Gå til innhold

SAS hund i kabin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har erfaring med å ta med hund i kabinet med SAS?

Har kjøpt en sherpa bag medium, da small var litt liten for huden. Noen som har fått flydd med sherpa medium bag?

Anonymkode: fd002...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SAS og/widerøe er som regel veldig grei når man flyr med dyr. Str. medium skal gå helt fint. Vet om flere som har brukt den størrelsen og hatt for tunge hunder :) Den skal også kunne presses sammen til passe størrelse. Med Norwegian ville jeg ikke tatt sjansen selv om det skal gå greit..

Anonymkode: 7139f...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med hund som blir stresset og peser på bilturer, men som oppfører seg bra i fly? Skal snart ut å fly med hunden min som absolutt ikke liker bilturer, har fått xanor av vetrinær, men vil helst ikke bruke medisiner hvis jeg absolutt ikke må. Skal ha han i kabin, så vil ikke at han skal pese og bjeffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har erfaring med hund som blir stresset og peser på bilturer, men som oppfører seg bra i fly? Skal snart ut å fly med hunden min som absolutt ikke liker bilturer, har fått xanor av vetrinær, men vil helst ikke bruke medisiner hvis jeg absolutt ikke må. Skal ha han i kabin, så vil ikke at han skal pese og bjeffe.

Du kan sikkert ta opp bagen og ha den på fanget bortsett fra under take-off og landing hvis det hjelper?

Anonymkode: 7e508...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd med hunden min 2 ganger med SAS. Det gikk kjempefint. Hun veier 7 kg. og fikk sitte i setet og hun fikk masse oppmerksomhet og kos. Har positiv erfaring. Hunden min er rolig og gjør ikke stor ut av seg, så lenge vi er sammen. Maks. grensen er 8kg inkludert bag. 

Anonymkode: caadc...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke reist med hund men katt, i kabin. Gått veldig bra. Reist både med SAS og Widerøe. 

Angående å ha buret på fanget så har jeg brent meg på det, katten tisset og jeg fikk det på buksa. Nå har jeg vasket buret en del ganger i vaskemaskin da (det måtte til for å få vekk urinlukt), men ville ikke hatt buret på fanget om det var nytt uansett. Tiss på buksa er ikke kult.

Anonymkode: 54087...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke reist med hund men katt, i kabin. Gått veldig bra. Reist både med SAS og Widerøe. 

Angående å ha buret på fanget så har jeg brent meg på det, katten tisset og jeg fikk det på buksa. Nå har jeg vasket buret en del ganger i vaskemaskin da (det måtte til for å få vekk urinlukt), men ville ikke hatt buret på fanget om det var nytt uansett. Tiss på buksa er ikke kult.

Man kan jo legge tisselaken og håndklær i bunnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo legge tisselaken og håndklær i bunnen.

Hvis hunden er urolig hjelper det ikke særlig, da den vil krølle det til. Jeg har prøvd, og ofte har det endt i en ball i ene enden av buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hunden er urolig hjelper det ikke særlig, da den vil krølle det til. Jeg har prøvd, og ofte har det endt i en ball i ene enden av buret.

Tisselaken på fanget, under buret 😊

Anonymkode: e4810...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tisselaken på fanget, under buret 😊

Anonymkode: e4810...fea

Da er problemet at det blir veldig vått og man må putte det i en plastpose eller lignende. Og det lukter. Hvis man synes det er praktisk og greit uansett så funker det jo. Jeg har heller bare latt være å ha dyret på fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd den sprayen man får kjøpt i dyrebutikker, for å fjerne lukten? 

Min mors katt sprayer på møblene, og mamma vasker og sprayer med en spray så det ikke skal stinke katteurin i hele huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd den sprayen man får kjøpt i dyrebutikker, for å fjerne lukten? 

Min mors katt sprayer på møblene, og mamma vasker og sprayer med en spray så det ikke skal stinke katteurin i hele huset. 

Har prøvd mye rart, men min erfaring er at det eneste som virkelig fjerner lukten er å dynke buret og matten som er i buret med eddik og la det stå en stund, og så vaske alt sammen i maskinen med vanlig vaskemiddel. Da blir det helt luktfritt, og katten er heller ikke fristet til å markere der når det ikke finnes fragmenter av urinen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd mye rart, men min erfaring er at det eneste som virkelig fjerner lukten er å dynke buret og matten som er i buret med eddik og la det stå en stund, og så vaske alt sammen i maskinen med vanlig vaskemiddel. Da blir det helt luktfritt, og katten er heller ikke fristet til å markere der når det ikke finnes fragmenter av urinen igjen. 

Funker det med eddik? Trodde det var en myte..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funker det med eddik? Trodde det var en myte..?

Det funker fjell, er på ingen måte en myte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du holder deg innenfor reglene til flyselskapet er alt ok. Kan innimellom gå bra med større/tyngre bur/dyr enn normalt, men du kan bli stoppet om du ikke følger reglene, og vil ikke få igjen pengene for tapt reise.

Sitat
  • De maksimale målene for bur/bag er 40 x 25 x 23 cm.
  • Buret/bagen kan veie maksimalt 8 kg, inkludert dyret. 

• Buret/bagen må også være stor nok til at kjæledyret kan stå, legge seg og snu seg rundt på en behagelig måte. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, kan du ikke ta med deg kjæledyret om bord.
  • Kjæledyret må være inni buret/bagen under hele flygningen. De må plasseres under setet foran deg.

Og vær klar over at alle flyselskap følger regler for håndbagasje/innsjekket bagasje enda mer nøye nå enn før  corona, pga kostnadsbesparelse og smittevern 

Endret av missg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...