AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Drikke selv ikke kaffi men noe brus med koffein , kutter tvert nå! https://www.dagbladet.no/mat/forskning-unnga-all-kaffe/72775622 Anonymkode: dabf6...9af 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Snart kan man ikke drikke eller spise noe. Anonymkode: e3f03...ce9 17
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Alt med måte 🙃 Min mor drakk nesten kun cola med min lillebror, han ble normal. Min søster greide kun å spise lakris og fikk også et normalt barn. Begge dele er jo "fyfy", det er som skrevet over her at snart kan man jo ikke spise eller drikke noe, da får man friske barn eller? Anonymkode: 06884...6e0 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Det har jeg aldri gjort heller. Fikk streng beskjed da jeg bodde i utlandet om å ikke drikke noen koffeinholdige drikker😊 Anonymkode: d0055...459
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Har gjort dette siden jeg fikk positiv test. Drikker ikke kaffe, cola, energidrikker med koffein og te. Spiser heller ikke noe med sjokolade, siden sjokolade inneholder jo også koffein. Tror de fleste er ikke klar over dette. For meg er graviditeten så viktig at jeg MÅ gjøre alt jeg kan og unngå alle risikoer. Anonymkode: 76756...be4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Nyter en og annen monster, drikker nesten bare cola (er ikke så glad i vann), sjokolade av og til. Tenker det er farligst å være hysterisk. Variert kost og avslappet holdning kommer man langt med. 3 gangsgravid, har nytt spekemat og. Det er også fyfy. Har to sunne barn da 😅😊 Anonymkode: 8dac4...171 11
tussi84 Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Kommer til å fortsette å nyte litt pepsi max eller cola zero daglig de siste ukene av graviditeten også. Alt med måte. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Eg levde kjempesundt under graviditeten og var hysterisk mtp kostholdsråd. Eg drakk to kopper kaffe kvar dag (små kopper). Fekk uforklarlig eit barn med lav fødselsvekt. Tenk om det var kaffien som gjorde det? Anonymkode: da17b...4c8 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eg levde kjempesundt under graviditeten og var hysterisk mtp kostholdsråd. Eg drakk to kopper kaffe kvar dag (små kopper). Fekk uforklarlig eit barn med lav fødselsvekt. Tenk om det var kaffien som gjorde det? Anonymkode: da17b...4c8 I følge denne studien så var det trolig det altså. Men det gikk bra forhåpentligvis og du kunne jo ikke vite det når vi alltid har fått beskjed om at 200mg er "greit" - kanskje ikke ideellt men helt innafor liksom. Anonymkode: 2c78b...382 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Kommer til å fortsette å nyte et par kopper kaffe daglig jeg, altså, glad jeg ikke er helt hysterisk alt med måte, så går det bra (med unntak av alkohol, andre rusmidler og tobakk, så klart). Anonymkode: 74513...d82 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Hadde nyhetene gått ut med at klovne nese gjør deg imun mot div sykdommer, ja da skal du se at 80% hadde gått med rød nese innen 2 timer😄 Bare fordi det står i aviser trenger ikke folk få helt panikk 🥱 Anonymkode: f482f...f48 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nyter en og annen monster, drikker nesten bare cola (er ikke så glad i vann), sjokolade av og til. Tenker det er farligst å være hysterisk. Variert kost og avslappet holdning kommer man langt med. 3 gangsgravid, har nytt spekemat og. Det er også fyfy. Har to sunne barn da 😅😊 Anonymkode: 8dac4...171 Ikke så glad i vann? MSN øå jo drikke vann, gravid eller ei... Anonymkode: 80261...fc5 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Tragisk at folk ikke greier å holde seg 9 mnd, her er det studier som viser at koffein ER skadelig, selv i mindre mengder, det er en reell fare og trussel for det forsteret, men hva faen betyr vel det bare mor får i seg Pepsi Maxen sin. Det er flaut å lese innleggene her, ta dere en shot med vodka og en røyk i ny og ne også Anonymkode: 45a60...f62 18
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nyter en og annen monster, drikker nesten bare cola (er ikke så glad i vann), sjokolade av og til. Tenker det er farligst å være hysterisk. Variert kost og avslappet holdning kommer man langt med. 3 gangsgravid, har nytt spekemat og. Det er også fyfy. Har to sunne barn da 😅😊 Anonymkode: 8dac4...171 Tenker også at man ikke skal bli hysterisk, men å nesten bare drikke brus høres jo helt sinnssykt ut selv om man ikke skulle være gravid. Hvordan ser tennene dine ut? Anonymkode: 17677...6a4 17
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 8 timer siden, tussi84 skrev: Kommer til å fortsette å nyte litt pepsi max eller cola zero daglig de siste ukene av graviditeten også. Alt med måte. Er å drikke brus hver dag "med måte"? Anonymkode: 17677...6a4 10
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tragisk at folk ikke greier å holde seg 9 mnd, her er det studier som viser at koffein ER skadelig, selv i mindre mengder, det er en reell fare og trussel for det forsteret, men hva faen betyr vel det bare mor får i seg Pepsi Maxen sin. Det er flaut å lese innleggene her, ta dere en shot med vodka og en røyk i ny og ne også Anonymkode: 45a60...f62 Det handler om at det alltid vil komme en eller annen forskningsartikkel om at noe er farlig. Det er klin umulig for hvermansen å få med seg alle slike enkeltstående rapporter som dukker opp i media med jevne mellomrom, og derfor har vi matportalen med samling av råd som er utarbeidet etter nøye gjennomgang av tilgjengelig forskning. Det finnes artikler om micropopcorn, ferskpresset juice og gudene vet, me matportalen sier ingenting om dette, og gravide bør føle seg trygge så lenge de følger myndighetenes råd. De endres stadig vekk, og skulle de etterhvert fraråde all inntak av koffein så vil jeg følge rådet da. Akkurat nå nyter jeg en liten kopp med 1-2 dl kaffe med kollegaer på jobb med GOD samvittighet. Nok av andre ting jeg må ta hensyn til. Anonymkode: d96ec...f3d 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 Du finner også studier som viser at 1-2 glass vin om dagen har positiv effekt når du er gravid.... Anonymkode: 7de85...33e 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 Ingenting å bli hysterisk over. Jeg levde som vanlig og spiste det jeg pleide mens jeg var gravid. Jeg lot være alkohol da og røyking har jeg aldri holdt på med. Anonymkode: b3732...550
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 Jeg drakk 2-3 kopper kaffe under begge svangerskapene, begge ble født normalvektige. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 47a0e...974 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å fortsette å nyte et par kopper kaffe daglig jeg, altså, glad jeg ikke er helt hysterisk alt med måte, så går det bra (med unntak av alkohol, andre rusmidler og tobakk, så klart). Anonymkode: 74513...d82 Det gjorde jeg også. Er så glad jeg var gravid for mange år siden. Folk og spesielt gravide og småbarnsmødre er helt hysteriske for tiden. Det er jo ikke bra. Anonymkode: b3732...550 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå