Gå til innhold

Ville du tatt imot en åpen invitasjon på f.eks Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt og tenkte på noe da jeg scrollet gjennom Facebookfeeden min tidligere i kveld. Jeg kjenner jo ikke disse menneskene! Det er gamle navn fra lenge siden, det er klassekamerater fra ungdomsskolen og videregående, det er tidligere kollegaer fra deltidsjobben for evigheter siden osv osv. 

Jeg har ikke vært flink til å holde kontakten med noen, så nå kjenner jeg jo egentlig ingen lenger. Det er ganske synd, for mange av disse var jeg jo god venn med. Men det er liksom tjue år siden... 

Hvis en på vennelisten din hadde lagt ut en melding ala "hei du jeg kjente engang men som jeg har mistet kontakten med! Har du lyst til å treffes en dag?".. 

Ville du svart? 

Anonymkode: 90911...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kanskje 10 personer på listen jeg ikke hadde sagt ja til da de er ren formalitet å ha på listen grunnet andre forbindelser. Kunne vært hyggelig å møte de fleste, selv om vi kanskje ikke har hatt et tomanns-forhold før. 

Anonymkode: 6a624...2af

Skrevet

Ja, å svare personen hadde jeg selvsagt gjort. Om jeg ønsket å treffe igjen vedkommende kommer da helt an på hvem dette var, hva hen betydde for meg og om jeg ønsker å ta opp igjen tråden igjen. Det sunneste for et menneske er vel i de fleste tilfeller å være sosial under fire øyne, og ikke bak en skjerm. Det gir meg 10 ganger mer glede å treffe mennesket irl. 

Så avgjør dette ift "hjertet" ditt? 

Anonymkode: 9f5f0...91a

• Liker 1
Skrevet

Bare redd motparten skal syns det er i overkant kleint å skulle ta opp kontakten med en de ikke har sett på et halvt liv. Vi må jo i tilfelle begynne helt på nytt, og det er jo ikke sikkert vi har noe kjemi i det hele tatt lenger. 

Vanskelig... Men litt betryggende å lese at dere to som har svart ikke ville vært helt avvisende hvertfall. 🙂

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jo ikke disse menneskene! Det er gamle navn fra lenge siden, det er klassekamerater fra ungdomsskolen og videregående, det er tidligere kollegaer fra deltidsjobben for evigheter siden osv osv.

Så... Du kjenner dem.. 

Skrevet
2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Så... Du kjenner dem.. 

Kjente. Det er en forskjell der. Folk forandrer seg. 

Skrevet

Hvis personen bodde innenfor en times kjøring herfra, så hadde jeg blitt med.

Anonymkode: 569b8...2ad

Skrevet (endret)

Edit nvm.. leste ikke godt nok

Endret av AndreasBR
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt kontakt basert på en åpen invitasjon på vedkommendes vegg (Det hadde blitt litt sånn «hun mener sikkert ikke meg» eller «vi kjente jo aldri hverandre spesielt godt»), men om jeg hadde fått en melding formulert til meg med et ønske om å treffes, så hadde jeg i alle fall prøvd å få det til. 

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvem det hadde vært, men jeg hadde nok uansett syntes det var hyggelig å bli spurt 😊 jeg har selv tatt kontakt med noen gamle venner på den måten. Vi møttes og det var veldig hyggelig, men det ble ikke til at vi fortsatte å ha kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...