Gå til innhold

Legebesøk med rennende nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man dra til fastlegen med snue/snørr nå? I og med at man kan gå på jobb og i barnehage med dette... er snakk om et barn på 3 år, som har rennende nese bare deler av dagen, og har hatt det i 2 uker. Ingen andre symptomer. Topp allmenntilstand. 

(Årsaken til legebesøket er noe helt annet, som haster litt, og som ikke kan gjøres over video)

Anonymkode: 4210e...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ikke komme inn på DPS med slike symptomer, men jeg ringer alltid i forveien for å høre med dem. Så: ring dem og hør.

• Liker 2
Skrevet

Ville ringt på forhånd og spurt.

Vi var på barneklinikken (på poliklinikk) -de foran oss i køen ble sendt hjem umiddelbart fordi gutten på 6-7 snufset og var forkjølet (men uten feber). 

Anonymkode: ff5da...b1c

• Liker 2
Skrevet

Du må ringe legen og spørre. Du må ikke gå inn på det venterommet uten at legen har sagt at det er greitt.

Anonymkode: cc6c8...2a0

• Liker 2
Skrevet

Nei, vil ikke tro du slippes inn. Ring og hør, kanskje de har tiltak som gjør at det går likevel. 

Anonymkode: 0a3d3...a0a

Skrevet

Hvis du ringer på forhånd, er du garantert å ikke få komme inn. Er du bare tett i nesen ville jeg bare gått. 

Anonymkode: 027a2...3ce

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ringer på forhånd, er du garantert å ikke få komme inn. Er du bare tett i nesen ville jeg bare gått. 

Anonymkode: 027a2...3ce

Ja, tenkte det samme selv, men vil samtidig ikke være uansvarlig å bare stille opp. Vil ikke at legen vår skal i karantene pga oss.

Jeg får ringe i morgen tidlig. 

Hadde bare håpet at samme regler gjaldt hos legen nå, som ellers i samfunnet, men skjønner at det er litt mer sårbart på legekontoret..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkte det samme selv, men vil samtidig ikke være uansvarlig å bare stille opp. Vil ikke at legen vår skal i karantene pga oss.

Jeg får ringe i morgen tidlig. 

Hadde bare håpet at samme regler gjaldt hos legen nå, som ellers i samfunnet, men skjønner at det er litt mer sårbart på legekontoret..

Eh ja, det er litt flere sårbare grupper innom legekontoret enn i barnehagen! 😅Kreftpasienter, gravide og andre personer i risikogruppen. Har sønnen din snørr blir dere sikkert henvist til feberklinikken eller lignende ordninger, der legene har smittevernsutstyr og man ikke risikerer å bringe evt smitte videre til sårbare grupper. 
(hilsen høygravid som besøker fastlegen med hjertet langt oppi halsen hver gang, nettopp pga folk som bagatelliserer egne symptomer eller som lyver seg inn uten tanke på oss som er litt mer utsatt).

Anonymkode: 1ad2a...02e

• Liker 7
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja, det er litt flere sårbare grupper innom legekontoret enn i barnehagen! 😅Kreftpasienter, gravide og andre personer i risikogruppen. Har sønnen din snørr blir dere sikkert henvist til feberklinikken eller lignende ordninger, der legene har smittevernsutstyr og man ikke risikerer å bringe evt smitte videre til sårbare grupper. 
(hilsen høygravid som besøker fastlegen med hjertet langt oppi halsen hver gang, nettopp pga folk som bagatelliserer egne symptomer eller som lyver seg inn uten tanke på oss som er litt mer utsatt).

Anonymkode: 1ad2a...02e

Er helt enig med deg, MEN det fins da høygravide i bhg også. Som henter barna sine eller som jobber der. Gravide er jo ikke i risikogruppen, men mange som dem er sårbare. Hva med at noen også tar hensyn til de som jobber i bhg? Føler at barn blir sendt med mye sykdom i bhg uten at noen bryr seg om de ansatte og evt andre. 

Jeg vet dette er litt på siden av det som er tema her, måtte bare få det ut.

Anonymkode: e8b29...624

• Opprett ny...