittil serien virker litt usammenhengende... 

"norsk happy noir" sier beskrivelsen...hva er det!? 🙃

Aldri hørt om «norsk happy noir». Synes ikke den var spesielt happy heller. Dessuten imponert/irritert over at de klarer å skvise inn både norsk, engelsk og fransk i en setning på tre ord. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det var dårlig skuespill. Det virket overdrevent og kunstig, og halvveis inn i andre episoden mistet jeg interessen.

Litt synd, for jeg syns den virket bra i utgangspunktet. Kanskje jeg prøver igjen når jeg er litt motivert.

Anonymkode: a8843...842

Skrevet

Jeg synes også det var litt overspill og kunstig (som med flere norske produksjoner), men jeg vil nok se videre foreløbig.

• Liker 3
Skrevet

Hovedrollen imponerer ikke skuespillermessig, for påtatt/rett og slett dårlig. Men de andre syns jeg er bedre, feks Iselin (Ayla) i episode 2. Fikk følelsen av at rollefiguren hadde personlig erfaring med overgrepsofrene.

Kommer nok til å se ferdig fordi jeg har begynt og er nysgjerrig på hva som har skjedd, ift de tilbakeblikkene vi får. Håper vi blir bedre kjent med de andre rollene enn kun hovedrollen, lurer mer på bakgrunnen/livet til resten av B-laget, og da spesifikt Ayla og Kit. Samt egentlig journalisten også! 

Anonymkode: 261c3...cef

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av Energidronning
feil tråd
Skrevet
9 timer siden, Energidronning skrev:

hva Norge (og Sverige) trenger er en modern versjon av islam. muslimer har sunni og sjia, men disse er gamle bransjer...så det er bare å oppfinne en ny, feministisk islam? 

??????    Hva har dette med serien å gjøre ?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

??????    Hva har dette med serien å gjøre ?

ingenting! det ble feil tråd, takk at du oppdaget tabben:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå har jeg sett ferdig. Likte den, jeg. ☺️ Selv om jeg ikke skjønte alt helt.. Hvem var egentlig foreldrene til Ava? Det var vel en episode.. Jeg har bare glemt det..for ser så mange serier samtidig. 🤪Og hvilket drap var det Viktoria satt inne for? Det har de aldri sagt, eller? 🙉

Anonymkode: 1b527...f01

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg sett ferdig. Likte den, jeg. ☺️ Selv om jeg ikke skjønte alt helt.. Hvem var egentlig foreldrene til Ava? Det var vel en episode.. Jeg har bare glemt det..for ser så mange serier samtidig. 🤪Og hvilket drap var det Viktoria satt inne for? Det har de aldri sagt, eller? 🙉

Anonymkode: 1b527...f01

Moren til Ava var et av drapsofrene i serien. Nå står det stille mht hvem faren var, tror han også ble drept i samme episode. Ava ønsket å bo hos Viktoria, Ava og Johannes ble kjent og likte hverandre og Johannes ville også hun skulle bo med dem - men Viktoria sa nei og holder fast på det. Ava har likevel vært «med» underveis, blitt referert til (så Johannes og delvis Viktoria har kontakt med henne). Ja, og så ble hun jo veldig involvert nå i nest-siste episode.

Det hun sitter inne for har jeg ikke fått med meg/forstått helt. Antar det har sammenheng med de to siste episodene, som henger sammen på et vis. 

Anonymkode: 3626a...03a

• Liker 3
Skrevet

Hun sitter inne for å ha drept sjefen for fengslet (?) også er det en annen som har drept han og hun prøver å bevise det. 

Kommer det flere episoder i sesong 1?

Anonymkode: 14443...376

• Liker 1
Skrevet
På 13.10.2020 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hun sitter inne for å ha drept sjefen for fengslet (?) også er det en annen som har drept han og hun prøver å bevise det. 

Kommer det flere episoder i sesong 1?

Anonymkode: 14443...376

Hun satt jo allerede når fengsel direktøren ble drept! Kommer ingen flere episoder i sesong 1. Utilfredsstillende slutt.

Anonymkode: 8cfb8...fb0

Skrevet

Mye som er bra, men en del rotete og merkelige koblinger mellom fremtiden og nåtiden. Ikke godt å si om det skulle være en alternativ fremtid, eller om hun ble framet for et mord som vi ikke fikk se? Trodde først hun ble dømt for drapet på Kit, men det ser jo ikke slik ut i siste episoden. Så da må det være noe skjedde senere som vi ikke fikk se. Kanskje kommer det en sesong 2? Kan jo ikke være drapet på fengselsdirektøren, som noen over her skrev, for han ble jo drept når hun hadde sittet inne i 20 år eller noe.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kjedelig smørje fra NRK som vanlig...                                

Anonymkode: f49cc...083

Smørje er riktig ord. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...