AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Hei! Har en gutt på 5,5 mndr, som nå kun får mme (fra 4,5 mnd). Begynte med grøt når han var litt over 4 mndr, og har etterhvert kommer opp i full porsjon på morgenen, og hs sa jeg gjerne kunne begynne å gi på kvelden også, siden han er ganske altiv og ikke alltid så interessert i melk. Ganske stor gutt, og følger kurven sin hittil. problemet er bare at når jeg har gitt på kveld, ca en time før natta, så får han melk når jeg legger han, og det har vært maaasse skriking på kvelden i mange timer (våkner hylende flere ganger). Virker som magen ikke helt tåler det. Det jeg lurer på med dere andre som har erfaring med dette, er hvordan gir dere grøten- som eget måltid? Sammen med, før eller etter melk? Og ca hvor mye? Gir grøt som måltid nr 2 for dagen tidlig på dag, men da som oftest med litt smaksprøve av vann ved siden av bare. (Får også smaksprøver på grønnsaker og frukt nå). i dag droppa jeg kveldsgrøten, ga heller grønnsaksmos til «middag», ca en time etter nest siste melkeflaska, og han har ikke våknet like hyppig, og vært lett å roe igjen Anonymkode: 1fea9...c8a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Min er 5 mnd, han har fått mme siden han var to måneder. Vi gir alltid mme først på kvelden, deretter topper vi med grøt hvis han er mer sulten. Dette for å sørge for at han får i seg nok væske. Anonymkode: 1ef15...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå